Skocz do zawartości


Zdjęcie

[<=7000] Z Cyclo-Crossa Na Szosę


52 odpowiedzi w tym temacie

#21 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 13 sierpień 2016 - 16:15

A co zrobić, gdy niektórzy producenci (Trek) nie chcą już robić aluminiowych szosówek :)?



#22 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 13 sierpień 2016 - 18:16

A trek emonda slr ?

Edit: Miało być alr

#23 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 13 sierpień 2016 - 19:11

Alr?

#24 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 13 sierpień 2016 - 22:02

O tym właśnie piszę. Są tylko 3 modele aluminiowe i 17 z włókna węglowego. Wszystkie na ramie 300.



#25 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 17 sierpień 2016 - 20:44

A co zrobić, gdy niektórzy producenci (Trek) nie chcą już robić aluminiowych szosówek :)?

Chyba większość producentów ma jeszcze takie w ofercie, choć fakt, że wybór jest mniejszy. W wielu miejscach trafiłem na rekomendacje CAAD-a 10 jako wyjątkowo udaną konstrukcję alu, ale dość drogo wychodzi.



#26 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 19 sierpień 2016 - 05:26

W tym budżecie jeśli miała by być to emonda to zdecydowanie alu niż carbo serii 300 lub 400. Dokładnie dopytaj Tobo w tej kwestii.

#27 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 18:28

Czemu alu lepiej niż carbo w emondzie?



#28 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 19:03

Może jest po prostu "pewniejsze" w tym budżecie, tzn. lepiej alu dobrej jakości plus lepsze koła i osprzęt. Sam się mierzę z tym dylematem - z jednej strony bezpieczniejsze rozwiązanie, z drugiej - pokusa sprawdzenia, jak się jeździ na ramie karbonowej, a o takich kołach Mavika w Canyonie AL piszą dość krytycznie mimo wysokiej ceny.



#29 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 23 sierpień 2016 - 19:44

Nie twórzcie mitu o  wyjątkowej wrażliwości karbonu.



#30 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 100 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 22:15

Generalnie wrażenia z jazdy są nieporównywalne i lepszy osprzęt braku karbony nie rekompensuje. Nie wiem jak jest z kołami.



#31 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 sierpień 2016 - 10:22

Pierdu pierdu. Większej bzdury dawno nie czytałem.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#32 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 27 sierpień 2016 - 18:53

Prozor, to odpowiedź na opinię powyżej? ;)

Clavdivs, ten mit już od dawna żyje, zresztą producenci też mają w tym swój udział, bo w instrukcji obsługi Canyona czytałem o szczególnych zasadach obchodzenia się z karbonem. Sprzęt niezły, ale coraz częściej trafiam na narzekania co do spadającego poziomu kontroli jakości. Malowanie też nie w tej lidze, co Orbea czy Wilier.

#33 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 27 sierpień 2016 - 19:36

jak będziesz w tym tempie kupował to niebawem nadejdzie jesień i bardziej CI się ten przełaj przyda, szkoda chyba tych najlepszych miesięcy na ciągłe szukanie.



#34 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 28 sierpień 2016 - 11:40

Nie mam ciśnienia - rower i tak miał być na przyszły sezon, a nie chcę kupować pochopnie i potem znowu szukać ;). Najlepsze miesiące i tak już za nami, a mnie najbardziej zależało, żeby "prawdziwą" szosówkę mieć na przyszłoroczny wyjazd w Alpy, gdzieś na przełomie maja i czerwca, no i oczywiście wcześniej się trochę do niej przyzwyczaić.



#35 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 29 styczeń 2017 - 19:01

Temat wciąż żywy. Trochę poczytałem przez zimę i pooglądałem rowerów w sklepach, ale wybór wcale nie jest łatwiejszy.

 

Wszystko sprowadza się do wyboru między hamulcami tarczowymi a klasycznymi.

 

W przełajówce jeździłem na mechanicznych tarczowych i bardzo przyzwyczaiłem się do ich możliwości w trakcie zjazdów. Z drugiej strony irytowało mnie ocieranie się tarczy o klocki. Podobno z hydraulicznymi nie ma takich problemów, a w dodatku - sztywne osie zwiększają sztywność i dynamikę jazdy, otwierając jednocześnie możliwości w wyborze kół.

