Skocz do zawartości


Zdjęcie

tylne Koło Do Starej Szosy


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 n3ckol

n3ckol
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 18 czerwiec 2016 - 16:30

Witam. Posiadam starego Peugeota na reynoldsie 531.

Ostatnimi czasy ułamał mi się drobny elementy w wolnobiegu od maillard helicomatic (jeden z dwóch elementów, które blokowały kasetę). Wolnobiegu pod tą piastę już raczej niestety nie dostanę, więc muszę kupić koło.

Rozstaw haków niestety wynosi 126mm. (Zaszkodzi coś rozgięcie po 2mm na stronę?)

Mój budżet wynosi 200zł. Mogę parę groszy dorzucić gdyby miało zabraknąć. Chciałbym w tej kwocie całe koło (wraz z kasetą). Pozostała mi ze starego koła obręcz mavica, jednak sam nie potrafię i nie mam nerwów to zaplatania kół, więc zapewne kupowanie osobno piasty, szprych + zaplatanie w serwisie będzie mało opłacalne.

Stara kaseta miała 6 rzędów (może się ta inf. przyda)

Z góry bardzo dziękuję.

@PS. Rower służy mi do jeżdżenie 20km+ dziennie po mieście.

 



#2 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 18 czerwiec 2016 - 21:12

Ten Helicomatic to w zasadzie ani wolnobieg ani kaseta. ;) Takie dwa w jednym.

Nie lepiej znaleźć oryginalny sprawny gdzieś na Ebay?

A w ogóle jak masz problem z zapadką to podejrzewam, że dałoby się jakąś podpasować. Jedyna kwestia znalezienia fachowca, który bez problemu to przeserwisuje. Myślę, że warto. Tym bardziej, że rower nie tyra na wyścigach czy treningach.

A jak koło poza wonobiegiem ma wszystko ok, a powyższe opcje odpadałyby to kup jakąś starą piastę wyższej półki w dobrym stanie i z flanszami jak Helicomatic pod kasetę HG w dobrym stanie i przepleć. A jak inne flansze to szprychy zmienić, po latach się może przydać, Helicomatic z tego co kojarzę miało właśnie problemy z pękającymi po stronie zębatek. Następnych pokoleń jeszcze dożyje przy dobrej konserwacji taka np. 600 Tricolore. Uważam, że gra warta świeczki, no i najlepiej mieć obie identyczne obręcze.

W 200 zł może Ci się też udać kupić komplet kół na Mavicach i Shimano 600:

http://olx.pl/oferta...html#c2f7a0efc6

Pieczołowicie sprawdź przy kupnie czy nie ma żadnych, nawet minimalnych pęknięć. Osobiście mam za zapasach swego czasu jeżdżone przeze mnie Module E i to świetne obręcze, ale wrażliwe na druciarskie naprawy (za mocny albo za słaby naciąg). Jeśli piasty to Tricolore i by się pięknie kręciły - brak wżerów i innych uszkodzeń, to polecam.

Ten Peugeot to jest PX 10 późnej serii?

 

PS. Coś słabo czytam - nie chcesz sam przeplatać. Usługa jednak nie powinna być droga.

Zamiast 600 Tri można też wziąć piastę czy koła na piastach 105 SC (1055).



#3 n3ckol

n3ckol
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 19 czerwiec 2016 - 00:11

Hmm.. To co mówisz ma sens tylko niestety ciężko stare piasty dostać to 1, a jak już gdzieś widziałem to cholernie zniszczone. A średnio mi się uśmiecha płacić 150 zł za piastę "bo ładna" :/

Mam identyczne obręcze jak te w linku.

Nie wiem co do za Peżocik. Na ramie jedynie jest napis competition. Jest na pełnym osprzęcie shimano 600 (prócz piast, które są na mailardzie). Część widelca jest chromowana. Kierownica posiada grawerkę.  Siodełko skórzane firmy nie pamiętam, lecz jak się dopytywałem to jakaś wyższa półka.

