Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki Konkretnie Przełaj - 3 Modele?


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lipiec 2016 - 07:50

To jakie masz te hamulce??? Ja mam w mtb hydrauliki i w tym Fuji mechaniczne TRP Spyre...są bardzo dobre. Różnica pomiedzy nimi a hydraulikami Shimano (nie pomnę teraz modelu) jest minimalna, a w zasadzie to raczej jej nie ma.



#22 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 12 lipiec 2016 - 12:36

tez mam TRP i zgadzam sie ze sa calkiem niezle, ale w porownaniu do mtb to dla mnie przepaść. W mtb mialem wcześniej formule oro, a obecnie zee, do tego na wiekszych tarczach. Nie mówię ze sie nie da na mechanikach, ale podejście do hamowania trzeba moim zdaniem nieco zmienic.

#23 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 lipiec 2016 - 12:41

Siła hamowania Zee na gumach 35c, to by dopiero było coś ;)

 

Temat był już wałkowany. Główną zaletą tarczówek (a w szczególności hydraulików) na szosie i w przełaju nie jest maksymalna siła hamowania, a przede wszystkim znacznie lepsza modulacja i przewidywalność hamulca. Proste zwiększenie siły hamowania do poziomu znanego z MTB przy dwukrotnie węższych oponach mogłoby skończyć się katastrofą.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#24 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lipiec 2016 - 12:42

Hmm, widocznie ja mam w MTB na tyle kiepskie hydrauliki, że nie widze różnicy :).

W każdym razie, TRP do hamowania w mieście wystarczają aż nadto.



#25 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 lipiec 2016 - 15:14

Tarczówki na szosie zabronione przez federację po 2 testach, kiedy to okazały się wirującymi nożami.

W CX owszem widać już na trasach, ale na 79MP mistrzowie ich nie używali. Mimo padającego śniegu.
http://cobaltsport.b...arstwie_28.html

http://cobaltsport.b...arstwie_10.html



#26 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 12 lipiec 2016 - 19:24

Nie w szosie, a w zawodach UCI.

Szosowe z tarczami są w sklepach i sprzedają się, jak widzę na ulicach, całkiem nieźle.

Poza tym założyciel wątku nie szuka roweru na wyścigi tylko do codziennej jazdy.

Przy czym kwestię hamulców, w rozważanym przypadku, uważam za wydumaną. W mieście i na wycieczkach, na suchym, to czy to canti, czy mini-v, czy wreszcie tarcze takie lub owakie sprawdzą się równie dobrze.

Jak popada, to wiadomo, tarcze nie mają takiego "laga", jak obręczowe i wszystko.




#27 andrzejmakal

andrzejmakal
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPodlasie

Napisano 12 lipiec 2016 - 20:10

Dzięki wszystkim za dotychczasowe rady.
To ze w temacie jakby mało ... szczegół:)

Dokladam jeszcze do puli GT Grade. Jest tak brzydki ze aż mi się spodobał. Na niskim osprzęcie można go mieć całkiem tanio...
Mysle....

Pozdr
AM

#28 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lipiec 2016 - 22:40

Dzięki wszystkim za dotychczasowe rady.
To ze w temacie jakby mało ... szczegół :)

 

O przepraszam, ja dorzuciłem Fuji :). A teraz dorzucam jeszcze: http://www.bike4race...DM-Tiagra-.html

I w ogóle znajdziesz tam kilka przełajów i graveli wartych uwagi.



#29 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 13 lipiec 2016 - 05:37

Przełaj do miasta to dobry pomysł, tylko:

- do śmigania po szosie na dłuższe wypady przydałyby się drugie koła i mamy rower całoroczny,

- cena będzie wyższa niż typowa szosówka.

Tańsze rozwiązanie do miasta to typowy fitness np Meridy: http://www.rowerymer...owe-merida.htmlostatnio sporo osób to wybiera. Tylko apetyt rośnie w miarę jedzenia i na trasę (80km) lepsza jest znów szosa z barankiem.

 

Na Podlasiu chyba nie ma wielkich górek. Może np taki Trek z jedną tarcza z przodu: http://www.trekbikes.../p/2495000-2016. Widziałem go z bliska w sklepie, ale cena była znacznie niższa :). Waży podobno tylko 8,55kg. Brak przedniej przerzutki, lewa klamka (nie klamkomanetka), brak jednego blatu, odpadają linki przerzutki. Może mniejsza awaryjność.
Jak kiedyś zdecyduję się na drugi rower, to pewnie coś w tym stylu.





Dodaj odpowiedź