 

Wybór rowerów z hamulcami tarczowymi w podanym budżecie wciąż jest jednak utrudniony - jest Giant TCR Adv 2, aluminiowe Canyony Endurace itd.

 

Natomiast pozostając przy klasycznych rozwiązaniach dostaję Emondę SL5, Propela czy rowery włoskich marek w dużo ciekawszym malowaniu niż wyżej wymienione. Jakie jest wasze spojrzenie na tarczową rewolucję?



#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2017 - 19:10

Zdania są podzielone ;) http://szosa.org/top...arcze-w-szosie/


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#37 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 02 luty 2017 - 08:19

Dyskusja ciekawa, ale chyba za wcześnie, by decydować się na tarcze (zbyt duża polaryzacja opinii).

Gdyby zawęzić wybór - Giant Propel czy Trek Emonda S/SL? Pierwszy byłby dobry na niziny, na których jeżdżę większość roku, i w dodatku zbiera sporo entuzjastycznych recenzji, drugi byłby pewniejszy na zjeździe w górach i jest bardziej uniwersalny...

#38 haem

haem
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 15 luty 2017 - 18:46

Okej, czas decyzji. Dla tych, którzy jeszcze nie są zmęczeni tematem, podsumowanie :). Wybór zawęziłem praktycznie do czterech modeli:

 

1) Canyon Ultimate CF 7.0 - ok. 7400 zł

+ specyfikacja trafiona niemalże w 100% (nie będzie brakować stopniowania nawet na trudnych podjazdach),

+ sportowy charakter,

+ malowanie, które mi odpowiada (wiem, to może być kontrowersyjne)

- koła (do wymiany w niedalekiej przyszłości, ew. dopłata do 9.0),

- model sprzedaży - ew. problemy z naprawą "na odległość",

 

2) Specialized Tarmac SL4 - ok. 6800 zł

+ świetne malowanie w wersji Flo Red,

+ geometria,

- osprzęt - niepełna Tiagra 4700,

- koła,

- brak dokładniejszych informacji na temat wagi i struktury ramy; piszą tylko, że jest w technologii FACT 9r (wyższe modele w 10r; trochę brak mi odniesienia do innych firm)

 

3) Giant Propel Adv 1 - ok. 7600 zł

+ geometria idealna na jazdę po nizinnej Wielkopolsce,

+ pełna Ultegra,

+ świetna rama,

- malowanie / design raczej nie z tych ponadczasowych

- wręcz prosi się o koła na wysokim stożku

 

4) Trek Emonda SL5 - ok. 7900 zł

+ pełna 105,

+ lekka, ale jednocześnie sztywna rama,

+ nienachalne, uniwersalne malowanie,

+ gwarancja,

- geometria za bardzo w kierunku endurance, 

- koła.

 

Dodatkowo na plus wszystkich rowerów poza Canyonem musiałbym zapisać, że mogę je kupić w świetnym sklepie rowerowym z profesjonalnym bike fittingiem. Pewnie gdyby był tam też Canyon, to temat już byłby zamknięty :). Gdyby nie patrzeć na formę sprzedaży, to Trek, Giant i Spec są mimo wszystko jakimś kompromisem.



#39 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 15 luty 2017 - 19:09

Bierz Treka jak masz dostęp do bike fittingu, idelanie dopasujesz sobie rower. Speca sobie odpuścić, rama ciężka i kiepski lakier, Giant ma aluminiową rurę sterową, w tych pieniądzach to trochę kicha.

#40 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2017 - 19:46

haem nie lepiej zlecić w jakimś serwisie złożenie roweru z części, które sam kupisz? Może wyjść taniej, a będziesz miał rower, który nie będzie miał słabych punktów. Zamiast ramy z wciskanymi w suport miskami nie lepiej kupić osobno ramę z tradycyjnym suportem na BSA? Np. Cinelli Exprience czy Ridleya Fenix? Koła zlecisz sobie zapleść jakie wolisz, osprzęt Sh, campa lub Sram - jak wolisz. Masz sprzęt trwały i pod siebie, a nie coś co ci wciśnie sprzedawca.





Dodaj odpowiedź