Co do dorabianie zapadki.. Mam znajomych mechaników, którzy by się tego podjęli i generalnie nie jest to jakiś problem. Tylko ta część jest cholernie twarda, a co z tym idzie, wysokie koszty. Najchętniej znalazłbym jakiegoś helicomatica, rozebrał wolnobieg i wyciągnął tą część i wstawił do swojego, bo sam w sobie jest dosyć zadbany i można by jeszcze na tych zębach sporo kilometrów natrzaskać.

Jedyny problem jest taki, że znalezienie helicomatica graniczy z cudem (w normalnej cenie). Ludzie widzą, że stare francuskie to walą w cenach 100+.

 



#4 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 19 czerwiec 2016 - 07:34

Kurczę, no rzeczywiście zrobił się nieco problem. Wiem, że faktycznie 600 od już dłuższego czasu nie są tanie i się nie dziwię. Z dostępnością za to obecnie jest słabo. Pamiętam, że jeszcze niedawno od ręki tanio można było dostać prawie nowe piasty po 50 zł, nawet komplet nowiutkich kilka lat temu nabyłem za Allegro za 119 zł + przesyłka. W obu sytuacjach były to komplety 105 SC.
W przedziale 100-200 zł z nowych kół tylnych to na Allegro widzę tylko jakieś stożki. Można to założyć, ale jak to wygląda. Komplet takich kół nie z epoki też uważam, że do reszty nie pasuje. A podejrzewam też, że takie stare Mavici jednak będą sporo lepsze od tych przykładowych Stars Circle. To są ciężkie stożki, które na dodatek nie gwarantują przez to odporności na nasze drogi. Chociaż może dałyby radę...
Domniemuję, że koła z linku nie stoją w Twojej okolicy? Jeśli nie, to na tę chwilę z mojej strony tylko mogę zaproponować czekanie na pojawienie się takich fajnych kół na Allegro.

#5 n3ckol

n3ckol
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 19 czerwiec 2016 - 09:51

No niestety nie są z okolicy. Mógłbyś mi podać nazwy modeli piast, które warto było by kupić? Będę sobie zaglądał, może w końcu trafię.
Patrzyłeś może na koła z decathlonu?

 

@Edit

http://allegro.pl/ty...6226826812.html

http://allegro.pl/ty...6255205282.html

 

Które z tych kółek będzie lepsze? Oraz czy dostane nowe wolnobiegi do tych kół?

Facet ustawi pod ramę 126mm, ludzie są zadowoleni ponoć.



#6 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 20 czerwiec 2016 - 15:52

To są Shimano FH-6400 (najlepiej od razu brać z kasetą, bo to jest standard UG) i FH-1055 (tutaj dowolność duża, standard HG - można założyć nawet 8-10 biegową bez jednej zębatki).
Kół z Decathlonu nie znam, przy okazji może poczytam albo i podejdę obejrzeć jak będę w okolicy sklepu.
Te z linku uważam za niewarte tej ceny. Wolnobiegu nowego raczej już porządnego nie dostaniesz, a sam fakt, ze nie jest pod kasetę mnie odrzuca. Do tego najtańsze obręcze... Szprychy to ocynk chyba są, więc kolejna lipa. Jedyna zaleta jest, że są nowe, ale i tak myślę, że za takie pieniądze nie warto.

#7 n3ckol

n3ckol
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:26

Kurcze :/ Rower będzie mi jakoś potrzebny na za dwa tygodnia a ja bez koła :( Co tu robić :D



#8 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 21 czerwiec 2016 - 11:15

Poluj poluj. Teraz na Allegro pojawiła się 105tka SC nowiutka, ale pod 8 biegów wzwyż. :( Moim zdaniem szkoda tę ramę rozginać. FH-1055 powinna też niebawem się zjawić. Grunt, by środek był w idealnym stanie (niedopuszczalne jakiekolwiek wżery). Pewnie i tak smar trzeba będzie zmienić, więc będzie okazja przeglądnąć. Bębenek odradzam rozbierać - nawet na starym smarze powinien dobrze posłużyć, może się zdarzyć mały przeskok raz na te 40-60 km - ja już do tego przywykłem, to chyba standard u Shimano.
Skąd jesteś? Jak moje okolice to mogę pomóc przepleść koło. Tylko ten kaseto-wolnobieg nie wiem jak zdejmę...

