Cześć
"Normalnie" jeżdżę po płaskim z zestawem 52/36 11-25 i kręci się ok. Ale planuję trochę pośćigać się po górach i to 36-25 jest ciut twardo. Kaseta wiadomo wlatuje 11-28. Ale, że preferuję wysoką kadencję to mam plan na zmienienie małego blatu na 34 ząbki.
Teraz pytanie, czy ktoś kręci na korbie 52/34 i czy będzie do działała to prawidłowo ?
Korba 52/34
#1
Napisano 02 lipiec 2016 - 16:18
#2
Napisano 02 lipiec 2016 - 16:23
Chyba nie ma takich pająków, które by przyjęły równocześnie 34+52, przynajmniej w Shimano - różnice w rozstawach śrub. Poza tym przednia przerzutka raczej nie obsłuży tego zakresu, ale to tylko moje przypuszczenie.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#3
Napisano 02 lipiec 2016 - 16:26
Na tym samym pająku (korba 105 5800) wcześniej miałem właśnie kompakt ale zmieniłem na 52/36 także przyjąć pewnie przyjmie
Bardziej martwię się właśnie pracą przedniej przerzutki i długością łańcucha czy nie będzie zbyt ekstremalna w stosunku blat/mała tarcza.
#5
Napisano 02 lipiec 2016 - 22:50
No fakt, ja z 2 lata temu studiowałem tylko grupy Shimano 10-cio rzędowe... A długość łańcucha fakt, może być bardziej ekstremalna niż przy 50-34 i może Ci ograniczyć zakres o jedną zębatkę.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#6
Napisano 03 lipiec 2016 - 08:21
Przy długim wózku z tyłu powinno działać,choć chyba żaden producent nie robi korby z takim zakresem blatów,ze względu na działanie przedniej przerzutki.
Ale czytałem gdzieś na forum, że ludzie mają takie przeróbki i działa. A może zamiast tego dać kasetę 11-32?
#8
Napisano 03 lipiec 2016 - 09:15
Przy takim układzie objętość napędu wyjdzie poza zakres krótkiego wózka.
Jeśli ustalisz długość łańcucha 34 na 11 to przy układzie 52 na 28 raczej łańcuch będzie za krótki.
Dlatego producenci nie sprzedają takich korb.
W takim przypadku, żeby to działało powinien być długi wózek.
Ale zawsze można spróbować, bo szczerze mówiąc to jestem ciekaw. Jak u siebie z kompaktem zakładam jadąc w góry 11-28, a mam krótki wózek to nie widzę jakoś, aby to zadziałało z blatem 52.
Ale jak chcesz to próbuj.
#9
Napisano 03 lipiec 2016 - 12:44
Nawet jak wozek juz nie wybierze lancuch, to bedzie to na paru najmniejszych koronkach kasety. I znowu pytanie, kto jezdzi na takich przelozeniach?
Ja bym sie bardziej zainteresowal kultura zmieniania biegow na takich tarczach, jak to jest z rampami?
#10
Napisano 03 lipiec 2016 - 12:55
Tak się ustala długość łańcucha.
Na wypadek, gdyby ktoś jechał na takim przekosie,napęd musi sobie z tym poradzić. Łańcuch nie może być luźny,lub nie może go zabraknąć duża-duża.
A to czy ktoś chce jechać na takim przekosie to już zupełnie inna sprawa.
Napęd po prostu w każdej kombinacji musi działać.
#11
Napisano 03 lipiec 2016 - 13:27
- astronom lubi to
#13
Napisano 03 lipiec 2016 - 13:55
#15
Napisano 04 lipiec 2016 - 07:38
Podłączę się, aby nie zakładać nowego tematu, bo sprawa podobna: mam korby Campa Stratos z blatami 53/39. Pytania: czy da się na tę korbę założyć blaty kompakt i co na to przerzutka? Ponadto hak jest z ramą, nie na obejmie, czy trzeba będzie to przerabiać?
Wczoraj pojeździłem trochę naokoło Adrsspachu i paru miejscach brakło mi przełożeń (tył ośmiorzędowy 26/11, przerzutka Stratos z krótkim wózkiem; tu chyba niewiele da się zrobić).
#16
Napisano 06 lipiec 2016 - 11:21
Już wiem - nie da się. W związku z tym pytanie - ktoś może polecić jakąś korbę kompakt zgodną z Campagnolo, na kwadrat, pasującą na ośmiorzędowy napęd, długość korb 175 mm, najlepiej w niskiej cenie? Uzębienie może być zarówno 50/34 jak i 52/36. A najlepiej, jakby się dało przekładać w tych granicach.
#18
Napisano 30 styczeń 2017 - 10:24
Ma ktoś jakieś nowe doświadczenia w tym temacie?
chciałbym jak najmniejszym kosztem mieć 34 zęby z przodu, czy fd-5800 i rd-5800 SS ogarną 52x34 z 11-28? Jeśli tak to czy nie będzie problemu z tarczą 34T ultegra 6750 przy 11 rzędowym łańcuchu?
Ja mam 52/36 i z tyłu na góry zakładam 12-30 (o wiele lepsze zestopniowanie niż 11-28), ale mam napęd 10s (krótki wózek). W 11s nie ma takiej kasety i szkoda. Ta 11-32 też ma przełożenia rozstrzelone.
#19
Napisano 30 styczeń 2017 - 16:37
moje pytanie dotyczyło 52/34 z przodu, chyba mało kto tak kombinuje
edit: a jednak znalazłem coś więcej http://szosa.org/top...ki-52-34/page-2