Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Na Ultramaratony.


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 czerwiec 2016 - 00:08

Cześć.
Kilka lat temu pomogliście mi wybrać pierwszą szosę, zwykłą aluminiową 'no name' na Campie Xenon i napędzie Miche. Rower cały czas doskonale się sprawdza; zastanawiam się jednak nad tym czy na poważne starty (tegoroczny Bałtyk-Bieszczady, Randonneur) nie sprawić sobie jakiegoś wyspecjalizowanego modelu (stary zostałby treningowym, zimą wkładanym w trenażer).
 
 
Budżet 6-7 tys. Założenia: rama karbonowa 'endurance', osprzęt Shimanowski. Preferowane zerowe zużycie. Hamulce tradycyjne. Kolorystyka ciemna - czarno / czerwono / biała.
Mój wzrost 180cm, prześwit 83cm, waga 85 kg.
 
 
Prześledziłem kilka forumowych wątków. Poszukiwania rozpocząłem od klasycznych modeli:
  • Trek Domane (znalazłem dwa 4.5 w dobrej cenie ale w złym rozmiarze - 54 i 58; dlatego nie załączam linków do aukcji).
  • Spec Roubaix Sl4 (link). Wydaję mi się, że przejechał dużo więcej niż 300km - został wstępnie skreślony.
Oba w wersji katalogowej przekraczają mój budżet. Treka dosiadałem w salonie w różnych wymiarach i faktycznie 56 okazał się rozmiarem optymalnym, niestety cena odstraszyła.
 
 
Wybrałem kolejne modele:
  • Wilier GTR Team Endurance (link) Załączyłem model na campie - Wertykal za ok 6800zł obiecał jednak wymienić/dostarczyć sprzęt na 105'ce. Nie dopytałem jednak jakimi ramami dysponują. Wilier pomieszał trochę w nazewnictwie - produkują model 'Team' race i endurance. Wolałbym konstrukcje sprzyjającą długiej jeździe.
    Alternatywnie rower mógłbym zamówić tu, zamawiałem kiedyś w tym sklepie ramę turystyczną nie mam problemów ze sprowadzeniem z wysp. Jest to 'preorder', 7 dni z Włoch do UK, potem 7 dni do Polski. Cena korzystna (choć korba i hamulce spoza grupy), odpada jednak darmowy fitting w Wertykalu.
  • Cannondale Synapse (początkowo odrzucany za cenę, później znalazłem aukcję.)
  • Ridley Fenix 15c (zgodnie z nomenklaturą firmy potrzebuję rozmiaru M). Wybrałem zatem aukcję1 i aukcję2
Do rzeczy.
Moim faworytem jest Wilier. Mam tę pewność, że kupuję z pierwszej ręki. Wątpliwośći? Brak długodystansowych bajerów typu IsoSpeed, SavePlus, Zertz - nie wiem na ile istotnych.
Rozmiary ram (http://www.wilier.co...t/road/gtr-team). Czy typ 'endurance' nie jest za bardzo skrócony w stosunku do 'race'? Rozumiem - wymuszenie sylwetki pozwalających na długą jazdę ale czy nie za bardzo? 

Cannondale jest nieco droższy ale ma wyższą grupę osprzętu. Wątpliwości? Rozmiar - górna rura ma ponad 56cm (gdy inne modele ciut mniej - Wilier Endurance, choć nie wiem czy to efektywny wymiar: 53,7cm Trek - efektywne 55,4cm)
Dodatkowym problemem są sprawy gwarancyjne. Niby mogę zarejestrować kod produktu lecz nie wiem jaki sklep podać. Sprzedawca powiedział mi, że podanie tych danych nie jest obowiązkowe.
Nie wiem jednak jak postąpić w przypadku usterki. Wysyłać od razu do producenta? Cannondale i Ridley wymagają raczej dostawy do autoryzowanego salonu.
 
Rowery Ridley. Lubię tę markę, ceny na aukcjach także znośne. Osprzęt częściowo na Ultegrze. Problemem są rozmiary ram. O ile sprzedawca z pierwszej aukcji potwierdził że to "M" to w przypadku drugiej aukcji panuje chaos (L i 18.5 cali), Podobnym problem dotyczy wątpliwości gwarancyjnych.
Cały czas biorę pod uwagę tegoroczne Feniksy, te są jednak trochę droższe.