#9 n3ckol

n3ckol
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 21 czerwiec 2016 - 19:45

Niestety Poznań.

Pierw to muszę piastę znaleźć :(

Co do wolnobiegu to mam go zdjętego z helico matica i go rozebrałem, stąd wiem co się zepsuło.

Więc albo znajdę nowy wolnobieg, albo nową piastę.

Wiem, że szkoda rozginać, bo fajne rurki i w miarę zdrowa rama, ale kupiłem rowerek za 400 + dętki, a zaraz naprawa będzie mnie kosztować drugie tyle. :/

Powoli zaczynam żałować, że nie kupiłem setu torówki na standardach :/ Miał bym ten jeden bieg ale byłby spokój.



#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 czerwiec 2016 - 22:57

pod wolnobieg bierzesz piastę nawet Joytecha i z lewej strony usuwasz tuleje redukcyjną i masz dokładnie 127 mm rozstaw piasty, pisze o pieście na oś pod zakrętki.

 

Nie ma kaset na 6 oprócz starego systemu gdzie piasta ma inny - wąski bębenek wyłącznie pod 6 i to Ug system , co do jazdy codziennej traci sens.

 

Jak bym wiedział wcześniej to kumpel nazwoził parę kół starych z wolnobiegami na 6 i ze starymi piastami Shimano, ale teraz na razie nie przyjedzie z betami, tam głównie były Reginy, nie do zajechania tylko klucz na 2 ząbki jest potrzebny dobry.

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#11 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 22 czerwiec 2016 - 22:16

Niestety Poznań.

Pierw to muszę piastę znaleźć :(

Co do wolnobiegu to mam go zdjętego z helico matica i go rozebrałem, stąd wiem co się zepsuło.

Więc albo znajdę nowy wolnobieg, albo nową piastę.

Wiem, że szkoda rozginać, bo fajne rurki i w miarę zdrowa rama, ale kupiłem rowerek za 400 + dętki, a zaraz naprawa będzie mnie kosztować drugie tyle. :/

Powoli zaczynam żałować, że nie kupiłem setu torówki na standardach :/ Miał bym ten jeden bieg ale byłby spokój.

 

Jeżeli 400 zł i wszystko śmiga poza tym wynalazkiem, to bardzo dobra cena! A piasta + przeplecenie to tam do 140 zł pewnie będzie - jak trafisz na ładną piastę.

 

 

pod wolnobieg bierzesz piastę nawet Joytecha i z lewej strony usuwasz tuleje redukcyjną i masz dokładnie 127 mm rozstaw piasty, pisze o pieście na oś pod zakrętki.

 

A Joytech w ogóle da radę? Ogólnie to z góry często jestem uprzedzony do takich piast, po prostu miałem trochę tych starszych szosowych od Shimano różnej maści i bardzo ładnie to funkcjonowało. Jedynym wrogiem było niedbalstwo, brak przeglądu, nie wymienianie smaru... No ale skoro się tacy mądrzy znajdują, co uważają, że "póki działa to po co ruszać" to szkoda gadać. A w piaście smar o konsystencji masła z lodówki i nie wyglądający na kiedykolwiek zmieniony. Nawet Exage z tymi słabiutkimi uszczelkami bardzo dobrze serwisowane służyły znakomicie.

No na pewno kaseta to kaseta mimo, że wolnobieg w szosówce w miarę nieźle daje radę. No i jak napisałem wyżej i tak lepiej też poszukać jakiś stary, więc zamiast piasty wolnobiegu szukamy. Ja bym powalczył o wiekową, ale dobrą i co ważne - dobrze uszczelnioną piastę. Takie jak te, co podałem.

