Skocz do zawartości


Zdjęcie

700X28C Na Asfalt Kostkę Szuter


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Buquiet

Buquiet
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 03 lipiec 2016 - 16:52

Witam wszystkich z moim pierwszym postem
Chciałbym prosić o poradę przy doborze opon do hybrydy.
Z racji ze coraz więcej jeżdzę z żoną a ta zdecydowanie woli rekreacyjna jazdę typu ścieżki rowerowe park, alejki z kostki brukowej ubite parkowe ścieżki dlatego tez szukam odpowiedniej opony do takich zastosowań.
Chce dobrać coś delikatnego a zarazem mocnego
Żeby głupio nie wyglądało w rowerze nie ważyło zdecydowałem się na szerokość 28
Po wstępnym rozeznaniu mam kilka typów. Proszę o opinie ewentualnie wasze propozycje

Schwalbe Delta Cruiser - ta pojawia się w dwóch wersjach bieżnika
http://allegro.pl/w-...5986913569.html

http://allegro.pl/sc...5487527259.html

Continental Touring Plus
http://allegro.pl/op...5754969820.html

Continental Contact II
http://allegro.pl/co...6250970890.html

Niestety wszystkie to wersje drukowane wiec waga nie grzeszą jedna zwijaniu nie znalazłem w tym rozmiarze i charakterystyce

#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 03 lipiec 2016 - 19:37

Z tych co podałeś najbardziej mi się podoba pierwsza z dwóch Schwalbe - zapewni trochę przyczepności na lekkim szuterku.

 

Ja, tradycyjnie do takich zastosowań polecę wyroby firmy Rubena, na których pomykałem wiele sezonów - np:

http://www.cycleshop...owa,id6814.html

za śmiesznie małe pieniądze.

 

Są też wersje z wkładką antyprzebiciową.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 03 lipiec 2016 - 20:40

Rozumiem że opona o szerokości 28 po to aby zmieściła się w szczękach hamulcowych ponieważ nie napisałeś do jakiego rowerku ma wejść ta opona, jeśli to rower szosowy to maksymalnie obecne stosowanego hamulce pomieszczą oponę o szerokości 28 i z tych co podałeś propozycji stawiam bez wahania na touring plus gdyż sam mam takie sa przetestowane na asfalcie, na ścieżkach i nawet w terenie i wjadą wszędzie w dodatku ten plus w nazwie oznacza dodatkową wkładkę antyprzebiciowa i musze powiedzieć że tak jak wcześniej byłem nauczony wozić dętkę i pompkę oraz łyżki tak teraz nie boję się zostawić je w domu bo nie da się tych opon przebić , owszem ważą ale przecież jeździć będziesz rekreacyjnie a nie na czas więc co to ma za znaczenie. Jeśli rowerek zmieści coś szerszego to polecam również conti cyclocrosspeed , jest ona również w wersji zwijanej ale minimalna jej szerokośc to bodajże 35. Pozdrawiam



#4 Buquiet

Buquiet
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 03 lipiec 2016 - 20:43

Tak dokładnie to szosowka więc nic powyżej 28 nie wejdzie.
Właśnie te oponki założyłem.do crossa dla żony
A jak radzą sobie na asfalcie?
W sumie bardzo podobne do contact...

#5 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 lipiec 2016 - 08:38

Buquiet

Wszystkie z wymienionych przez Cię gum to ciężkie kloce, w dodatku bardzo różne w swojej klasie. Road cruiser ma miękkie i cienkie czoło, grube boki; Plus u Contiego to nie tylko ochrona przed przebiciem ale i ładnie szosowo ukształtowane czoło, tyle że kosztem masy; Contact - chyba najlepszy szosowo ale wciąż ciężki. Dlaczego nie szukasz wzmocnionych opon szosowych? Maxxis Re-fuse występuje do 32 mm, a w 28 mm waży poniżej 300 g; ludzie ganiają tym po szutrach i kiepskich drogach. Poniżej stówy za sztukę kupisz. A jeszcze taniej (tyle że ciężej) masz zwykłe Zaffiro; niby 400 g za gumę ale za 40 zł i dobrze się toczą.


  • newjunior lubi to

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2016 - 09:11

Najtańsze zwijane w tym rozmiarze:

http://allegro.pl/op...6156226872.html



#7 Buquiet

Buquiet
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 08 lipiec 2016 - 09:23

Dzięki Konik za twoje typy 

Ostatnio w sklepie podusuwali mi jeszce pod rozwagę Maxiss Detonator i Maxiss Dolomites wśród wymienionych przez ciebie i tych dwóch która będzie najodporniejsza - najtrwalsza ?

 

Marvelo również dziękuję ale cena ma tutaj drugorzędne znaczenie



#8 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 lipiec 2016 - 13:57

IMO: Detonator jest wyraźnie słabiej zbudowany od Re-fuse'a. Dolomites wcale znam. Zerknij jeszcze tu (dyskusja):

http://szosa.org/top...przełaja/page-2

I poczytaj w necie na temat "gravel" - za oceanem mają dużo do powiedzenia.



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 08 lipiec 2016 - 21:49

marvelo - ja się połakomiłem niedawno na te gumy. I niech Cię Pan chroni od takiego zakupu. Tak biją góra-dół, że jedziesz jak na huśtawce.  pozdr



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2016 - 20:06

To się niestety zdarza coraz częściej nawet tym poważnym firmom jak Continental czy Vittoria i to nie tylko w tańszych modelach, ale nawet w tych "Handmade in Germany" (ktoś chyba pisał o tym problemie przy GP4000s ).

 

Ktoś z Was może próbował reklamacji w takim przypadku? Z jakim skutkiem? 



#11 Buquiet

Buquiet
  • Użytkownik
  • 38 postów

Napisano 10 lipiec 2016 - 14:45

Założone Re-Fuse... pierwsza ocena wizualna daje wrażenie oponki ze sporą ilościa mięsa dosyć wysoka w tylny widelec na styk.

Na obręczy 16 mm szerokość rzeczywista 28 co nieczęsto sie zdarza - opony Contiego zwykle są węższe od katalogu 





Dodaj odpowiedź