Przeleciałem Cube, Canyon - nie znalazłem czegoś przekonywującego.
 
Powiedzcie zatem:
  • Czy w wyżej wymienionych aukcjach nie widzicie jakiś "haczyków"?
  • Jak bardzo sprawy gwarancyjne mogą być problemem dla drugiego właściciela (bądź co bądź nowego roweru)?
  • Macie może inne przemyślenia typu: skoro stary rower się sprawdza a i kolarz daję radę - po co zmieniać?
Przepraszam za długiego posta
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

PS. Właściwie po napisaniu tekstu przypomniałem sobie o problemie z kasetami. Potrzebuję stopniowania 14-28 (14-25 przy 10 rzędach)
Tak, że ten element idzie od razu do wymiany.

#2 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 czerwiec 2016 - 12:40

Z Willierem jest taki "haczyk", że to nieopłacalne wyłożyć taką kwotę, która odpowiada rowerowi na Athenie i kazać sobie tam zamontować 105. Toż masz Williera tańszego i od razu skonfigurowanego jak chcesz: http://wertykal.com/...himano-105/3648


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#3 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 27 czerwiec 2016 - 13:09

Przecież to nie jest ten sam model

#4 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 czerwiec 2016 - 13:31

Ten czarno-zielony Wilier to moder z rodziny "Grand Tour" (http://www.wilier.co...ts/int/road/gtr).
Na stronach Wiliera występuje już tylko w konfiguracji na Tiagrze. W Wertykalu zachowała się 105

Athenę wrzuciłem jako przykład z rodziny "GTR TEAM" (http://www.wilier.co...t/road/gtr-team). Ta właśnie występuje w dwóch wersjach "endurance" i "road". Athena jest modelem "endurance"; na tą ramę miały być wrzucone bebechy 105. Po dzisiejszej rozmowie okazało się, że nie będzie to możliwe...
Mogą sprowadzić 105 Team endurance. Nie wiem jeszcze za ile.

Na angielskiej stronie zmieniły się ceny i model z linku mocno zdrożał. Pojawił się za to zwykły GTR z 2014 na pełnej ultegrze http://www.winstanle...tegra_2014_Bike
Kosztuje ok 7000 zł.

 



#5 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 czerwiec 2016 - 17:54

Przecież to nie jest ten sam model

No ok, ale jak ma być na 105... :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#6 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 czerwiec 2016 - 21:06

No ok, ale jak ma być na 105... :)

 

Przez całe życie wydawało mi się, że to rowerzysta jeździ, nie rower. Dlatego teraz (nie wiem czy słusznie) wyszedłem z założenia - najpierw geometria i detale ułatwiające długą jazdę, dopiero potem grupa sprzętowa. 105-ka jest kompromisem.

 

Jeszcze jedna sprawa (boję się, że wyjdę na ostatniego naiwnego). Czy możliwe jest, że osprzęt wyglądający na nowy, często fotografowany w kartonowych pudłach jest kradziony / podrabiany? Kosztuje niewiele mniej niż oryginał, tylko dlaczego zwykle nie ma dokumentu zakupu?



#7 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 czerwiec 2016 - 22:14

Dlatego teraz (nie wiem czy słusznie) wyszedłem z założenia - najpierw geometria i detale ułatwiające długą jazdę, dopiero potem grupa sprzętowa. 105-ka jest kompromisem.

 

 

Spokojnie, doskonale rozumiem ;) Po prostu dlatego właśnie dziwnym mi się wydawało, że skoro już znalazłeś odpowiedni model to chcesz, ponosząc przecież stratę, zamieniać lepszy osprzęt na gorszy :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#8 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 28 czerwiec 2016 - 00:12

Cześć.
Kilka lat temu pomogliście mi wybrać pierwszą szosę, zwykłą aluminiową 'no name' na Campie Xenon i napędzie Miche. Rower cały czas doskonale się sprawdza; zastanawiam się jednak nad tym czy na poważne starty (tegoroczny Bałtyk-Bieszczady, Randonneur) nie sprawić sobie jakiegoś wyspecjalizowanego modelu (stary zostałby treningowym, zimą wkładanym w trenażer).
 
