Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiana Ramy Slopingowej Na Prostą

Rama sloping

8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maku1980

Maku1980
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 03 sierpień 2016 - 11:27

Witam 

Jestem posiadaczem speca secteur elite - rama sloping

Chciałbym w okresie zimowym zmienić ramę na prostą, lub jeżeli finanse pozwolą cały rower.

Czy poza zmiana pozycji - teraz bardziej rekreacyjna - wyprostowana, na bardziej pochyloną wyścigową odczuję jakieś inne różnice.

Jeżeli takowych nie będzie raczej odpuszczę tą wymianę.

Jeżeli warto wymienić to na jaki framset najlepiej żebym mógł jak najwięcej elementów wykorzystać z aktualnego roweru. 

Specyfikacja mojej szosy

http://www.bikeradar...elite-12-45863/

Budżet na framset 1000-1200pln 

Oczywiście w grę przy tej kwocie wchodzi tylko alu - nie dopuszczam chińskiego carbonu 

Pozdrawiam 

  



#2 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 17 sierpień 2016 - 06:18

Patrz na geo ja mam sloping w mega rekreacyjnej ramie domane.
Dłuższy mostem i mniej podkładek i już masz niżej i dłużej.

#3 Maku1980

Maku1980
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 15 luty 2017 - 07:31

Ponawiam temat odnośnie wymiany framesetu.

Czy warto przy mojej tiagrze FC 4600 szukać samej ramy czy może lepiej poszukać jakiegoś całego roweru używanego na 105 bądź ultegrze?

 

  



#4 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 luty 2017 - 11:07

Nie napisałeś czego oczekujesz od roweru szosowego i na czym Ci zależy. Jak na komforcie i wygodzie kosztem utraty aero i wydajności to zostań na tym co masz. Jak lubisz zabrać się z ustawką, pościgać na tablicę i czasem gdzieś wystartować to rozważyłbym zmianę na coś bardziej sportowego i to całego roweru. Nikt jednak Ci nie powie jak Twoje ciało zareaguje (możesz nie odczuć znaczącej różnicy, a może się okazać, że ból krzyża nie pozwoli Ci jeździć dłużej niż godzinę...). Ogólnie za mało danych podałeś, żeby spróbować Ci coś rzetelnie doradzić.

 

Aha i nie patrz na to czy sloping czy prosta. To nie jest żaden wyznacznik, to tylko ogólna koncepcja projektanta na ramę. Są slopingi ultrasportowe i takie totalnie turystyczne. 



#5 Maku1980

Maku1980
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 15 luty 2017 - 13:43

Moja aktualna rama to typowy turystyk, powodów przesiadki na sport jest kilka:

- nie zależy mi na komforcie,

- ramy typowe aero odrzucam lubię góry a tam aero nie jest zbyt portrzebne 

- rozmiar mojej ramy to 56 więc jest za duża jak na moje 178 cm powinienem mieć 52 max 54 

- chce zacząć trenować żeby w późniejszym okresie pościgać się trochę w jakiś maratonach

 



#6 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 luty 2017 - 15:03

Pisząc aero miałem na myśli zyski w tej materii dzięki bardziej pochylonej pozycji a nie aerodynamicznie profilowanej ramie.

Jeśli chcesz się trochę pościgać i pojeździć bardziej sportowo to za duża rama o geometrii turystycznej na pewno Ci w tym będzie trochę przeszkadzać, nawet na poziomie amatorskim.

 

Szukaj ramy o niższej główce i długiej na horyzont ok. 54 cm.

 

A czy to będzie sloping czy klasyczna to nie ma dużego znaczenia. Sloping został wymyślony przed laty głównie po to żeby trochę zmniejszyć wagę skracając rury i po części podnosząc tym samym sztywność.

 



#7 nico123

nico123
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 15 luty 2017 - 18:13

Jak zamienisz na ramę o geometri sportowej tylko w rozmiarze mniejszym. To wrócisz do punktu wyjścia bo reach ramy będzie taki sam. 

Będziesz tak samo wyciągnięty jedynie co byś zyskał to uciął trochę wagi, bo ramy usportowione są trochę lżejsze.  



#8 Maku1980

Maku1980
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 15 luty 2017 - 18:37

aktualnie moja pozycja na rowerze wygląda tak przy chwycie za klamki 

 

Y4rHlGG.jpg

 

a w dolnym chwycie tak 

 

uxcWpVE.jpg

 



#9 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 luty 2017 - 10:51

Jak zamienisz na ramę o geometri sportowej tylko w rozmiarze mniejszym. To wrócisz do punktu wyjścia bo reach ramy będzie taki sam. 

Będziesz tak samo wyciągnięty jedynie co byś zyskał to uciął trochę wagi, bo ramy usportowione są trochę lżejsze.  

 

Nie do końca, bo obniży się główka ramy a tym samym kokpit, żeby go dosięgnąć trzeba się będzie bardziej pochylić a to da efekt większego wyciągnięcia. A jak będzie za krótko to wydłuży mostek, 110, 120mm to standard w sportowych szoskach.

 

@Maku1980 patrząc na te zdjęcia to Twoja pozycja w dolnym chwycie wygląda pi razy drzwi jak moja gdy trzymam za klamki (Giant TCR 55cm, 183cm). Dodatkowo masz zamontowany dość krótki mostek, strzelam, że 90-100mm. Dasz ramę 54 w sportowym kroju, mostek 110 i powinno być dużo bardziej dynamicznie choć napewno będzie to bardziej wymagająca pozycja jeśli chodzi o komfort.





Dodaj odpowiedź