Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shockblaze S5 Sl Ultegra

a może jednak S5 Race 105

21 odpowiedzi w tym temacie

#1 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 09 lipiec 2016 - 21:57

Witam :)

Zakochałem się w rowerku Shockblaze S5 SL Ultegra http://shockblaze.pl/s5-sl-ultegra-4, lecz nie wiem, czy nie wystarczy mi 105ka?

Jestem amatorem, od lat zapieprzam na shimano 600 i wiem, że to jest nie do zdarcia (90 tyś nakręcone)

I tak się zastanawiam, bo nie chodzi mi o wagę, ale precyzję działania i trwałość. 

Mam zamiar kupić nowy rower, i zrobić nim 100 tyś km. 

Nie wiem też jaki rozmiar będzie dla mnie lepszy, a mam 178,5 cm wzrostu. Normalnie, klasyczna rama to dla mnie 560, a ta? 

 

Jakieś sugestie?

 

 



#2 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lipiec 2016 - 19:17

Na moje to rozmiar M, na ultegrze nie jeździłem to się nie wypowiem, chwile niestety jeździłem na 105tce 5800 i czułem się na niej jak za karę, korba jak dla mnie nie była sztywna, klamki dziwnie niewygodne, mimo nowego całego napędu po mocniejszym depnięciu potrafiło zeskoczyć ząbek niżej, czasami prawa klamka miała jakby luźne kliknięcie tak jakby nie było juz czego zrzucać mimo, że byłem w połowie kasety i ogółem to 105tke odradzam :P może trafił mi się pechowy egzemplarz, chociaż rower był w zasadzie nowy, druga sprawa, że jestem od jakiegoś czasu miłośnikiem działania campy, to tylko moje odczucia, może ultegra będzie lepsza ;)



#3 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 10 lipiec 2016 - 20:37

rower za 8,5k a koła w nim za 500zł.



#4 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 10 lipiec 2016 - 22:05

BMC są jeszcze lepsi. Timemachine TMR02 na 105 chodzi ponad 10 tys, a koła Shimano rs010 za 4 stówy :D


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#5 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 10 lipiec 2016 - 22:37

 Właśnie nic tak nie wkurza jak spadanie o jedno trybko. Dla tego właśnie jestem w stanie wydać kaskę za coś dobrego. 

 

Ale dlaczego te koła są nie teges??

 



#6 renton

renton
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 11 lipiec 2016 - 12:41

Dobrze wyregulowana 105 5800 chodzi idealnie. Nie ma mowy o żadnym przeskakiwaniu lub spadaniu po mocniejszym depnięciu.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka



#7 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 11 lipiec 2016 - 13:21

rower za 8,5k a koła w nim za 500zł.

Aksiumy kosztują więcej niż 500 zł. Po to jest podana specyfika roweru, aby samemu ocenić jakie są mocne strony roweru, a gdzie są oszczędności. Droższe koła droższy rower, prosta matematyka.

 

 

Shirrer wysoka kwota nie zapewni Ci, że zakupiony rower będzie wyjątkowo wytrzymały. Moim zdaniem tylko składanie i dobieranie części o odpowiedniej charakterystyce, może zapewnić taki rower.

 

105 jest wystarczająca, ale przyjemniejsza jest świadomość posiadania roweru na ultegrze, tym bardziej że to jest rower na lata.



#8 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 12 lipiec 2016 - 11:30

............ mocne strony roweru, a gdzie są oszczędności. Droższe koła droższy rower, prosta matematyka.

 

 

Shirrer wysoka kwota nie zapewni Ci, że zakupiony rower będzie wyjątkowo wytrzymały. 

 

105 jest wystarczająca, ale przyjemniejsza jest świadomość posiadania roweru na ultegrze, tym bardziej że to jest rower na lata

 

 

 

Ładnie mi to wytłumaczyłeś :)  Można w takim razie  wnioskować, że producenci wychodzą z takiego oto założenia, iż kupujący (ponieważ koła są chyba najsłabszym, ale szybko wymienialnym  elementem nie ingerującym w budowę ) i tak po jakimś czasie wymienią je na inne.

