Skocz do zawartości


Koła Na Góry


43 odpowiedzi w tym temacie

#21 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 23 czerwiec 2016 - 12:47

Ale wysyłka jest z Niemcowni więc się upiecze.


Trzepak 

"MAMIL"


#22 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 23 czerwiec 2016 - 12:51

daj znac jak to dojdzie bo by warto bylo kupic.Bez oplat jak idzie z niemiec ,1 raz widze taka opcje na Alliexpress



#23 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 23 czerwiec 2016 - 12:58

Już lepiej było zamówić same obręcze i zapleść je na jakichś normalnych piastach i szprychach :P 

Ale idea jest poprawna, koła będą lekkie na przyzwoitym stożku w góry.


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#24 RAFA.S

RAFA.S
  • Użytkownik
  • 182 postów
  • SkądGolub - Dobrzyń

Napisano 23 czerwiec 2016 - 12:58

Nawet nie spojrzałem, że to z Niemiec idzie :0 No to spora ciekawostka.



#25 Gosc_Schleck_*

Gosc_Schleck_*
  • Gość

Napisano 23 czerwiec 2016 - 15:05

Wysyłka jest z Niemiec, dlatego się zdecydowałem, także cło chyba nie powinno wchodzić w gre ?



#26 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 23 czerwiec 2016 - 21:44

...

Obecnie patrze żeby koła były przede wszystkim sztywne. Szczególnie jeżeli chodzi o zjazdy.

 

Zjazdy ? Na podjazdach sztywność robi różnicę, ale na zjazdach ? Nie bardzo kapuję jak.



#27 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 czerwiec 2016 - 06:35

Ją widzę "ships from germany" to o jakim cle mówimy?

Wysłane z mojego Venue7 3740 przy użyciu Tapatalka



#28 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 24 czerwiec 2016 - 07:50

Zjazdy ? Na podjazdach sztywność robi różnicę, ale na zjazdach ? Nie bardzo kapuję jak.


Na podjazdach robi różnicę jak komuś zależy na tych kilku procentowych różnicach, bo mnie nie.
Chiński stożek na zjazdach gnie się że aż o szczęki hamulcowe trze. Na podjazdach zresztą też. Nie jest to ani przyjemne ani bezpieczne.
Kieruje się plasteliną.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#29 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2016 - 14:44

Ja jeżdżę na zwykłych  aksiumach i nie narzekam ,od lipca ubiegłego roku czyli w niecały rok mają przejechane,mało powiedziane ,przeciorane  19.5 tys km i nic się nie dzieje :) widziały wszystko ,śniegi ,deszcze ,mrozy ,temperatury od -15 do +40 . Więc przypuszczam że ksyriumy są jeszcze  lepsze 


  • beskidbike lubi to

#30 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 24 czerwiec 2016 - 18:38

Chiński stożek na zjazdach gnie się że aż o szczęki hamulcowe trze. Na podjazdach zresztą też. Nie jest to ani przyjemne ani bezpieczne.
Kieruje się plasteliną.

Co Ty nie powiesz... a w tej bajce były też smoki? ;)


  • astronom lubi to
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#31 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 25 czerwiec 2016 - 07:18

Co Ty nie powiesz... a w tej bajce były też smoki? ;)

Przykro mi ale wyrosłem z bajek i tego typu dziecinnych komentarzy.

Nie twierdzę że to problem głównie chińskich kół bo raczej jest to problem karbonowych stożków, szczególnie ze szprychami karbonowymi aero. Również te super lekkie co to podobno mają same jeździć w górach. Miałem przyjemność przetestować dwa komplety chińskich i kilka europejskich. Głównie to koła na których jeżdżą znajomi. Poszukaj sobie "lateral stiffness" dla karbonowych stożków.

