Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamki Ultegra 6600 A Model 6700


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 16 lipiec 2016 - 23:08

Myślę sobie nad wymianą klamek - ,,wąsatej'' Ultegry 6600 na model z chowanymi pancerzami pod owijką, czyli 6700. Jest w tym sens? Cel jest wyłącznie estetyczny - stare klamki pięknie chodzą i nic im nie dolega.

Jak z jakością tych nowych klamek? 6600 mają klamki z alu i to akurat bardzo mi się podoba. 6700 zdaje się mają te klamki z karbonu - pytanie do użytkowników - jak z jakością tego materiału i ogólnie - czy te klamki dobrze pracują?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5296 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 17 lipiec 2016 - 06:50

6700 chodzi odrobinę bardziej twardo i minimalnie wyraźniej klika, ale raczej nie na tyle, żeby zmienić Twoje życie.

 

Pierwsza generacja chowanych pancerzy u Shimano nie zachwyca. Czuć niewiele, ale jednak większy opór.

 

Karbonowe klamki wbrew pozorom dość trudno uszkodzić (pod tym względem Shimano to fajny system, bo w razie nacisku z boku klamka po prostu "chowa się" w kierunku główki ramy, tak jak przy zmianie biegów), choć z drugiej strony pamiętaj, że klamki jako część zamienna nie są oferowane.

 

 

Moim zdaniem nie warto zamieniać.


rowerplus-logo-2.png

#3 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 17 lipiec 2016 - 08:12

Dzięki za opinię. Jak rozumiem klamki Ultegry 6800 nie będą współdziałały z dziesiątkową grupą 6600?



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5296 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 17 lipiec 2016 - 08:45

Nie będą.


rowerplus-logo-2.png

#5 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • SkądBergen

Napisano 17 lipiec 2016 - 13:27

6700 sobie odpuść bo różnice owszem odczujesz ale tylko na gorsze, 6800 to już inna bajka, ale totalnie niekompatybilna ze starszymi grupami 10sp.

 

Ps. Klamki jak najbardziej można dokupić jako część zamienną, przynajmniej od 105 w górę, korpusy z mechanizmem są dostępne jedynie teoretycznie czyli w praktyce prawie wcale.



#6 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 17 lipiec 2016 - 15:37

radomir82 Jeżeli możesz opisz szerzej na czym polegają w/g Ciebie gorsze odczucia z działania 6700 do 6600 i z kolei na czym polega przewaga 6800 nad 6700. Za wszelkie uwagi będę wdzięczny.

 

Przy okazji - pomijając kwestię pracy klamek 6700 - a co z ergonomią? 6700 są chyba innego kształtu niż 6600? Jakby płytsze, ale jednocześnie chyba są dłuższe? 



#7 kobrys

kobrys
  • Użytkownik
  • 1574 postów
  • SkądKraków/Częstochowa

Napisano 17 lipiec 2016 - 17:35

Tak się składa, że mam dwa rowery szosowe i jeden jest w pełni na Ultegrze 6600 a drugi w pełni na 6700 - obie mechaniczne.

 

Jeśli chodzi o ergonomie to górny chwyt bardziej odpowiada mi w 6700 - jest chudszy i mnie bardziej pasuje.

Sama klamka - no cóż - 6600 się wielu osobom wizualnie nie podoba, ale mnie wydają się znacznie wygodniejsze - na pewno w dolnym chwycie wygodniej mi się nimi operuje - zdecydowanie też chodzą z mniejszymi oporami.

 

Nie wiem czy we wszystkich czy tylko w mojej parze, ale mam problem - jeśli klamka hamulcowa jest minimalnie naprężona w stronę podrzucania biegu (dosłownie kątowo o 3mm na samym dole) to klamka zrzucająca nie zadziała - wykonamy ruch ale nie zrzuci biegu.

Pomyślicie głupek bo 'naciska obie' - no nie naciskam ale zdarza mi się w górnym chwycie mieć palce wskazujące na dużej klamce, a środkowym lub serdecznym palcem zrzucać - średnio kilka razy w tygodniu ustrzelę ślepaka, ale może ja jestem dziwny...

Zdarza mi się w dolnym chwycie tak pociągnąć wskazującym zrzucając, że zahaczę minimalnie o o większą klamkę i też zaliczam ślepaka.

 

Z reszty grupy to hamulce wydają mi się w 6700 nieco słabsze od 6600 mimo, że na obu parach mam te same klocki i tych samych kół używam.

