Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki Konkretnie Przełaj - 3 Modele?


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 09:38

Witam

 

Pytanie o trzy konkretne modele. Ma być szybko po mieście i lekki (albo jak popadnie) teren.

 

Pytanie: który z nich wygląda najsensowniej jeśli chodzi o stosunek jakość/cena?

 

Mogę jeździć taniej, mogę drożej, chodzi o sensowność wydanej kasy w stosunku do nabytego produktu.

 

http://www.scott-spo...-10-disc-rower/

 

cena 6399  waga 10.76 kg

 

Vapor - Stevens Bikes 2016

 

cena 8899  waga 9.0 kg

 

Namur - Stevens Bikes 2016

 

cena 5299  waga 9.5 kg

 

wszystkie do delikatnej negocjacji.

 

 

Pozdrawiam AM



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 lipiec 2016 - 09:54

Wg mnie Scott.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2016 - 11:21

Cyt.: "Ma być szybko po mieście"

I dlatego "przełaj"?  Nie kpię, ale zadziwia mnie pęd do rowerów przełajowych, które z założenia nie mją być używane do celów przełajowych. Potem pojawiają się pytania i wątpliwości. A to, dlaczego takie dziwne zębatki z przodu, a to dlaczego takie słabe hamulce i jakie dać klocki, żeby były "na czerwone światła" itp. Odpowiedzi dość proste - przełożenia na piach i błoto, hamulce do regulacji niedużych prędkości, a nie gaz>stop. Weźcie to pod uwagę skoro macie głównie jeździć szybko po mieście i na szosie.


  • Prozor lubi to

#4 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 11:46

O przełożenia się nie martw.
Nie widzę lepszego rozwiązania jednorowerowego na miasto i lekki teren jak cyclocross.
Moze tylko dodam ze mam i szosę i MTB na ktorych regularnie jeżdzę.

Od biedy biorę jeszcze po uwagę Gianta Anyroad ze względu na dodatkowe klamki do górnego chwytu.

Pozdrawiam
AM

#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 lipiec 2016 - 11:57

Dodatkowe klamki to koszt 80 zł, szkoda zmieniać wybór całego roweru dla takiego drobiazgu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 12:05

Niby tak, ale przy hydraulicznych, czyli dajmy na to w w/w Scottcie juz ich nie dołożysz.
Dzięki
Pozdrawiam
AM

#7 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 10 lipiec 2016 - 18:11

A jakieś gravel?
Ostatnio sam rozkminiam ten temat,
Tylko gravel drogi bo nowość,
Mam w starej szosie opony 28mm przód i 25mm tyl schwalbe marathon rower jest mega uniwersalny na tych oponach.
Myślę że jak by założyć 32mm z odp. Bieżnikiem to byłby naprawdę uniwersalny rower tzn. Miasto, delikatny teren ew solo po szosie (w grupie chyba trudno by rywalizować że slikami 23mm choć wszystko zależy od nogi). Pozycję i przełożenia dało by się dopasować do preferencji wg. Mnie korba przelajowa 46/36 była by super.
  • cky lubi to

#8 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 18:53

A jakieś gravel?
 

Tzn np jaki?

 

Jak zwał tak zwał, chodzi właśnie o szersze kapcie (32-35C), troche wyższą pozycję, mniejsza korba mnie nie boli. W tym Namurze są mini V - działa to chyba lepiej niż typowe szosowe hamulce, więc też lipy nie przewiduję.

 

Z tego co czytam, to mało kto potrafi sensownie wytłumaczyć różnice miedzy cyclocross a gravel. Coś tam o hamulcach, coś tam o oponach, generalnie różni się to niewiele. Chyba że się mylę, to proszę o wyjaśnienia.

 

Pozdrawiam

AM



#9 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 10 lipiec 2016 - 19:39

Wg. Mnie też różnica nie duża. Zwrocilbym uwagę na hamulce zdecydowanie tarcza najlepiej hydrauliczne. Moja szosa na mokrym nie hamowala. A hamulce v w przelaju też szału nie było. Jeździłem Przełajem ktm na hydraulice i hamulce były mega dobre. Jeśli szeroka opona pozwoli na lepsze hamowanie to szkoda tego nie wykorzystać przez hamulce v

#10 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 20:00

Wg. Mnie też różnica nie duża....

