Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


67 odpowiedzi w tym temacie

#1 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 606 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 07:52

Witam. Na przyszły sezon poszukuję opon do przełajówki w cenie do 60 zł za sztukę.Nie muszą być zwijane, wystarczy drut. Będą używane do wyścigów po lesie, raczej lekki teren, trochę piachu ale do przejechania rozpędem. W tym roku jechałem na oponach wyprawowych Marathon Plus i dałem radę przejechać choć 3 razy prawie leżałem ;) No i waga tych opon to prawie 1 kg sztuka. Ale pudło było więc złapałem bakcyla wyścigowego i na przyszły rok chcę prawdziwe opony przełajowe ;)

Mam takie typy:

http://allegro.pl/op...6336834572.html

http://allegro.pl/op...6198837329.html

http://allegro.pl/op...5304784937.html

http://allegro.pl/op...5576485712.html

http://allegro.pl/ma...6276670143.html

Może ktoś ma doświadczenie z tymi oponami lub może coś polecić?



#2 Olek_91

Olek_91
  • Użytkownik
  • 240 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 12:27

jezdze na rapid rob i mogę ci polecić 



#3 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2630 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 08 sierpień 2016 - 12:46

Z wymienionych wyżej opon miałem Maxxis Larsen Mimo i Continental Cyclo X-King (w wersji zwijanej Cross Ride 700x42, ale to ten sam bieżnik).

Te Larseny są bardzo lekkie (drutówka z wytartymi już środkowymi klockami waży niecałe 400 g), ale też bardzo wąskie i niskie. Sam balon ma około 31 mm. Klocki środkowe na asfalcie nikną w oczach, ale trakcja, nawet w lekkim błocie, niezła.

X-king (Cross Ride) to moim zdaniem całkiem fajna, uniwersalna opona, choć szerokość też chyba trochę oszukana (700x42 ma balon 36 mm, więc 700x35 też pewnie wyjdą ze 32-33 mm).

Z powyższych ofert ciekawie wygląda też Cyclocross Race. Bieżnik bazuje na świetnym górskim Race King-u, tylko tutaj klocki wydają się nieco luźniej rozstawione (co wróży lepszą przyczepność w błocie i może trochę wyższe opory na asfalcie).

 



#4 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 606 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 16:32

W takim razie Maxxis odpada ze względu na niską trwałość. Cyclocross Race to był mój faworyt bo w góralu mam właśnie Race Kinga 2,2 i  jest nawet niezła, tylko ten bieżnik taki trochę symboliczny i nie wiem czy nie przydałby się większy. A może ktoś ujeżdża Smart Sam?



#5 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 10 sierpień 2016 - 12:06

Temat ostatnio ostro przerabiałem bo tez mam rower przełajowy.

Continental Cyclocross Race są świetnymi oponami, super sprawdzają się w terenie (poza piaskiem) i dobrze się toczą po asfalcie gdyż ich bieżnik nie jest agresywny. To bardzo przyjemna opona.

 

Po prawie 4000 km są już jednak prawie "łyse".

Nastepne będa prawdopodobnie Contonental Cyclocross Speed, (koniecznie zwijane), może też się nimi zainteresuj.



#6 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 606 postów

Napisano 10 sierpień 2016 - 17:52

Nie, Cyclocross Speed skreśliłem na starcie - mają za drobny bieżnik w środkowej części, raczej nadają się na bardziej ubite drogi i asfalt.
Zwijanych nie potrzebuję, chyba,że trafią się w okazyjnej cenie.Podejrzewam,że każda z tych opon będzie lepsza niż te, na których jechałem :)

#7 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 11 sierpień 2016 - 07:55

http://www.t-bike.pl...-rowerowe-opony

 

Opony Continental w  fajny cenach. wyprzedaż o 25 % :)



#8 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 606 postów

Napisano 11 sierpień 2016 - 11:50

Wyprzedaż a niektóre droższe o 50 % niż na alledrogo ;)

Przykład: http://www.t-bike.pl...ona-700x35.html

http://allegro.pl/cy...6371340426.html

Uwielbiam takie promocje ;)



#9 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 11 sierpień 2016 - 11:55

A nie porównałeś przypadkiem ceny opony zwijanej do drucianej ?