 
Budżet 6-7 tys. Założenia: rama karbonowa 'endurance', osprzęt Shimanowski. Preferowane zerowe zużycie. Hamulce tradycyjne. Kolorystyka ciemna - czarno / czerwono / biała.
Mój wzrost 180cm, prześwit 83cm, waga 85 kg.
 

 

 

Polecam nasz model:

https://www.rosebike...8138/aid:818182

zbiera dobre recenzje, komponenty (w tym przełożenia) można dobrać samemu, trzy wersje kolorystyczne (czarno/czerwona z białymi akcentami też jest). 

Do ewentualnej wymiany (na etapie konfigurowania lub po sezonie) koła na lżejsze. 

Przy tym "prześwicie" polecałbym ramę 53 cm, ale nie wiem czy długość wew. strony nogi została zmierzona prawidłowo. W razie czego podpowiem jak to prawidłowo zrobić.



#9 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 czerwiec 2016 - 13:40

Dziękuje za propozycję, rozważę ją. Proszę jednak powiedzieć jaki jest czas realizacji zamówienia z wymianą pewnych elementów (na pewno kierownicy, także kaseta 14-28)? Konkurencja podaje czas wykonania na koniec sierpnia - wrzesień a wtedy byłoby za późno.

Długość nogi mierzona jak na bike fit calculator. Myślę, że rama 55 byłaby odpowiednia, podobno ręce mam w miarę długie.

Na placu boju pojawiły się wyprzedawane:
Wilier GTR Ultegra 2014 ~7260 - ale rama GTR, koła RS11 i jakieś dziwne 'brake levers' (chyba błąd w specyfikacji)
Specialized Roubaix SL4 Sport 2016 ~7970 - ale hamule AXIS 1.0

Wszystko coraz drożej wychodzi ale najprawdopodobniej postawiłem za duże wymagania do ceny.



#10 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 02 lipiec 2016 - 10:02

Dziękuje za propozycję, rozważę ją. Proszę jednak powiedzieć jaki jest czas realizacji zamówienia z wymianą pewnych elementów (na pewno kierownicy, także kaseta 14-28)? Konkurencja podaje czas wykonania na koniec sierpnia - wrzesień a wtedy byłoby za późno.

Długość nogi mierzona jak na bike fit calculator. Myślę, że rama 55 byłaby odpowiednia, podobno ręce mam w miarę długie.

Na placu boju pojawiły się wyprzedawane:
Wilier GTR Ultegra 2014 ~7260 - ale rama GTR, koła RS11 i jakieś dziwne 'brake levers' (chyba błąd w specyfikacji)
Specialized Roubaix SL4 Sport 2016 ~7970 - ale hamule AXIS 1.0

Wszystko coraz drożej wychodzi ale najprawdopodobniej postawiłem za duże wymagania do ceny.

 

Myślę, że w ciągu 4-5 tygodni rower byłby dostępny. Na potwierdzeniu zamówienia zwykle oznaczamy

przewidywaną datę złożenia. Jeśli nie jest ona korzystna dla klienta to zamówienie można oczywiście anulować.

Pomiar jest podobny jak u nas:

https://www.rosebike...ar/jak-zmierzy/

Długość rąk akurat ma trochę mniejsze znaczenie, bo można zasięg skorygować mostkiem (kąt/długość)

Najważniejsza jest długość wew. strony nogi. Rama 55 cm byłaby ok, bo model rozmiar CGF dobiera się trochę inaczej niż rowery o klasycznej ramie o czym zapomniałem pisząc poprzedniego posta. 

Kasety dostępne w konfiguratorze to 11-28, 11-32 oraz 11-25 (105tka), ale w sklepie widzę mamy Ultegrę 14-28 zatem sprawdzę czy jest możliwe takie rozwiązanie. 





Dodaj odpowiedź