 

Co do UG to prawda, i też jak zaznaczałem - jak można to od razu z piastą czy kołami brać, o ile bardzo dobrze wygląda (nigdy chyba nie widziałem lichej kasety tego typu, niemal nie do zajechania są).

 

 

pod wolnobieg bierzesz piastę nawet Joytecha i z lewej strony usuwasz tuleje redukcyjną i masz dokładnie 127 mm rozstaw piasty, pisze o pieście na oś pod zakrętki.

 

Nie ma kaset na 6 oprócz starego systemu gdzie piasta ma inny - wąski bębenek wyłącznie pod 6 i to Ug system , co do jazdy codziennej traci sens.

 Nie rozumiem - o co chodzi? Przecież Helicomatic nie ma żadnego indeksu, więc zapewne kolega ma cierne manetki. Więc może w tył pakować tyle zębatek ile chce pamiętając o zmianie łańcucha (i przy tych najwęższych o wymianie korb też).

A do jazdy codziennej UG nie traci żadnego sensu pod warunkiem dbałości o napęd (wymiana łańcucha na czas, czasem czyszczenie zębatek).



#12 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 22 czerwiec 2016 - 22:53

Pod 6-biegową kasetę i na rozstaw 126 mm znalazłem taką piastę:

http://allegro.pl/pi...5910586813.html

Ale musisz gdzieś znaleźć do niej kasetę.

 

Ja chyba jednak wziąłbym piastę na wolnobieg (np. http://allegro.pl/pi...5641296884.html) ,http://allegro.pl/pi...6077058842.html), dostosował rozstaw według wskazówek SPIKE-a, a do tego wolnobieg Shimano 6- lub 7-rzędowy. Może nie są tak trwałe, jak te stare, ale za to kultura zmiany biegów lepsza (wyprofilowane zęby) i można dać jakieś manetki indeksowane (ale wtedy pewnie razem z przerzutką tylną).

 



#13 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 czerwiec 2016 - 19:50

Ja z mojej strony mimo wszystko upieram się przy średniej lub wyższej klasy piaście pod kasetę (gdy bębenek UG to od razu kaseta z piastą, tak jak pisałem wyżej. Serwis co średnio 3000 km to zupełnie w większości warunków jazdy wystarczający interwał, a i tak pewnie i smar czysty będzie i poprawnie wyregulowana zapewne nie będzie zuzyta nawet po takim 7 czy 8 przeglądzie.

#14 n3ckol

n3ckol
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 23 czerwiec 2016 - 20:19

Moje przerzutki (przepraszam z góry za nieprofesjonalne nazewnictwo) są obsługiwane przez manetki umieszczone na ramie (po obu stronach). Takie mi w zupełności pasują. Świetnie pracują, a w mieście i tak nie mieszam za bardzo. Jedynie wjeżdżając na jakiś wiadukt lub na jakąś stromą ulicę zrzucam o 3 biegi na tylnej w dół i to by było na tyle. Dbam o to, żeby nie było przekątnej.

 

Może rzeczywiście polować na jakieś 105/600 i po prostu przepleść koła. Tylko kurczę tych piast nigdzie nie ma :/ Jak są to tylko przednie.

 

 

PS. Na początku wszystko działało. Dzisiaj po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku, że tylna piasta była modyfikowana, bo sworznie mocujące sprężyny do ząbków są różnej długości + brak uszczelki.

Wiem też, że korba była albo robiona albo wymieniana, bo łożyska poszły - poprzedni właściciel robił ( a właściwie dał do zrobienia). I dzięki bogu, bo śmiga korba aż miło ;). Przerzutki wyregulowane, zęby w miarę dobrym stanie. Rdzy na prawdę jest malutko. Jedyne co zostało mi do zrobienia to właśnie koło, wymiana owijki na kierownicy i wymiana klocków w hamulcach, bo już są po prostu wytarte + muszę pogrzebać w szczękach od hamulców bo nierówno jedne dochodzą. Prawdopodobnie bród.

 

 

 

 

Załączone pliki





Dodaj odpowiedź