Nie, pisze o starzeniu sie
Zwiększenie Prędkości Maksymalnej! Giant Defy Endurance.
#23
Napisano 23 wrzesień 2016 - 17:04
- mess i Prozor lubią to
#27
Napisano 24 wrzesień 2016 - 19:49
Hmmm, w takim razie koła na razie zostają, ale myślę,że w przyszłym sezonie i tak je wymienię bo zyskam wówczas około 1kg na wadze roweru. Tym samym go przyspieszę trochę a zimę i jesień zamierzam przepracować solidnie, tzn. będę jeżdził tak długo jak mi pogoda pozwoli a zimą pewnie pozostanie spinning lub jazda na moim crossie.
Czy ramę endurance da się w jakiś sposób "podrasować" na bardziej wyścigową?
#28
Napisano 25 wrzesień 2016 - 06:48
Hmmm, w takim razie koła na razie zostają, ale myślę,że w przyszłym sezonie i tak je wymienię bo zyskam wówczas około 1kg na wadze roweru. Tym samym go przyspieszę trochę a zimę i jesień zamierzam przepracować solidnie, tzn. będę jeżdził tak długo jak mi pogoda pozwoli a zimą pewnie pozostanie spinning lub jazda na moim crossie.
Czy ramę endurance da się w jakiś sposób "podrasować" na bardziej wyścigową?
Zyskasz 1kg. Ciekawe w jaki sposób? Prędzej 200g.
Zacznij przygotowania od zimy na mtb. Nie wystarczy jeździć regularnie i tłuc km. Po zrobieniu bazy musisz wejść w jazdę interwałową itd.
Jak będziesz miał okazję, to przejedź się w grupie, np 10 osób. Zobaczysz na czym polega siła peletonu, gdzie pracuje czoło i idą regularne ostre zmiany np co 400m. Warto nauczyć się jeździć w grupie i trzymać koło w bliskiej odległości, bo jak będziesz się bał i jechał metr za kołem, to ujedziesz się jak w pojedynkę.
Teraz jest dobry moment, bo czasami wieje fajnie wietrzyk i wtedy można to docenić.
Nie jeden profi na TdF już się o tym przekonał. Przewaga topnieje w oczach i peleton mijają uciekiniera np 300m przed kreską, mimo że on mało nie dostanie zawału . Krótko mówiąc z grupą nie wygrasz. Nawet jak to będzie 3÷4 osoby. Co było widać dobitnie na ostatniej Olimpiadzie.
- air i lechoo80 lubią to
#29
Napisano 25 wrzesień 2016 - 07:26
A na kołach może spokojnie zyskać ponad pół kilograma - czasem te seryjne ważą ponad 2 kg (coś o tym wiem)
Jeśli pod mostkiem są podkładki to przełożyć nad mostek,sam mostek można dać ciut dłuższy i bardziej "na minusie".
#30 Gosc_tobo_*
Napisano 25 wrzesień 2016 - 07:55
Hmmm, w takim razie koła na razie zostają, ale myślę,że w przyszłym sezonie i tak je wymienię bo zyskam wówczas około 1kg na wadze roweru. Tym samym go przyspieszę trochę a zimę i jesień zamierzam przepracować solidnie, tzn. będę jeżdził tak długo jak mi pogoda pozwoli a zimą pewnie pozostanie spinning lub jazda na moim crossie.
Czy ramę endurance da się w jakiś sposób "podrasować" na bardziej wyścigową?
Odpowiedź moja na zawarte na końcu Twojego posta pytanie brzmi: NIE.
Przesiadłem się z roweru endurance (Domane 4.5) na rower "wyścigowy" (Madone 6.5). Oba mają koła o bardzo zbliżonej wadze, Oba masę całkowitą miały (obecnie Domane ciut utył) w pewnym momencie praktycznie taką samą (6,95 Madone vs 7,2 Domane).
Teoria powinna więc obu dawać zbliżone możliwości. Nie daje. Nie jestem ekspertem od geometrii i wpływu milimetrów na zachowanie roweru, kokpit w Domane maksymalnie opuściłem a w Madone maksymalnie możiwie podniosłem (np główkę dzieli 5,5 cm różnicy długości, więc żeby oba rowery chociaż zbliżyć do siebie niezbędny był taki manewr).
