Witam, czy mógłby mi ktoś doradzić jakie najlepiej koła wybrać. Waże 67 kilo, jeżdże głównie po górach średnio 1300-1400 w pionie na każde 100km. Budżet około 3000, karbon, nie karbon stożki nie stożki 40mm czy więcej ?
Pozdrawiam
Napisano 20 czerwiec 2016 - 21:40
Krysium Mavic jedne z lepszych kol w gory, stozek raczej niski, aluminiowe abrecze dluzej wytrzymuja, zwracaj uwage na wage im mniejsza tym lepiej http://www.mavic.com...tain/1-2_filter
Napisano 20 czerwiec 2016 - 21:52
Jeśli stożki, to max 40mm, Na podjazdach koła muszą być jaknajlżejsze. Sam używam 40mm i jestem bardzo zadowolony z efektów i dynamiki na podjazdach. pozdr!
Napisano 21 czerwiec 2016 - 08:57
te Fulcrumy sa ciekawe kolega wlasnie kupił http://www.wertykal....ACING-ZERO/2545
Napisano 21 czerwiec 2016 - 16:31
Ja w tej cenie próbowałbym już karbon. Lepiej dołożyć 500-1000 zł i już mieć naprawdę wypas koła. Kupowanie w tej cenie alu to dla mnie trochę porażka już. Waga nieporównywalnie większa, a w górach to kosmiczna różnica. Albo bez stożka albo max 40mm tak jak pisał Haligówka.
Napisano 21 czerwiec 2016 - 23:14
Krysium Mavic jedne z lepszych kol w gory, stozek raczej niski, aluminiowe abrecze dluzej wytrzymuja, zwracaj uwage na wage im mniejsza tym lepiej http://www.mavic.com...tain/1-2_filter
beznadziejne koła w góry, ciężka obręcz ok 520 ważąca, dyskwalifikuje je na podjazdy jeśli mówimy o ściganiu i mamy mieć z tego pożytek
te Fulcrumy sa ciekawe kolega wlasnie kupił http://www.wertykal....ACING-ZERO/2545
2800 za koła alu.... brawo Jasiu ... o tej wadze robie Fobosy ( ok 1430 g ) za poniżej połowy tej ceny ! i są doskonałe w góry i na płaskie etapy.
W tej cenie ..2800 spokojnie można zrobić doskonałe karbonowe koła na dowolnym stożku,
Haligówka ma dosyć lekkie karbony na stożku 38 mm, ale co ciekawe teraz testuje koła alu takie do 1300 zł na bardzo niskim profiilu 22 mm i z super lekkimi felgami alu ( o wadze felgi prawie takiej jak karbonowa , ok 370 g ) i jak to mówi ma mieszane uczucia bo idą jak karbony pod góre ...
Wg mnie w tej cenie albo zrobisz dobre karbony pod szytke na ściganie , albo 2 kpl kół alu, jedne na górki , drugie aero stozki 30 mm
1300-1400 przewyższenia na 100 km to jeszcze nie takie ostre góry
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Napisano 22 czerwiec 2016 - 00:05
Pełna zgoda ze Spike.
Koła na karbonowych stożkach pod szytkę to fajna sprawa na wyścigi. Są lekkie i niosą tak jak trzeba.
Do zwykłych treningów, lub jazdy rekreacyjnej po górach proponuję pominąć temat szytek i skupić się na niskiej wadze felg.
Napisano 22 czerwiec 2016 - 01:59
Polecam tez polska marke http://no-limited.pl/fajne kola corz wiecej ludzi na nich jezdzi i ceny sa bardzo konkurencyjne
Napisano 22 czerwiec 2016 - 10:28
Wg mnie w tej cenie albo zrobisz dobre karbony pod szytke na ściganie , albo 2 kpl kół alu, jedne na górki , drugie aero stozki 30 mm
Jakbym leciał w dwa komplety to raczej aero stożki robiłbym nieco wyższe. Tylko czy to ma sens wtedy, bo się robią już mocne kamloty przy wyższym alu stożku. Rozwiązanie jakieś jest, ale wg mnie lepiej mieć przy takim budżecie jeden solidny uniwersalny (z nastawieniem na góry) set kółek. Przy kołach carb 40mm areo będzie lepsze niż alu 30mm, a waga może być niższa niż niskie obręcze alu na górki, więc w obu przypadkach zysk.
