Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


67 odpowiedzi w tym temacie

#21 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 608 postów

Napisano 25 sierpień 2016 - 06:13

Coraz bardziej skłaniam się ku Schwalbe Smart Sam :) Są dosyć lekkie - przy szerokości 37 mm producent podaje 450 g. Czy ktoś ma takie opony i może potwierdzić wagę?


  • tomi.sz.3 lubi to

#22 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 342 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 25 sierpień 2016 - 06:37

Ze swojej strony mogę polecić Duro 700x35C Ellie Mae CX, kręcę na nich drugi sezon i jestem zadowolony. Na drogach leśnych i szutrowych radzą sobie bardzo dobrze, a na asfalcie Przyjemnie się toczą. Z kolei w głębokim piachu i jesienią na śliskich liściach prowadzenie staje się nerwowe.

#23 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 608 postów

Napisano 25 sierpień 2016 - 07:10

Nie, bieżnik nie wygląda zbyt ciekawie, a trochę piachu na trasie jednak jest...

Zdecydowałem się już na Smart Sam, teraz czekam na promocje cenowe ;)



#24 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3760 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 25 sierpień 2016 - 10:59

Zgadza się, jednak szukałem złotego środka aby nie branąć w 2 komplety kół i chyba znalazłem.

Mowa tutaj o wspomnianych wcześniej Continental Cyclocross Speed 35c.

Po asflacie i szutrze niesamowicie pięknie się toczą, w utwardzonym terenie leśnym też dają radę, jada wyraźnie gorzej na miękkim podłożu ale ciągle przyzwoicie i jak dla mnie akceptowanie.

 

No właśnie dla mnie priorytetem była jazda po drogach druntowych (raczej twardych)/szutrze (nadleśnictwo sporo dróg utwardziło do celów wywozu drewna), trochę bruków, asfalt incydentalnie. Póki co błota unikam ;) Wahałem się pomiędzy CC Speed, a CC Race, wybrałem te pierwsze (zwijane), choć później doczytałem marudzenie (nie Twoje), że są wrażliwe na przebicia. Złapałeś już kapcia? 

 

 

Nie, bieżnik nie wygląda zbyt ciekawie, a trochę piachu na trasie jednak jest...

Zdecydowałem się już na Smart Sam, teraz czekam na promocje cenowe  ;)

 

 

No właśnie tak się zastanawiam czy faktycznie klockowaty bieżnik na piasku cokolwiek daje jeśli chodzi o trakcję na miękkich, piaszczystych drogach polnych. Rozumiem oczyszczanie z błota, bieżnik CC Speed zapieprzy się i nie oczyści, CC Race (i podobne) wyrzucą z przestrzeni międzyklockowej błoto (pomijam błoto z gliny itp.), jednak piasek to piasek i bardziej liczy się powierzchnia bieżnika niż jego agresywny kształt, tym bardziej, że klocki bieżnika na ogół rzadko wgryzą się w twardszą powierzchnię pod piachem. Zresztą nawet 1 czy 2 cm luźnej nawierzchni nie powinno być problemem w jeździe.

No nic, jak wszystko zmontuję to porównam jazdę roweru CX do XC. 


Focus Izalco                                          
::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                             Grupa Forum na Garmin Connect


#25 bartosh

bartosh
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 25 sierpień 2016 - 11:38

Z wymienionych Rapid Rob moim zdaniem są bardzo fajne



#26 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 25 sierpień 2016 - 12:20

No właśnie dla mnie priorytetem była jazda po drogach druntowych (raczej twardych)/szutrze (nadleśnictwo sporo dróg utwardziło do celów wywozu drewna), trochę bruków, asfalt incydentalnie. Póki co błota unikam ;) Wahałem się pomiędzy CC Speed, a CC Race, wybrałem te pierwsze (zwijane), choć później doczytałem marudzenie (nie Twoje), że są wrażliwe na przebicia. Złapałeś już kapcia? 

 

 

 

 

1. Miałem CC Race, opona po 3600 km wygląda jak Slick! Bieżnik znika momentalnie, to opona dobra typowo na leśne ścieżki.

