700X28C Na Asfalt Kostkę Szuter
#1
Napisano 03 lipiec 2016 - 16:52
Chciałbym prosić o poradę przy doborze opon do hybrydy.
Z racji ze coraz więcej jeżdzę z żoną a ta zdecydowanie woli rekreacyjna jazdę typu ścieżki rowerowe park, alejki z kostki brukowej ubite parkowe ścieżki dlatego tez szukam odpowiedniej opony do takich zastosowań.
Chce dobrać coś delikatnego a zarazem mocnego
Żeby głupio nie wyglądało w rowerze nie ważyło zdecydowałem się na szerokość 28
Po wstępnym rozeznaniu mam kilka typów. Proszę o opinie ewentualnie wasze propozycje
Schwalbe Delta Cruiser - ta pojawia się w dwóch wersjach bieżnika
http://allegro.pl/w-...5986913569.html
http://allegro.pl/sc...5487527259.html
Continental Touring Plus
http://allegro.pl/op...5754969820.html
Continental Contact II
http://allegro.pl/co...6250970890.html
Niestety wszystkie to wersje drukowane wiec waga nie grzeszą jedna zwijaniu nie znalazłem w tym rozmiarze i charakterystyce
#2
Napisano 03 lipiec 2016 - 19:37
Z tych co podałeś najbardziej mi się podoba pierwsza z dwóch Schwalbe - zapewni trochę przyczepności na lekkim szuterku.
Ja, tradycyjnie do takich zastosowań polecę wyroby firmy Rubena, na których pomykałem wiele sezonów - np:
http://www.cycleshop...owa,id6814.html
za śmiesznie małe pieniądze.
Są też wersje z wkładką antyprzebiciową.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#3
Napisano 03 lipiec 2016 - 20:40
Rozumiem że opona o szerokości 28 po to aby zmieściła się w szczękach hamulcowych ponieważ nie napisałeś do jakiego rowerku ma wejść ta opona, jeśli to rower szosowy to maksymalnie obecne stosowanego hamulce pomieszczą oponę o szerokości 28 i z tych co podałeś propozycji stawiam bez wahania na touring plus gdyż sam mam takie sa przetestowane na asfalcie, na ścieżkach i nawet w terenie i wjadą wszędzie w dodatku ten plus w nazwie oznacza dodatkową wkładkę antyprzebiciowa i musze powiedzieć że tak jak wcześniej byłem nauczony wozić dętkę i pompkę oraz łyżki tak teraz nie boję się zostawić je w domu bo nie da się tych opon przebić , owszem ważą ale przecież jeździć będziesz rekreacyjnie a nie na czas więc co to ma za znaczenie. Jeśli rowerek zmieści coś szerszego to polecam również conti cyclocrosspeed , jest ona również w wersji zwijanej ale minimalna jej szerokośc to bodajże 35. Pozdrawiam
#5
Napisano 08 lipiec 2016 - 08:38
Wszystkie z wymienionych przez Cię gum to ciężkie kloce, w dodatku bardzo różne w swojej klasie. Road cruiser ma miękkie i cienkie czoło, grube boki; Plus u Contiego to nie tylko ochrona przed przebiciem ale i ładnie szosowo ukształtowane czoło, tyle że kosztem masy; Contact - chyba najlepszy szosowo ale wciąż ciężki. Dlaczego nie szukasz wzmocnionych opon szosowych? Maxxis Re-fuse występuje do 32 mm, a w 28 mm waży poniżej 300 g; ludzie ganiają tym po szutrach i kiepskich drogach. Poniżej stówy za sztukę kupisz. A jeszcze taniej (tyle że ciężej) masz zwykłe Zaffiro; niby 400 g za gumę ale za 40 zł i dobrze się toczą.
- newjunior lubi to
#6 Gosc_marvelo_*
Napisano 08 lipiec 2016 - 09:11
#7
Napisano 08 lipiec 2016 - 09:23
Dzięki Konik za twoje typy
Ostatnio w sklepie podusuwali mi jeszce pod rozwagę Maxiss Detonator i Maxiss Dolomites wśród wymienionych przez ciebie i tych dwóch która będzie najodporniejsza - najtrwalsza ?
Marvelo również dziękuję ale cena ma tutaj drugorzędne znaczenie
#8
Napisano 08 lipiec 2016 - 13:57
IMO: Detonator jest wyraźnie słabiej zbudowany od Re-fuse'a. Dolomites wcale znam. Zerknij jeszcze tu (dyskusja):
http://szosa.org/top...przełaja/page-2
I poczytaj w necie na temat "gravel" - za oceanem mają dużo do powiedzenia.
#10 Gosc_marvelo_*
Napisano 09 lipiec 2016 - 20:06
To się niestety zdarza coraz częściej nawet tym poważnym firmom jak Continental czy Vittoria i to nie tylko w tańszych modelach, ale nawet w tych "Handmade in Germany" (ktoś chyba pisał o tym problemie przy GP4000s ).
Ktoś z Was może próbował reklamacji w takim przypadku? Z jakim skutkiem?