Prawdopodobnie większość z nas (ponieważ jeździmy w różnych warunkach, na różnej jakości asfaltach) stawia bardziej na współczynnik trwałości do np. lekkości.

 

Też kiedyś miałem tylne koło na wypadek jazdy w górach, ale tak się przyzwyczaiłem do moich standardowych przełożeń, że wolałem męczyć się na nich, niż zakładać tamto, tym bardziej, że wymagało to dodatkowej regulacji hamulca.

Może spytam w sklepie, i zamiast tego kompletu zaproponują mi w ramach bonusu jakiegoś mavica? :)

 

Drugi wers cytatu mnie zmartwił, a trzeci mile połechtał :)

 

 

.



#9 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 12 lipiec 2016 - 11:58

Kół bym nie zmieniał. To że nie kosztują wysokiej kwoty nie oznacza że są liche. Koła dobre, dobrze się sprzedają na allegro w przypadku kiedy  zmienisz co do nich plany.

 

Wszystkie części jakie sprzedawałem. Pierwszym pytaniem było ile waży, potem o stan a dopiero potem o solidność. Jednak mania lekkości ma się całkiem dobrze. 



#10 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 12 lipiec 2016 - 18:25

Zaczynam patrzeć chłodnym okiem. Przednia przerzutka nie jest na haku. Chyba w niczym to nie przeszkadza, ale za tę kasę to już nie uchodzi.



#11 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 12 lipiec 2016 - 20:43

Zaczynam patrzeć chłodnym okiem. ,

Uważam inaczej. Temperatura się podnosi , bo zaczyna się mózg gotować. Powodem może być zbyt wysoka cena roweru. :).

 

Czy jest tam obejma czy hak nie ma to znaczenia. Rower jest prostym narzędziem. Rama, dwa koła, napęd i do tego szosa. Reszta to tylko szczegóły.



#12 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 13 lipiec 2016 - 16:38

Uwazacie, że jeśli się zdecyduję (w takiej konfiguracji) przepłacę "to narzędzie" :(

 

 

.



#13 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 lipiec 2016 - 16:46

Nowa 105'ka jest bardzo dobra i od Ultegry różni się głównie ceną i lekko wagą, na pewno nie wytrzymałością i w stopniu minimalnym działaniem. Poza tym są to dwie świetne grupy, który wystarczą amatorom w zupełności. No i niestety 100 tysięcy ani na jednej, ani na drugiej nie przejedziesz bez kilku zakupów w trakcie (kasety, łańcuchy i pewno zębatki korby) ;)

Tylko grupy z lat 90 miały przebiegi liczone w setkach tysięcy kilometrów :) 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#14 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 13 lipiec 2016 - 17:05

..... niestety 100 tysięcy ani na jednej, ani na drugiej nie przejedziesz bez kilku zakupów w trakcie (kasety, łańcuchy i pewno zębatki korby) ;)

Tylko grupy z lat 90 miały przebiegi liczone w setkach tysięcy kilometrów :)

 

Niestety świat schodzi na psy. Od lat zaobserwowałem (ocena subiektywna), że tacy "mocni amatorzy" zmieniają sprzęty co 5 max 7 lat.

 

W swoim na te 90 tyś, wymieniałem łańcuch co roku, kasetę co dwa. Mam już trzeci kompl. kół, drugie tryby na przodzie. Tylna przerzutka zapomniała jak wyglądają ząbki na kółeczkach, a wodzik przedniej wygina się i nie daje rady przepychać łańcucha.

Nie mniej rower idzie prosto i hamuje:) Jesteśmy jak stare małżeństwo (znam słabe punkty i godzę sie z tym), teraz rozglądam się za kochanką :)

 

Różnica za ten rower na 105 a ultegrą wynosi wg. katalogu 1300 zł. Można mieć za to dobre buty i ubranie. 