 

2. CC Speed, różne opinie ludzie piszą na forach. Po pierwsze wersja zwijana ma większy oplot niż druciana, więc szansa na przebicie mniejsza. Moj kolega na tych oponach zrobił ponad 6500 km bez kapcia. Ilu użytkowników tyle opinii. Pilnuj ciśnienia i powinno być OK. Każdą oponę możesz przebić jak masz pecha. Ja za mało na niej jeździłem aby się mądrować, póki co jestem niesamowicie zadowolony.
 



#27 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 25 sierpień 2016 - 12:22

CC Race 3600 km to świetny wynik. Mi schwalbe Racing ralph poddał się po 1700km

#28 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3760 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 25 sierpień 2016 - 12:50

Super, właśnie mam zamiar używać CX głównie na drogach polnych/leśnych. Takiego przebiegu jak dla szosy nie przewiduję, raczej będzie jako uzupełnienie treningów szosowych.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco                                          
::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                             Grupa Forum na Garmin Connect


#29 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 608 postów

Napisano 25 sierpień 2016 - 14:05

W moim przypadku potrzebuję tych opon tylko do startu w jednym wyścigu w roku (chyba,że coś się zmieni) i do trenowania przed tym wyścigiem, czyli pewnie wyjdzie z 500 km rocznie.Powinna starczyć na kilka lat. To tyrania mam Marathony Plus z 5 mm wkładką. Choć nie ukrywam,że w przyszłym roku powalczę o 1 miejsce w Open i lekkie opony wskazane :)

#30 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 608 postów

Napisano 25 sierpień 2016 - 14:11

Z wymienionych Rapid Rob moim zdaniem są bardzo fajne

Niby tak i do tego niedrogie ale wg tego http://www.schwalbe..../rapid-rob.htmlta opona ma gorsze parametry niż Smart Sam http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html

#31 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 330 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 wrzesień 2016 - 18:53

Opona Schwalbe cx comp to moim zdaniem dość dziwna opona.

Występuje chyba tylko w wersju Drucianej a jej waga to AŻ 480 gram przy rozmiarze 35 C.

Zalecane ciśnienie to tylko  2-5 - 4,5 BAR.

Tak więc otrzymujemy oponę z mało agresywnym bieżnikiem która powinna być dedykowana na asfalt i szuter ale jest ciężka i można napompować tylko 4,5 BAR. Dziwne rozwiązanie...

Przykładowo Continental Cyclocross Speed w wersji 35C zwijanej waży 320 g, ma delikatny bieżnik dedykowany na twarde nawierzchnie typu szuter i asfalt a maksymalne ciśnienie robocze to 6 BAR.

Różnica w predkości na asfalcie będzie DUŻA.r

 

CX Comp to baaaardzo budżetowa opona. 

Wbijanie więcej niż 4 bary w terenie nie ma sensu żadnego, tu im niższe ciśnienie tym szybciej i mniej rzuca, tylko że poniżej 3 bar jest duże ryzyko dziury z dobicia, na 1,5 bara to już jedzie się dziwnie, ale zawodowcy tak pompują szytki do jazdy po piachu.

Z kolei różnica prędkości na asfalcie wcale nie jest wielka powyżej 3 bar, tu raczej swoje robi bieżnik i mieszanka. Jeździłem na 2,5 bar na Schwalbe CX-One po szosie 35-40km/h na dłuższych odcinkach i na początku to miałem oczy jak talerze jakim cudem to tak lekko idzie, potem się przyzwyczaiłem.

 

Z wymienionych Rapid Rob moim zdaniem są bardzo fajne

 

Tak, ale na błoto. Na suche Racing Ralphy czy podobne są szybsze. I trzymają na zakrętach na asfalcie przy jakiejkolwiek sensownej prędkości. Czego o Robach nie powiem. Załóż je na tył jak chcesz jeździć w zakrętach po asfalcie driftem. 

 

CC Race 3600 km to świetny wynik. Mi schwalbe Racing ralph poddał się po 1700km

Ten z mieszanki Evolution Line jest paradoksalnie dużo bardziej wytrzymały niż Perfomance, a jeździ o niebo lepiej, tak na moje oko 2x mniej się zużywa, miałem oba, Perfomance padł po ok 1,5k.