Jeśli chodzi o resztę napędową to ani do jednej, ani do drugiej grupy nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Jeśli łańcuch i kaseta są w dobrym stanie wszystko chodzi cicho i precyzyjnie.



#8 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 17 lipiec 2016 - 19:31

Dzięki kobrys za opinię, mi chodzi tylko o porównanie klamek, cała reszta osprzętu 6600 zostaje, nie mam żadnych zastrzeżeń do jej pracy. Ja problemów z przerzucaniem biegów, przy jednoczesnym hamowaniu nie odnotowałem.



#9 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • SkądBergen

Napisano 17 lipiec 2016 - 20:31

6700 działa z większymi oporami i gumowo porównując do 6600, dodatkowo jak połączysz klamki 6700 ze starszymi hamulcami to będzie to działać tak sobie, a na pewno ucierpi na tym modulacja. 6800 to jak napisałem inna bajka w kwestii lekkości działania i ergonomii chociaż w tej ostatniej kwestii to jest jak z siodełkami ;)



#10 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 17 lipiec 2016 - 20:37

O, ta uwaga o hamulcach bardzo istotna, do tej pory chodzą jak brzytwa, jeżeli to ma się zmienić, to hromolę pancerze pod owijką. Ale jesteś tego pewny, czy tylko raczej to subiektywne odczucie?



#11 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • SkądBergen

Napisano 17 lipiec 2016 - 20:56

Tak, jestem tego pewny, 6700 ciągną więcej linki i w połączeniu ze starymi zaciskami hamulce będą słabsze z gorszą modulacją (czuciem hamulca).



#12 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 17 lipiec 2016 - 21:45

radomir82 dzięki za info



#13 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 28 listopad 2016 - 23:54

Odkopię nieco temat. Może się ktoś wypowiedzieć, czy klamki Sh 6700 będą chodziły ze szczękami hamulców Sh 6800, a jeżeli tak, to czy jest sens kupić hamulce 6800 zamiast 6700, w sensie czy będzie widoczna różnica w lepszym hamowaniu.



#14 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 listopad 2016 - 21:43

Tak, hamulce z serii X700 - X800 są ze sobą kompatybilne, według mnie 6800 hamują lepiej od 6700.



#15 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 256 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 listopad 2016 - 10:05

O, radomir82 jak tu jesteś to spytam  bo wiem, że się znasz :) mam klamki 6600 w przełaju z canti, też rozważam zmianę na 6700 (albo 7900) , ciągną więcej linki" = canti będą chodzić lepiej czy gorzej ?



#16 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1406 postów
  • SkądLegnica

Napisano 30 listopad 2016 - 11:12

radomir82 dzięki za informację



#17 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 373 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 listopad 2016 - 15:40

Nie wiem czy we wszystkich czy tylko w mojej parze, ale mam problem - jeśli klamka hamulcowa jest minimalnie naprężona w stronę podrzucania biegu (dosłownie kątowo o 3mm na samym dole) to klamka zrzucająca nie zadziała - wykonamy ruch ale nie zrzuci biegu.

 

Myślałem, że tylko moje 6700 są jakieś trafione w tej kwestii a okazuje się, że chyba ten typ tak ma bo mam ten sam problemik. Przy mocnej i dynamicznej jeździe zdarza się lekko musnąć klamke hamulca choć chcę zrzucać i tak jak piszesz, kończy się to ślepym strzałem, trzeba poprawiać.


  • kobrys lubi to

#18 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 687 postów
  • SkądBergen

Napisano 30 listopad 2016 - 15:59

O, radomir82 jak tu jesteś to spytam  bo wiem, że się znasz :) mam klamki 6600 w przełaju z canti, też rozważam zmianę na 6700 (albo 7900) , ciągną więcej linki" = canti będą chodzić lepiej czy gorzej ?


Tutaj jest taka sama sytuacja jak w MTB czy trekkingu, w przypadku klamek które ciągną więcej linki hamulce canti będą słabsze, tzn klamka będzie twardsza ale siła hamulca mniejsza, oczywiście canti też masz różne modele i generalnie takie z dłuższymi ramionami będą działały znośnie z nowymi klamkami ale ja bym wolał je połączyć z mini V-brake, taka kombinacja będzie mocniejsza i bardziej przewidywalna.
  • qzn lubi to



Dodaj odpowiedź