Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


165 odpowiedzi w tym temacie

#41 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 16 październik 2016 - 12:25

Ciężkie kloce, ja jednak zdecyduję się dołożyć do Conti Cyclocross Race zwijanych. Waga 350 g jednak zrobi różnicę podczas wyścigu, gdzie decydują sekundy :)

#42 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 16 październik 2016 - 15:13

Pewnie, że chciałoby się jak najlżejsze, ale ... cena jest taka, że można mieć komplet opon w cenie jednej drutówki innego producenta.

 

Ja, po swojej zeszłoniedzielnej przygodzie szukam opon z jakimś systemem antyprzebiciowym - wychodzi mi, że Schwalbe. Piszą, że wszystkie ich opony jakiś system mają.

 

Conti Cyclocross Race - fajne opony, sam na nich jeżdżę, ale okazało się, że nie są zbyt odporne, a jak się czyta, to żadnej ochrony wbudowanej nie mają. Wiem, że żaden system nie daje 100% gwarancji, że się kapcia nie złapie, ale zawsze ryzyko mniejsze i głowa spokojniejsza. Niestety, im system antyprzebiciowy lepszy, tym opona cięższa - coś za coś. Natomiast w oponach Schwalbe mimo tych dodatkowych warstw i oplotów masa opon jest w miarę niska.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#43 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 16 październik 2016 - 17:11

Polecam Schwalbe Marathon Plus z 5 mm wkładką - to są dopiero kloce - w rozmiarze 35 mm ponad 900 g wagi. Przejechałem ponad 3 tys. km na razie bez kapci a czasem nawet najeżdżam na potłuczone szkła,jak zauważę na DDR,w ramach testów :)

#44 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 16 październik 2016 - 19:25

Ja do swojego ścieżkowca też założyłem Schwalbe Marathon, ale Racer, który w rozmiarze 700x35c waży 465g. On też ma coś do ochrony przed przebiciem. Co prawda jest to tylko kilka warstw tkaniny, ale jest.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#45 piotrek_poz

piotrek_poz
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 październik 2016 - 19:41

Jeszcze są takie http://www.cyklomani...rna,id6091.html



#46 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 16 październik 2016 - 20:14

A może ktoś z Was zna ten model taniej Kendy (K161):

http://allegro.pl/op...6289323898.html ?

Tutaj na filmie jest przedstawiona wersja 27 cali (630) i w tym rozmiarze waży około 450 g. Ciekawe, ile waży 700x35 i czy ta sprzedawana u nas to nie jakaś tańsza wersja (tylko czarna, może mniejsze TPI?). 

I jeszcze taki krótki test:

https://suicidesport...1-tires-review/

Możliwe, że jednak to co sprzedają w USA to inne opony, bo np. rozmiaru 700x33 u nas nie widziałem.

 


  • LuKson lubi to

#47 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 16 październik 2016 - 20:38

Nie bardzo rozumiem - chcesz taką jak na filmie, czy przepisowy, przełajowy rozmiar 700x33c ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#48 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1968 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 październik 2016 - 21:51

Miałem kilka modeli Rubeny. Szosa i MTB. Jak dla mnie, to niestety wprawdzie tani / może właśnie dla tego/ ale szajs.  pozdr



#49 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 17 październik 2016 - 16:23

Zdaję sobie sprawę, że opony Rubeny to nie najwyższa półka, ale do jazdy rekreacyjnej (miałem model V66 Flash w trekingu i jakąś w MTB) jak najbardziej się nadają.

 

A wracając do przełajowych. Właśnie czekam na złożenie kółek do przełajówki. Tak się złożyło, że podczas poprzedniej jazdy przebiłem jedną Conti Cyclocross Race, może też być pocięta, bo jakiś czas jechałem bez powietrza (zrobiłem to świadomie - spisałem ją na straty). Na przyszły sezon planowałem jakieś semi-slick-i. Jakoś najbardziej podobają mi się Schwalbe Sammy Slick - dodatkowo mają jakąś ochronę i są lekkie, ale ..... te stare koła obułem w opony bardziej na szosę i teraz mogę je zakładać, jak wyjeżdżałbym przełajówką w trasę z przewagą asfaltu, więc zakładanie na nowe koła semi-slick-a to troche bez sensu. Dobrze byłoby mieć na nich opony bardziej terenowe. Może założyć z powrotem Conti Cyclocross Race, bo dobrze mi się na nich jeździło, ale w wersji zwijanej (3x180 TPI). Może będą bardziej wytrzymałe ?

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#50 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 17 październik 2016 - 17:12

Czy ważyłeś lub możesz zważyć Conti C.Race? Producent podaje 350 g, czy to prawda?
Dla mnie fajne byłyby Smart Samy ale są trochę za ciężkie (450 g).

#51 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 17 październik 2016 - 18:58

Ja mam obecnie Conti Cyclocross Race wersję drutową - wg producenta 420 g.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#52 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 17 październik 2016 - 19:47

Źle zrozumiałem, myślałem,że miałeś zwijane.



#53 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 17 październik 2016 - 20:05

Czy ważyłeś lub możesz zważyć Conti C.Race? Producent podaje 350 g, czy to prawda?
Dla mnie fajne byłyby Smart Samy ale są trochę za ciężkie (450 g).

Rozrzut wagi u Continentala bywa spory:

http://gewichte.mtb-...cyclocross-race



#54 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 17 październik 2016 - 21:02

To niefajnie, można trafić zwijaną o wadze 410 g za 80 zł podczas gdy drutówka waży 420 g (?) a kosztuje 40 zł...

Po tych informacjach mam już mętlik w głowie:

wg producenta:

http://www.continent...cyclocross-race

wg bikeworld.pl:

http://katalog.bikew...cyclocross_race



#55 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 25 październik 2016 - 21:52

Ze strony Schwalbe, w zeszłym tygodniu zniknął stary, lubiany model opon Smart Sam - ten z rombami na bieżniku, ale .... muszę przyznać, że nowy (2017) nawet mi się podoba. Myślę, że może być dobry w terenie, choć masa opon wzrosła.

 

Czy nie spotkaliście w polskim sklepie tego nowego modelu - chętnie bym wypróbował.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#56 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 25 październik 2016 - 23:00

Jednak zakupiłem drutowe Conti CX Race - jak przyjdą to je zważę. Zadecydowała cena ;)
Te nowe Smart Samy są już z miesiąc na stronie.

#57 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 26 październik 2016 - 20:04

Owszem, nowe są już od jakiegoś czasu na stronie, ale stare zniknęły niedawno - chyba w weekend.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#58 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 28 październik 2016 - 09:07

Zważone: 469 i 463 gramy. Cena 31zł/sztuka. Bieżnik z połowę mniejszy niż w górskim RK.
  • pawcio81 lubi to

#59 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 03 listopad 2016 - 22:35

Trzymacie się zaleceń co do kierunku rotacji <-FRONT REAR-> zakładając opony ?

 

Niektóre bieżniki są takie, że na oko widać w którą stronę powinny się toczyć, a producent podaje, żeby na tylne koło zakładać odwrotnie.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#60 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 345 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 listopad 2016 - 18:20

Ja zakładam jak producent zaleca. Wydaje mi się, że producent powinien się znać.
Ale nie próbowałem nigdy inaczej, nie spodziewałbym się wielkiej różnicy.



Dodaj odpowiedź