Skocz do zawartości


Trek Emonda Alr 4 Vs Trek Domane 2.0


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_chiz1611_*

Gosc_chiz1611_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:53

Witam. 

 

Porównywałem niedawno następujące rowery z najnowszej kolekcji Trek: 

1) http://www.trekbikes.../p/1424000-2016

2) http://www.trekbikes.../p/1404000-2016

 

Zastanawia mnie, co takiego ma Domane, że kosztuje 400 zł więcej? Czy przypadkiem tańsza Emonda nie ma lepszej ramy?

 

Michał



#2 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 czerwiec 2016 - 15:02

Domane ma IsoSpeed. Pewnie to jest główny powód różnicy w cenie.



#3 Gosc_chiz1611_*

Gosc_chiz1611_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 15:07

Podaję jeszcze raz linki (w wersji skróconej), bo poprzednio coś nie zadziałało: 

 

1) http://tiny.pl/grbvp

2) http://tiny.pl/grbv4

 

EDIT: Nadal nie działa, nie wiem co jest grane :/



#4 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 15:14

Widzę jeszcze taką różnicę, że Emonda ALR 4 ma gładzone spawy, inną kasetę, przednią przerzutkę na hak, jest lżejsza, nie ma otworów na bagażnik i z tego co wiem, to ma też aluminiową rurę sterową, jako jedyna z serii Emonda ALR (nie wiem jaka rura sterowa jest w Domane 2.0).



#5 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 15:19

Też obstawiam IsoSpeed, pozostałe kwestie mają raczej drugorzędny charakter.



#6 Gromowladny

Gromowladny
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:15

Testowałem jeden i drugi - od razu powiem ze wybór padł na emonde alr4 - głównie ze względów wizualnych - rower kupowałem oczami:) Rama w czarnym połysku bez pstrokatych napisów i znaczków z gładkimi spawami wygląda świetnie.
Domane jest bardziej komfortowy ale raczej przez bardziej wyprostowaną pozycję niż ten isospeed. Oba modele mają aluminiową rurę sterową. W domane masz miejsce w widelcu na czujnik Speedtrap (tylko prędkość, działa tylko na ant+), a w emondzie jest miejsce w ramie na czujnik Duotrap (prędkość i kadencja, działa na ant+ i bluetooth).
Ale najważniejsze to rama - emonda to nowe aluminium treka (alpha 300). Z pewnością rama jest lżejsza. Wg opisu domane w rozmiarze 56 waży 9,42kg a moja emonda w rozm. 58 z pedałami (ok. 320g), koszykiem i zamontowanym duotrapem waży ok 9,3

#7 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:27

Też bym wybrał Emonte i też czarną. :)



#8 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:07

Jeżeli Emonda Alr to tylko czerwona :), tyle że wersja Trek Factory Team już chyba niedostępna. Wygląd i geometria pierwsza klasa, pytanie jak z wytrzymałością tych ram.



#9 Gosc_chiz1611_*

Gosc_chiz1611_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:27

Mi się najbardziej podoba wersja czerwona z białą owijką, ale na żywo tych rowerów nie widziałem:)

 

A który z poniższych dwóch rowerów kosztujących 6500 byście woleli i dlaczego?

1) Emonda ALR 5 

http://www.trekbikes.../p/1406000-2016

2) Emonda S 4

http://www.trekbikes.../p/1408000-2016



#10 Gromowladny

Gromowladny
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:55

uuu, to już będzie dylemat: aluminium z lepszym osprzętem czy karbon na gorszym. Dyskusja może być baaaardzo długa... żeby tylko nie zrobiła Ci większego mętliku w głowie przy wyborze szosy

#11 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2016 - 19:59

Wszystko zależy od tego, do czego będzie Ci ten rower potrzebny.

 

Gdybym miał kupować rower do spokojnego jeżdżenia,to aluminiowa, super lekka rama na 105 w zupełności by mi wystarczyła.

 

Do amatorskiego ścigania się raczej rama z włókna, osprzęt stopniowo do wymiany.

 

Ta biało - niebieska Emonda świetnie wygląda.





Dodaj odpowiedź