#10 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 606 postów

Napisano 11 sierpień 2016 - 12:53

Nie: http://www.continent...cyclocross-race

Zwijana ma inny kod producenta.


  • 2xB lubi to

#11 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 606 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 06:35

Znalazłem jeszcze ciekawe opony Schwalbe Cx Pro. Niestety mają tylko 30 mm, podczas gdy pozostałe 35 mm. Czy to nie za wąsko? Ktoś miał styczność z tymi gumami?

http://www.schwalbe....der/cx-pro.html



#12 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 07:11

Jeśli już opona mocno bieżnikowana to moim zdaniem nie warto kupować ich cieńszych niz 35 mm. Traci się atuty większej przyczepności a przecież opory toczenia i tak będą spore więc jeśli agresywny bieżnik to 35 mm. Jeśli coś bardziej na asfalt i szuter to te 30 mm mogą być ciekawa alternatywą. Ale nie jestem ekspertem i moge się mylić.



#13 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 23 sierpień 2016 - 16:01

Ja kupiłem do przełajówki schwalbe cx comp o szerokości 30mm. Tylko 2 jazdy na nich miałem, bo teraz nie pora na przełaj, ale stwierdzam, że przyczepność na asfalcie bardzo dobra i w terenie tez sobie dają rade



#14 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 08:50

Pora na przełaj jest przez cały rok ;)


  • Prozor i puchaty lubią to

#15 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 24 sierpień 2016 - 11:00

to prawda, ale mając do wyboru szosę lub przełaj o tej porze roku, wybiorę szosę :)



#16 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 11:17

Opona Schwalbe cx comp to moim zdaniem dość dziwna opona.

Występuje chyba tylko w wersju Drucianej a jej waga to AŻ 480 gram przy rozmiarze 35 C.

Zalecane ciśnienie to tylko  2-5 - 4,5 BAR.

Tak więc otrzymujemy oponę z mało agresywnym bieżnikiem która powinna być dedykowana na asfalt i szuter ale jest ciężka i można napompować tylko 4,5 BAR. Dziwne rozwiązanie...

 

Przykładowo Continental Cyclocross Speed w wersji 35C zwijanej waży 320 g, ma delikatny bieżnik dedykowany na twarde nawierzchnie typu szuter i asfalt a maksymalne ciśnienie robocze to 6 BAR.

 

Różnica w predkości na asfalcie będzie DUŻA.

ar



#17 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 24 sierpień 2016 - 11:40

Ja mam w wersji drutowej. Ciśnienie 3-5,5 bar. Szukałem taniej opony, a przy cenie 35 zł nie ma co wybrzydzać. W przełajówce masa opony jest dla mnie nieistotna. Troche dziwne stwierdzenie, że różnica w prędkości na asfalcie będzie duża. Jesli ktos kupuje przełaj to jazdy tylko po asfalcie to jest dziwny

#18 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 11:59

Jeśli nie chcesz mieć 2 rowerów (MTB i Szosy), a chcesz uzyskiwać średnio te 30 km/h po asfalcie jednocześnie mieć możliwość poszalenia w lekkim terenie to przełaj jest Idealnym rozwiązaniem.

Sprawdza się praktycznie w każdym terenie w każdej porze roku.


  • BraWo lubi to

#19 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 24 sierpień 2016 - 12:05

Tylko w takim wypadku rozsądne są 2 komplety kół

#20 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 12:11

Zgadza się, jednak szukałem złotego środka aby nie branąć w 2 komplety kół i chyba znalazłem.

Mowa tutaj o wspomnianych wcześniej Continental Cyclocross Speed 35c.

Po asflacie i szutrze niesamowicie pięknie się toczą, w utwardzonym terenie leśnym też dają radę, jada wyraźnie gorzej na miękkim podłożu ale ciągle przyzwoicie i jak dla mnie akceptowanie.





Dodaj odpowiedź