Dziwnym trafem wielu producentów w opisach ma informację że w przeciwieństwie do innych stożków ich są sztywne bocznie.

http://www.rouesarti...e-23159755.html

Jeżeli znasz jakieś super dobre chińskie karbony to podziel się proszę jaki to model i ile kosztują.
  • kubens lubi to

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#32 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 26 czerwiec 2016 - 19:36

Powiem tak,  znam wiele osób które używają chińczyków z Flyxii albo Light Bicycle i startują na nich z powodzeniem w wyścigach, nie słyszałem NIGDY, żeby komuś ocierały o hamulec podczas ostrzejszej jazdy. 

O Dura-ace czy innych Metronach nawet nie wspomnę. 

 

pozdr


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#33 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 czerwiec 2016 - 20:53

Kola w gory i obrecze karbonowe z Chin? Za duzo ryzyka, imo.
Mialem zamiar poskladac cos po taniosci na kilkanascie TT ale czytajac, ze ludziom pekaja, odpadaja powierzchnie hamujace albo, ze topia sie, pomysl made in china poszedl do kosza. I jest tu mowa o tak polecnych LB obreczach.

#34 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 26 czerwiec 2016 - 21:44

Ale problemy o których piszesz chyba dotyczą obręczy pod oponkę, nigdy nie czytałem o takich problemach z obręczami pod szytke

#35 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 czerwiec 2016 - 22:02

Obrecze po wyciagnieciu z pudelka, tu nie ma znaczena, czy opona , czy szytka.

#36 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 26 czerwiec 2016 - 22:11

To faktycznie zmienia stan rzeczy

#37 spi630

spi630
  • Użytkownik
  • 189 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 czerwiec 2016 - 22:11

Może jestem tym "wyjątkiem potwierdzającym regułę" ale moje obręcze z light bicycle zarówno te na góry 24mm, jak i stożki 50mm spisują się wyśmienicie. A już kilkanaście tyś przejechały. Żadnego obcierania, żadnego centrowania. Hamowanie też przyzwoite, z klockami black king swissstop. Oba komplety mam pod szytki.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka



#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 czerwiec 2016 - 22:20

Zapewne nie jestes wyjatkiem. W mojej ocenie, to jak ruletka. Decydujesz sie na niska cene i akceptujesz zwiazane z tym ryzyko.

#39 Gump

Gump
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądUstrzyki Górne

Napisano 27 lipiec 2016 - 07:52

Ja kupiłem w dobrej cenie SRAM S60, koła nie są może najlżejsze, ale super sztywne, bardzo fajnie się toczą i nie ma problemu z hamowaniem. Pod górę super, na zjazdach i płaskim mega.



#40 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 28 lipiec 2016 - 12:36

 

 

Zapewne nie jestes wyjatkiem. W mojej ocenie, to jak ruletka. Decydujesz sie na niska cene i akceptujesz zwiazane z tym ryzyko.

 

 

Dokładnie. To, że ktoś ma chińskie obręcze, które są ok to nie znaczy, że chińskie obręcze są.
Ale to, że jest sporo osób, które miało z nimi problem (a przeglądając forum to widać) znaczy, że łatwo trafić na obręcz nie ok i jest to ruletka.

 

 

 

 

Powiem tak, znam wiele osób które używają chińczyków z Flyxii albo Light Bicycle i startują na nich z powodzeniem w wyścigach, nie słyszałem NIGDY, żeby komuś ocierały o hamulec podczas ostrzejszej jazdy.

 

 

Co w żadne sposób nie dowodzi sztywności tych obręczy. Bardzo sztywne obręcze paradoksalnie częściej obcierają o hamulec podczas ostrej jazdy bo sztywniej dążą do utrzymania pionu. Ale dzięki temu lepiej przenoszą moc. Grunt to kompromis - najlepsze będą obręcze, które przy ciasnym zapięciu hamulców obcierają, ale przy luźniejszym nie.

 

Naukowe wyjaśnienie jest tutaj: http://www.slowtwitc...fness_3449.htmlBardzo sztywna obręcz = lepsze przeniesienie mocy, ale większe prawdopodobnieństwo obcierania o hamulce


Użytkownik haligówka edytował ten post 28 lipiec 2016 - 13:14
scalanie




Dodaj odpowiedź