Baryłka Do Regulacji Tylniej Przerzutki Nie Działa
#1
Napisano 29 lipiec 2016 - 05:51
Tutaj na szybko moje szybko :
M
#4
Napisano 29 lipiec 2016 - 07:45
#5
Napisano 29 lipiec 2016 - 07:48
Jeżeli potrzebuje nową, to gdzie taką dostane i jak mam ją wynienić ? Można poprosic o jakiegoś links gdzie jest to pokazane? Potrzebuje odrazu wymieniać linke czy zamontuje tą baryłke na starej ?
#6
Napisano 29 lipiec 2016 - 07:55
Tak, powinna wejść gładko.
Weź do ręki dowolną śrubę M5 (taki sam standard jest stosowany np. w koszykach bidonu) i sprawdź, czy wkręci się łatwo w gniazdo w przerzutce. Jeżeli tak, przerzutka jest OK, tylko najprawdopodobniej coś jest nie tak ze śrubą. Nie widać na Twoim zdjęciu całego gwintu - może jest zjechany bliżej końca?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#11 Gosc_marvelo_*
Napisano 30 lipiec 2016 - 17:45
Baryłka to żadna filozofia, ot zwykła śruba wkręcana w nagwintowany otwór. Jest tylko mały szczegół w postaci tej plastikowej osłonki odpychanej przez sprężynkę. Jej zadaniem jest zapobieganie samoistnemu odkręcaniu się baryłki oraz indeksacja, czyli działanie skokowe, aby ułatwić regulację. Podczas montażu baryłki trzeba tą osłonkę docisnąć do baryłki, ściskając sprężynę, i dopiero wkręcać (albo zastosować taką zawleczkę, jak na tym obrazku http://www.aliexpres...000017.2.SQSD5M).
Problemem u Ciebie jest prawdopodobnie uszkodzenie gwintu nie na baryłce, a w korpusie przerzutki. Może jest jeszcze szansa na poprawienie gwintu gwintownikiem (gdy uszkodzone są tylko ostatnie zwoje), ale gwarancji nie dam.
Na zdjęciu widać ślady po jakimś szlifie, może podczas wywrotki gwint ucierpiał, zwłaszcza gdy baryłka była mocno wykręcona i zadziałała jakaś boczna siła.
W ostateczności, jeśli gwint już stracony, zawsze można założyć regulator na pancerzu albo podeprzeć baryłkę nakrętką, ale to drugie rozwiązanie raczej będzie się szybko rozregulowywać, chyba że zastosujesz jakiś klej do gwintów.
#14
Napisano 05 sierpień 2016 - 07:14
Na wiggle jest tam opcja do wyboru GS Medium 32t max albo SS short 28t max
Z gory dziekuje za pomoc.
#16
Napisano 05 sierpień 2016 - 08:23
#17
Napisano 05 sierpień 2016 - 08:37
Na chłopski rozum, długi wózek obsługuje kasety o większej rozpiętości, z korbami kompakt lub 3 rzedowymi.
Jesteś wysoki więc 175.
Miałem kiedyś korbe 170 a teraz 175. Nie odczułem żadnej różnicy między nimi.
#18
Napisano 05 sierpień 2016 - 08:38
Długość korby jest oznaczona, w 99% przypadków jest wybita w metalu w okolicy gniazda pedału.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?