Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sram Etap - Shimano 785 Di2 Które Do Pierwszej Szosy


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Frania.Bania

Frania.Bania
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 26 lipiec 2016 - 13:05

Witam,

 

Mam pytanie małe pytanie dotycząc Klamkomanetki , każdy sprzedawca poleca że Si lepsze od Sr i odwrotnie.

 

Mam wielki dylemat w które zainwestować, dodam że to będzie mój pierwszy rodzaj Roweru Szosowego więc sama zasada obsługi jest mi całkiem nie znana.

 

Z tego co się zorientowałam to jest zupełnie coś innego niże mój X0 w MTB

 

Interesują mnie wasze uwagi dotyczące awaryjności i jakości działania, czy jak naciskam to mam to czego oczekuję czy mam problem i jest za jakiś czas się pojawia ?

 

Wybór roweru wstępnie mam dokonany i jest tylko kwestia osprzętu.

 

 

Czekam zniecierpliwiona na wasze opinie 

 

 



#2 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 27 lipiec 2016 - 08:56

Witaj, Franiu Baniu, masz dylemat pokroju jeździć najnowszym Astonem Martinem  czy może używanym Mercedesem SLK. Jednym słowem dość przyjemny dylemat :) No ale że nie można wartościować problemów postaram Ci się odpowiedzieć chociaż Di2 to wiem tylko jak działa dłużej nie użytkowałem a z kolei SRAM Etap tylko z prasy branżowej. Generalnie wrzucając osprzęt elektroniczny i osprzęt mechaniczny do dwóch worków to zdecydowanie elektronika w precyzji wygrywa. Nie odczujesz żadnych strat "czasowych", klikasz i w tej samej prawie, że chwili następuje wrzucenie bądź zrzucenie przełożenia, a jeśli tył ma za duży przekos łańcucha to przód automatycznie się reguluje o mikro przesunięcia. Teraz różnice- Di2 ma kabelki łączące z centralnym akumulatorkiem, mogą być wszystkie schowane, ale do każdego elementu musi dochodzić przewód ( 2x klamkomanetki, 2x przerzutka + akumulatorek), nie wypowiem się w kwestii użytkowania jak długo starcza aku. Z kolei Sram Etap- polega na tym samym tyle, ze bez przewodów :) każdy podzespół ma swój akumulatorek, z tego co się orientuje to  przerzutki mają taki sam, że można w razie skończenia energii wymienić ze sobą, (w teorii przednia mniej jest używana) Hamulce w obu przypadkach są jeszcze  przewodowe. I należy wspomnieć, że jest jeszcze jedna elektroniczna grupa a mianowicie Camapagnolo EPS. 

Wg swojego subiektywnego gustu darowałem sobie Di2 na rzecz mechanicznego Campagnolo (czyli z przed mowy mocno używane Ferrari ale Ferrari ;), tu akurat kierowałem się ergonomią klamkomanetek i swoistego rodzaju pragmatyzmem :) bo jakoś nie wyobrażam sobie w na tłoku swoich zajęć, kiedy w końcu znajdę chwilę na szybką rundę to pamiętać żeby tel. naładowany (bo nigdy nie wiadomo) garmin naładowany, lampka naładowana (bo nawet w dzień chcę być widoczny)  to jeszcze doszedł by akumulatorek do Di2, domyślam się, że się nie zużyje po jednej jeździe, ale gdybym musiał po 20 razie wracać na np, 11 z tyłu to by mnie szlak trafił :) 

 


  • Frania.Bania lubi to

#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2016 - 12:12

Sram niedlugo wypusci hydrauliczna wersje Etap.

Co do elektroniki, to trzeba sprobowac. W przypadku Etapa, precyzja i kultura zmiany biegow jest super, bez wzgledu na okolicznosci.

Jak dla mnie, na dzien dzisiejszy, nie widze powrotu do mechaniki.



#4 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 27 lipiec 2016 - 17:59

Ja również nie wyobrażam zmieniać na mechaniczne.
Focus user! :-P

#5 Frania.Bania

Frania.Bania
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 27 lipiec 2016 - 21:13

Cześć,

 

Bardzo ciekawie udzielone wyjaśnienie dotyczące napędu SRAM Etap i Di2,



#6 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 27 lipiec 2016 - 21:23

W Etap dochodzi jeszcze kwestia przyzwyczajenia sie do nietypowej obslugi zmiany biegow ;)

#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 lipiec 2016 - 22:08

Bardzo intuicyjne, szczegolnie jak masz samochod z flappy pads :)

#8 Frania.Bania

Frania.Bania
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 28 lipiec 2016 - 07:01

W Etap dochodzi jeszcze kwestia przyzwyczajenia sie do nietypowej obslugi zmiany biegow ;)

 

Brak przyzwyczajeń do zmiany biegów, to będzie mój pierwszy rower do jazdy na szosie. ( Mam nadzieje że nie ostatni )

 

Pozostał mi tylko jeszcze wybór samego roweru, producenta,   Muszę tyko zastanowić się na jaki model roweru mam się zdecydować i rodzaj ramy męski czy damski ? Odnosi się to do późniejszej możliwości odsprzedaży na rynku wtórnym, kiedyś przyjdzie na pewno czas na wymianę, kobiet jeździ zdecydowanie mniej na rowerach, i tu mam dylemat.

 

Praktycznie nie mam możliwości sprawdzenie ramy dla Kobiet w sklepie w modelu który chcę nabyć, i nie czuje się z tym źle takie jest życie i koniec. Sprzedawca nie ściągnie dla mnie bo ja chcę, a jak nie kupi to komu sprzeda ?

 

miłego dnia



#9 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 15 sierpień 2016 - 16:22

(...Pozostał mi tylko jeszcze wybór samego roweru, producenta,   Muszę tyko zastanowić się na jaki model roweru mam się zdecydować i rodzaj ramy męski czy damski ?...)

 

Zawsze można zrobić sobie ramę na wymiar - wtedy kłopot z rozmiarem nie występuje.





Dodaj odpowiedź