Krysium Mavic jedne z lepszych kol w gory, stozek raczej niski, aluminiowe abrecze dluzej wytrzymuja, zwracaj uwage na wage im mniejsza tym lepiej http://www.mavic.com...tain/1-2_filter
beznadziejne koła w góry, ciężka obręcz ok 520 ważąca, dyskwalifikuje je na podjazdy jeśli mówimy o ściganiu i mamy mieć z tego pożytek
Tu się zgadam w 100%. Mavic robi straszny shit za grube pieniądze jadąc na marce. Chyba najbardziej nie lubię maviców, tak jak SPIKE pisze - zawsze jak weźmiesz koło Mavic to znajdziesz jakieś lepsze za pieniądze.
Napisano 22 czerwiec 2016 - 15:21
Jesli mowimy o amatorskim scgiganiu to sprzet ma marginalne znaczenie.
Oj, tu się nie zgodzę. Mam dwie szosy, jedną na lato i ładną pogodę, drugą do katowania zimą i na treningi w słych warunkach. Zawsze pod koniec zimy robię sobie rundę testową po lekkich hopkach jeszcze na rowerze zimowym, a potem w niedługim odstępie czasu jadę to samo na rowerze 'letnim'. Różnice w czasie są kolosalne, średnia na zimowym maksymalna jaką udało mi się zrobić na tej rundzie to 35,4 km/h, na rowerze 'letnim' 39,3 km/h. Każdego roku od 4 sezonów jest podobna różnica około 4km/h szybciej na rowerze 'letnim'. Dla mnie to przepaść, a różnica w wadze rowerów to 'jedyne' 3,8 kg (wiadomo, zimówka nie tylko cięższa ale też ma gorszy osprzęt, koła itp).
Zresztą, jak się przesiadam to czuję zawsze różnicę. Nikt mi nie wmówi, że 'to nie sprzęt jedzie', bo sprzęt ma ogromne znaczenie nawet na amatorskim poziomie. Wiadomo, że bez nogi nic się nie wygra, ale niezależnie od poziomu dobry rower dużo daje.
Napisano 22 czerwiec 2016 - 19:34
Oczywiście, że amator odczuje różnice. Mam 2 szosy - 20 letniego Gianta 9,5kg oraz rocznego Canyona 7,5kg i różnica w jeździe, odczucia, komfort i wszystko inne jest diametralnie różne w tych rowerach. Oczywiście - przed Canyonem jeździłem tylko na Giancie i dało radę robić długie trasy, szybkie czasówki czy utrzymywać się w jeździe grupowej. Tyle, że na lepszym rowerze jest to znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze. A o to przecież chodzi.
Co do kół Mavica to nie wiem o co chodzi z tymi negatywami. Mam Ksyriumy i są to pancerne koła. Nie do zdarcia. Oczywiście kosztem wagi ale coś za coś.
Napisano 23 czerwiec 2016 - 07:36
Napisano 23 czerwiec 2016 - 11:05
Dzięki, za wszystkie rady. Za namową znajomego postanowiłem zamówić coś takiego http://www.aliexpres...d-bd3a11a3acbb na 38mm stożku trochę sie obawiam, ale zobaczymy co z tego będzie
Napisano 23 czerwiec 2016 - 11:31
Dzięki, za wszystkie rady. Za namową znajomego postanowiłem zamówić coś takiego http://www.aliexpres...d-bd3a11a3acbb na 38mm stożku trochę sie obawiam, ale zobaczymy co z tego będzie
Raczej nie ma czego się obawiać (widzę takie coś u znajomego i śmiga aż miło), tyle że do ceny zakupu dolicz 23% VAT-u + cło+ koszt odprawy celnej. Przesyłka nie przejdzie na urzędzie celnym bez oclenia na 100 %. Jestem na bieżąco, bo właśnie urząd celny zwolnił mi karbonową ramę mtb dopiero po przesłaniu mailem dowodu zapłaty i zrzutu ekranu, co kupiłem. Niestety duże paczki rzucają się w oczy, i opis "gift" na celników już nie działa. Znajomi, co ostatnio też kupowali większe gabarytowo rzeczy z Chin zostali wszyscy trafieni. Widać, uszczelniono podatki by było na"pińcet+", chyba że WER Pruszcz Gdański jest taki nadgorliwy i mamy przez to przesrane.
Napisano 23 czerwiec 2016 - 11:36
Mialem mavic cosmic kola i po okolo 7000 km w tym wyscigi polskie drogi itp nie mialem nawet 1mm odchylu, nie potrzebowaly kompletnie centrowania to swiadczy o jakosci kol
Napisano 23 czerwiec 2016 - 12:40
Dzięki, za wszystkie rady. Za namową znajomego postanowiłem zamówić coś takiego http://www.aliexpres...d-bd3a11a3acbb na 38mm stożku trochę sie obawiam, ale zobaczymy co z tego będzie
Jak dla mnie będzie z tego cło i vat jak w banku i być może antydumpingowe;p