Skocz do zawartości


Zdjęcie

Baryłka Do Regulacji Tylniej Przerzutki Nie Działa


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 29 lipiec 2016 - 05:51

Witam, mam maly problem z tylnią baryłka do regulacji przerzutki. Jak ona należy być zamontowana ? Za cholere nie mogę jej przekręcac w żadną strone i reguluje tylko poprzez ręczny naciąg linki co staje się już triche uciążliwe (regulacja baryłką była dużo sprawniejsza). Kiedyś odkrecilem ta barylke i teraz nie moge jej spowrotem przykrecic tak żeby działała. Jak to poprawnie ma wyglądać ?

Tutaj na szybko moje szybko :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

M

#2 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:21

Baryłka jest uszkodzona, wymień na nową.



#3 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:41

Może wystarczy nagwintować.



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:45

Nakretka jest kompletnie wykrecona.

#5 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:48

No własnie problem w tym, że nie mogę jej wkręcić. Powinno się to dać zrobić lekko i gładko bez żadnych oporów ?

Jeżeli potrzebuje nową, to gdzie taką dostane i jak mam ją wynienić ? Można poprosic o jakiegoś links gdzie jest to pokazane? Potrzebuje odrazu wymieniać linke czy zamontuje tą baryłke na starej ?

#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 lipiec 2016 - 07:55

Tak, powinna wejść gładko.

 

Weź do ręki dowolną śrubę M5 (taki sam standard jest stosowany np. w koszykach bidonu) i sprawdź, czy wkręci się łatwo w gniazdo w przerzutce. Jeżeli tak, przerzutka jest OK, tylko najprawdopodobniej coś jest nie tak ze śrubą. Nie widać na Twoim zdjęciu całego gwintu - może jest zjechany bliżej końca?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 29 lipiec 2016 - 08:21

Wróce do domu to zrobie zdjęcie gwintu i sprawdze - jak radzisz - wkrecając śrube od koszyków.

#8 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 09:39

Nie da rady wkrecic śruby od koszyków... Co teraz?

#9 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 30 lipiec 2016 - 12:21

Sprawdź stan gwintu. Może tylko starczy przegwintować. Na przyszłość uważaj, sprężyna na baryłce sprzyja zerwaniu gwintu, kiedy się trzyma nakrętka na kilku zwojach.
Ps. To na pewno jest M5?

#10 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 12:52

Jest gdzies w sieci link gdzie moge zobaczyc jak sie montuje taką baryłke ? Chcialbym zobaczyc jak to poprawnie działa. Jest to kolejna baryłka którą prawdopodobnie sam zapsulem (poprzednia przednia, ktora mi wymienił serwis).

#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 lipiec 2016 - 17:45

Baryłka to żadna filozofia, ot zwykła śruba wkręcana w nagwintowany otwór. Jest tylko mały szczegół w postaci tej plastikowej osłonki odpychanej przez sprężynkę. Jej zadaniem jest zapobieganie samoistnemu odkręcaniu się baryłki oraz indeksacja, czyli działanie skokowe, aby ułatwić regulację. Podczas montażu baryłki trzeba tą osłonkę docisnąć do baryłki, ściskając sprężynę, i dopiero wkręcać (albo zastosować taką zawleczkę, jak na tym obrazku http://www.aliexpres...000017.2.SQSD5M).

 

Problemem u Ciebie jest prawdopodobnie uszkodzenie gwintu nie na baryłce, a w korpusie przerzutki. Może jest jeszcze szansa na poprawienie gwintu gwintownikiem (gdy uszkodzone są tylko ostatnie zwoje), ale gwarancji nie dam.

Na zdjęciu widać ślady po jakimś szlifie, może podczas wywrotki gwint ucierpiał, zwłaszcza gdy baryłka była mocno wykręcona i zadziałała jakaś boczna siła.

W ostateczności, jeśli gwint już stracony, zawsze można założyć regulator na pancerzu albo podeprzeć baryłkę nakrętką, ale to drugie rozwiązanie raczej będzie się szybko rozregulowywać, chyba że zastosujesz jakiś klej do gwintów. 



#12 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 30 lipiec 2016 - 22:03

Wyglada na to, że fragment baryłki z gwintem jest złamany i został w korpusie przerzutki.  pozdr



#13 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 08:53

Tak wyglada gwint od strony barylki :

Dołączona grafika

#14 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 05 sierpień 2016 - 07:14

Potrzebuje zamówić nową przerzutke. Teraz pytanie - czym się różni w praktyce krótka od normalnej czy jak kto woli długiej ? Jak sprawdzić którą ja mam oryginalnie w rowerze ?


Na wiggle jest tam opcja do wyboru GS Medium 32t max albo SS short 28t max

Z gory dziekuje za pomoc.

#15 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 05 sierpień 2016 - 08:16

Oznaczenia masz napisane na każdym elemencie shimano.

Nie lepiej wesprzeć masz skromny Polski rynek i zakupić przerzutke w Polsce?

#16 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 05 sierpień 2016 - 08:23

A czym w praktyce sie rozni krótka od długiej ? Nie ma problemu żebym kupił w Polsce, z tym, że ja mieszkam za granicą. Poprosze o link. Jezeli cena bedzie podobna (wliczajac w to przesyłke), to kupie w Polsce. Tym bardziej, że potrzebuje jeszcze kupić korbe. I tutaj mam jeszcze jedno pytanie do bardziej doświadczonych kolegów - czy ramie korby, jego długosc, rowniez znajde na oryginalnej korbie którą aktualnie mam przy rowerze? Jeżeli nie, to przy wzroscie 186 i nodze 90cm bede potrzebowal 172,5 czy 175 ?

#17 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 05 sierpień 2016 - 08:37

Długość jest wewnętrznej stronie ramienia przy gwincie od pedałów.

Na chłopski rozum, długi wózek obsługuje kasety o większej rozpiętości, z korbami kompakt lub 3 rzedowymi.

Jesteś wysoki więc 175.
Miałem kiedyś korbe 170 a teraz 175. Nie odczułem żadnej różnicy między nimi.

#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 sierpień 2016 - 08:38

Różni się zakresem przełożeń, do którego jest dedykowana. Właśnie po to jest podana ta informacja w opisie, którą znalazłeś ;)

Długość korby jest oznaczona, w 99% przypadków jest wybita w metalu w okolicy gniazda pedału.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 05 sierpień 2016 - 08:47

Dziekuje za informacje. Czyli jezeli przy jednych kolach (tych na plaskie) mam kasete 11-25 a przy drugich 11-28 (na górki) to którą mam wybrać long czy short? (przelozenia 52-36).

#20 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 05 sierpień 2016 - 09:18

Moim zdaniem powinna być GS. Możesz sprawdzić jakie oznaczenie masz na starej przerzutce.



Dodaj odpowiedź