#32 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 21 wrzesień 2016 - 19:39

Musze spróbować z tym Racing raplphem evo linie. Dzięki za ciekawe spostrzeżenie

#33 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 330 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 wrzesień 2016 - 19:45

Jak teraz patrzyłem na stronie Schwalbe, to nie ma go rozmiarze 35-622. Już w zeszłym roku kupienie go w Polsce to był koszmar. Mogę za to polecić CX-One, jest jeszcze lepsza tylko trochę węższa, ma mniejszą objętość i jest względnie ciężka, jak to TL.



#34 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2117 postów
  • SkądKońskie

Napisano 02 październik 2016 - 10:22

A co sądzicie o  https://www.speciali...er-sport/105810  takich oponach ?

 

Nie mają klocków, co wróży niskie opory toczenia na twardych szutrowych trasach i asfalcie, a ich wzór diamentu wydaje się bardziej wyrazisty niż np. Conti Cyclocross Speed, czy Schwalbe G-One Allround.

 

Szkoda tylko , że mają taki przeskok w rozmiarach, albo przepisowy rozmiar dla przełajówek, tzn. 700x33, albo już 700x38 do ulubionych za oceanem gravel bike-ów. Chętnie bym sprawdził te opony w swoim rowerze, ale w rozmiarze 700x35.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#35 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 48 postów

Napisano 06 październik 2016 - 13:35

Myślę że miedzy 33 a 35 mm nie zobaczysz dużej różnicy ale ekspertem nie jestem.

Same opony wydaja się być interesujące ciekawe jak sie na nich jezdzi i jak szybka bieżnik znika.



#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5448 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 06 październik 2016 - 13:42

Taki Sammy Slick, tylko od Speca. A właściwie to Sammy mnie nawet bardziej przekonuje, bo ma wyraźniejszy bieżnik na bokach - nie przeszkadza to podczas szybkiej jazdy po szutrze, ale na zakrętach wyraźnie poprawia prowadzenie.


rowerplus-logo-2.png

#37 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 październik 2016 - 18:34

Taki Sammy Slick, tylko od Speca. A właściwie to Sammy mnie nawet bardziej przekonuje, bo ma wyraźniejszy bieżnik na bokach - nie przeszkadza to podczas szybkiej jazdy po szutrze, ale na zakrętach wyraźnie poprawia prowadzenie.

No, i jest wyraźnie lżejsza. Sammy Slick w sensie ;-)



#38 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2117 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 październik 2016 - 19:58

Myślę że miedzy 33 a 35 mm nie zobaczysz dużej różnicy .......................

...................

Jak już, to raczej zdecydowałbym się na 700x38, bo obecnie przełajówka zastąpiła mi rower góralski do jazdy w terenie, a tu faktycznie już ponad 0,5 kg opona.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#39 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2117 postów
  • SkądKońskie

Napisano 16 październik 2016 - 11:29

Byłem w sklepie/serwisie, żeby zapytać jak się czują moje kółka (zaplatane) i zobaczyłem coś ciekawego, a taniego wiszącego na haku - były to opony typu semi-slick, znanej marki Rubena, obecnie Mitas:

 

http://www.mitasbike...-classic-black/

 

Oczywiście miewałem opony tego producenta w różnych rowerach, np. do tej pory jeździłem na nich wsiadając na trekkinga.

 

Jak już byłem w domu, nie omieszkałem sprawdzić cen:

http://allegro.pl/ru...6072545768.html

 

A to przegląd opon w przełajówkowym rozmiarze 35-622 na Allegro:

 

http://allegro.pl/li...28010][178]=178

 

Dla każdego coś miłego, no i te ceny  :)

Jeśli ktoś nie zwraca specjalnie uwagi na masę, to za niewielkie pieniądze może wybierać, bo są modele i na asfalt i takie, które umożliwiają jazdę w terenie.

 

Tak sobie myślę, że kupię te opony, bo za 50,- będę miał komplet semi-slick-ów, o których myślałem na następny sezon. No i będzie alternatywa dla jednej Conti Cyclocross Racer, bo się na niej przejechałem bez powietrza i nie wiadomo, czy nie jest poprzecinana.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5448 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 16 październik 2016 - 12:25

Tego konkretnego modelu Rubeny/Mitas nie miałem w rękach, ale kilka innych przeszło u mnie przez magazyn - sprawiają bardzo dobre wrażenie. Kilku stałych Klientów również dzieliło się opiniami, wg nich stosunek cena/jakość jest bardzo dobry.


rowerplus-logo-2.png



Dodaj odpowiedź