 

Nad skutecznością tarcz na hydraulice nie ma co dykutować, jasne, niemniej ja w zawodach nie zamierzam startowac na tym rowerze, cały czas jeżdże  po mieście crossem na V-kach, dopóki jest sucho - to jest skutecznie i cicho:-)

Właśnie o to mi chodzi, zbieram argumenty za i przeciw konkretnym modelom.

Jak patrzysz na te o które pytam, to jak to widzisz?

Dzięki

Pozdrawiam

AM



#11 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 10 lipiec 2016 - 20:10

Wg. Mnie też różnica nie duża
To dotyczy geo nie hamulcy.
Na rowerki spojrzę później- mecz:)

 

Ja szukam innego rozmiaru ale zobacz
Np.http://allegro.pl/fo...6309704065.html
Carbo. ultegra. Hydraulika

 

Szukaj i targuj się nowe rowery sprzedają się po - 40%
Zobacz też domane to fajny i uniwersalny rower opony 28 wejdą bez problemu

 

http://allegro.pl/li...s0-spo-1-4-0613



#12 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 21:30

No ładne, ale ten Cayo to ciut nie szosa?

Poza tym, zależy mi żeby kupić cos na miejscu w moim miasteczku. Dlatego pytam o te konkretne modele - wiem ze są dostępne, no i serwis będę miał chyba najlepszy w mieście.
Pozdr

AM

#13 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 10 lipiec 2016 - 21:56

Cayo to typowa szosa, co chcesz serwisowac przy nowym rowerze? Pozatym co za różnica czy dasz do serwisu gianta czy treka na ultegrze?

#14 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 10 lipiec 2016 - 22:43


Chce zrobić przegląd gwarancyjny chociażby ze względu na ramę. Chce zajechać z jakąś duperela i zostać obsłużony za darmo i bez łaski. Mam zaufanie do gości i u nich chce kupić.

Troche odbiegamy od tematu.

#15 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 11 lipiec 2016 - 07:03

A jakieś gravel?
Ostatnio sam rozkminiam ten temat,
Tylko gravel drogi bo nowość,
Mam w starej szosie opony 28mm przód i 25mm tyl schwalbe marathon rower jest mega uniwersalny na tych oponach.
Myślę że jak by założyć 32mm z odp. Bieżnikiem to byłby naprawdę uniwersalny rower tzn. Miasto, delikatny teren ew solo po szosie (w grupie chyba trudno by rywalizować że slikami 23mm choć wszystko zależy od nogi). Pozycję i przełożenia dało by się dopasować do preferencji wg. Mnie korba przelajowa 46/36 była by super.

 

https://www.rosebike...7112/aid:817127

 

można sobie dopasować opony, pozycję za kierownicą, wstawić korbę przełajową oraz błotniki. 

Tu wersja "sport" na canti i bez montażu błotników, bardziej sportowa geometria:

 

https://www.rosebike...6935/aid:816966



#16 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 11 lipiec 2016 - 08:36

Stevens Vapor wygląda OK. Na Stevensach jeździł ostatnio M. Bogusławski.



#17 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 11 lipiec 2016 - 09:17

Stevens w przełajach to dość "znana" firma. Watpliwości co do firmy nie ma, aż za dobra:) Chodzi mi cały czas raczej o opłacalność poszczególnych konfiguracji.
Dzięki
Pozdrawiam
AM

#18 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 lipiec 2016 - 10:16

Ja mam taki: http://aventurasport...echaniczne/4600i mogę polecić.

Jeżdże do pracy, na wycieczki bez ograniczeń szosa/szutr. Bardzo fajnie się spisuje. Wygodny, no i chyba tańszy niż te, nad którymi się zastanawiasz.



#19 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 11 lipiec 2016 - 21:26

http://allegro.pl/fo...6317991994.html- z tego co miesiac temu kupowalem rower u nich to mówili że ten jest za 4200 :) Uderz do nich i zapytaj o inne modele



#20 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 12 lipiec 2016 - 06:57

Właśnie chyba po mieście hydrauliki najbardziej się przydają... ja smigam na przelaju na mechanicznych tarczowkach i przy tym wszystkim co za w stanie wymyslec piesi i kierowcy czasami brakuje... szczególnie że predkosc przelotowa wyzsza niż na mtb :)



Dodaj odpowiedź