#15 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2016 - 17:53

shirrer znajdź sobie rower na osprzęcie Campagnolo zamiast Shimano i czas wymiany łańcucha i kasety zdecydowanie znacząco Ci się wydłuży.



#16 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 13 lipiec 2016 - 21:50

Uwazacie, że jeśli się zdecyduję (w takiej konfiguracji) przepłacę "to narzędzie" :(

 

 

.

Cena nie jest zbójecka, ale ciężko też nazwać to super okazją. 



#17 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 14 lipiec 2016 - 23:34

Decydując się na zakup w sklepie, ponosimy cenę (mam nadzieję) , że towar jest pełnowartościowy, bez ukrytych wad fabrycznych oraz prawnych. Na dodatek objęty gwarancją.

Zawsze można poszukać używki, prawie nowki.

Mam jeszcze zagwozdke, jak skłonić sklep do sprowadzenia dwóch rozmiarów.?
W koncu za te pieniadze chciałbym troszkę powybrzydzac:)

.

#18 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 lipiec 2016 - 09:18

Nie wiem do czego koledzy powyżej porównuję 105 5800. Ja mam ją w przełaju, a w szosie SRAMa Apex.....never ever Shimano. Serio, Zraziłem się.

Ale każdy ma swoje odczucia, więc nie chcę żeby ktoś się poczuł urażony, czy coś. Moje są takie. No i wykonanie...spójrz sobie ba klamki SRAM Apex własnie i na 105 5800. Dla mnie te drugie wyglądają tandentnie. Zreszta końcówka dźwigni zmiany biegów jest plastykowa.



#19 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 15 lipiec 2016 - 11:12

Ładnie mi to wytłumaczyłeś :)  Można w takim razie  wnioskować, że producenci wychodzą z takiego oto założenia, iż kupujący (ponieważ koła są chyba najsłabszym, ale szybko wymienialnym  elementem nie ingerującym w budowę ) i tak po jakimś czasie wymienią je na inne.

Prawdopodobnie większość z nas (ponieważ jeździmy w różnych warunkach, na różnej jakości asfaltach) stawia bardziej na współczynnik trwałości do np. lekkości.

 

Też kiedyś miałem tylne koło na wypadek jazdy w górach, ale tak się przyzwyczaiłem do moich standardowych przełożeń, że wolałem męczyć się na nich, niż zakładać tamto, tym bardziej, że wymagało to dodatkowej regulacji hamulca.

Może spytam w sklepie, i zamiast tego kompletu zaproponują mi w ramach bonusu jakiegoś mavica? :)

 

Drugi wers cytatu mnie zmartwił, a trzeci mile połechtał :)

 

 

.

 

Jeśli to nie musi być S5 i nie musi być ultegra to można wziąć ten rower i pozmieniać w nim przełożenia, oraz dodać lekkie koła. Tak jak w tej konfiguracji, z kołami DT SWISS R20 Dicut.

http://bit.ly/29H2UTj



#20 shirrer

shirrer
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • Skądśląsk

Napisano 11 sierpień 2016 - 18:27

Jeśli to nie musi być S5 i nie musi być ultegra to można wziąć ten rower i pozmieniać w nim przełożenia, oraz dodać lekkie koła. Tak jak w tej konfiguracji, z kołami DT SWISS R20 Dicut.

http://bit.ly/29H2UTj

 

Dalej nie wiem, raczej nie.

 

Wróciłem z wakacji. Dałem sobie czas, a tu patrzę FUJI

 http://www.sportpoin...6-12631705.html

 

Ta sama cena, prawie ten sam osprzęt???

Też ładny:)

Co wy na to, albo który byście wybrali?? Shockblaza czy tego Fuji?

 

.





Dodaj odpowiedź