Właściwości jezdne obu są bardzo różne. Łatwość przyspieszania, prędkość na płaskim, przewidywalność i stabilność przy większych prędkościach, komfort - Domane w każdej z tych kategorii wypada niekorzystnie w porównaniu do Madone.
Przy zakupie nowego nie małem do niego żadnego nastawienia że będzie szybciej, lepiej, rewelacja ogólnie mówiąc. Zakup był bo była okazja. Nastawienie było raczej ostrożne, bo obawiałem się czy agresywna w stosunku do posiadanego geometria nie zepsuje mi przyjemności z jazdy i nie złamie kręgosłupa
Może inni mają inne wrażenia, może rowery innych producentów nie dają takich odczuć albo nie oferują takich różnic.
Gdybym chciał "szybkiej" szosy to nowy nabytek spełnia to Twoje kryterium w 100 procentach.
#32
Napisano 25 wrzesień 2016 - 08:41
... Przesiadłem się z roweru endurance (Domane 4.5) na rower "wyścigowy" (Madone 6.5). Oba mają koła o bardzo zbliżonej wadze, Oba masę całkowitą miały (obecnie Domane ciut utył) w pewnym momencie praktycznie taką samą (6,95 Madone vs 7,2 Domane)...
Przeznaczenie tych rowerów jest całkiem inne. Domane jest bardziej komfortowy na bruku, a Madone lepszy do ścigania. Siedziałem na Madone 9.2 na ramie 600. Dopasowanie H2. Cena > 20 000zł.
Ciekawi mnie, czy do ścigania i w górach nie jest lepsza Emonda SLR8 z dopasowaniem H1?
#34
Napisano 26 wrzesień 2016 - 14:50
Która Emonda bo są S , SL,Slr...?
(Tak patrzę bo są jakieś niby przeceny model S4 albo S5( np. u nas S4 rozmiar 58 za 4874pln) , piszą że najlżejszy rower produkowany seryjnie. O co w tym chodzi kiedy to jednak trochę waży- rozmiar 56 ca. ponad 8,5 kg? przykładowo taki Aluminiowy Rose na podobnym osprzęcie ca.8 kg )
Niby S5 To jakieś ,,gorsze włókno węglowe'' ale po co tak piszą.
Jeszcze pytanie serio:
geometrię ma jakąś super, że na góry jest Ok?
#36
Napisano 26 wrzesień 2016 - 17:36
To co tam tyle waży - piszą że to niby przez koła Bontrager ( jakie konkretnie w Emondach ? ) ale to nie są 3kg a j,,tylko'' jakieś ca.2 czyli znowu nie tak najgorzej.
( ten Rose 8 kilowy ma koła ....Mavic Aksium też nie leciutkie , przerzutki Sram Apex.Sama rama alu coś ponad 1,2kg- mniej więcej to samo z osprzętem 105 -a i tak wychodzi ca 8kg )
(mostek, siodełko, sztyca ,kierownica- może te części są pancerne w Treku???)
A może ten frameset wcale nie jest taki wylajtowany- znaleźć danych nie potrafię.
#38
Napisano 26 wrzesień 2016 - 17:57
Znalazłem na niemieckiej stronie, ale Emondę sl w rozm. 56 - rama 1069 g, widelec 352 g.
http://www.roadbike....6.1358122.9.htm
- big75 lubi to
#39
Napisano 26 wrzesień 2016 - 18:23
a wersja Emonda S 6 ( bo może SL to ten lepszy Carbon i ,,,lepsza cena )?
taki cytat wynalzalem odnośnie Sl i S
''You will see tomorrow, but it uses a 500 OCLV carbon frame whereas the S series only use a 300. This means that the frame weight is lower and also more stiff / compliant. The SL5 also has a seatmast which improves comfort and it's carbon as opposed to the standard alloy seatpost the S uses''
EDIT :znalazłem S6 56 cm waży 1220
tutaj :http://www.sigmaspor...-Bike-2016/3QLI
The frame weighs in at just 1220g (for a 56cm painted frame) czyli ....tak sobie jak na carbon