Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


220 odpowiedzi w tym temacie

#181 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 grudzień 2017 - 19:35

Nic, podobnie jak Twój powyższy post.



#182 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 20:37

Czy są jakieś obręcze dedykowane pod szytki cx i mają szerokość większą niż takie 21-22 mm mierzone między najwyższymi punktami rantu obręczy, czyli de facto pewnie około 25-26mm szerokości na wysokości obręczy hamulcowej? Bo osobiście się z takimi nie spotkałem, a to znaczyło by że raczej mogę bezpiecznie użyc moją obręcz



#183 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 30 grudzień 2017 - 09:41

Zmieniły mi się nieco założenia rowerowe i kończę z drugim zestawem kół do przełajówki, znów mam dylemat z oponami :) Ma być pod teren, szutrowe leśne drogi, choć od czasu do czasu pewnie wjadę i w błoto bo w okolicach go nie brakuje (choć taplać się w nim zdecydowanie nie lubię). Próbowałem już X-One w wersji Performance i względem opon conti w rozmiarze 700x35 były super, tyle że łapałem kapcie i nie bardzo pod TL. Nieco metodą eliminacji wyrzuciłem kilka opcji, na placu boju pozostały:

 

- Schwalbe X-One Allround (evo)

- Schwalbe G-One Allround 700x38 (evo)

- Mitas X-Road

- Mitas X-Field

- Conti CycloXKing - bo mają dobre opinie, tyle że ponoć słabo z TL

 

To ma być coś pod warunki mieszane i dlatego biorę pod uwagę i G-One i X-Road, bo jednak nie chcę mieć wrażenia jak z MTB że "pcham przyczepkę" :)  Z drugiej strony, czy tego typu opony nie będą podobne do Conti Cyclocross Speed? Bieżnik w G-One jest podobny, choć "okrągły" zamiast takich diamentowych wypustek, a Conti szczerze mówiąc w warunkach terenowych za bardzo nie ufam. Są ok, ale przy jeździe po asfalcie, bruku i dobrze ubitej ziemi. Coś sypkiego i już średnio to wygląda. 



#184 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 grudzień 2017 - 10:26

przypomnisz mi jakie opony masz w takim razie na pierwszej parze?

#185 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 30 grudzień 2017 - 11:28

Ja bym proponował nieco pomieszac oponki... z przodu mam mountain kinga cx, ktory daje naprawdę spory zapas w terenie, po mud restlerze roznica jest ogromna. Z tylu cos szybszego do kompletu zeby opory zachowac na rozsadnym poziomie. Co do uszczelniania contiego to generalnie nie dziala, zarówno z wlasnych doswiadczen jak i znajomego serwisu. Podobno któreś topowe modele xc jedynie sie uszczelniają rozsądnie.

#186 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 grudzień 2017 - 12:25

Nieco metodą eliminacji wyrzuciłem kilka opcji, na placu boju pozostały [...]

 

A czemu nie WTB? Wybór do przełajówek: #137, z tego co Mikroos pisał da radę sprowadzić w dobrej cenie...

Moje Nano zachowują się bardzo dobrze w każdym terenie, na lepkim błocie nie sprawdzałem (bo takiego na szczęście nie mam), za to moje standardowe błoto opon się nie trzyma (z ramy niestety samo nie chce odpaść), doskonale pracują bez dętek, ostatnie wyjazdy w przeważająco mokrych i błotnych warunkach potwierdziły ich dobrą jakość, zdecydowanie lepiej na nich się jeździ, niż na CCS.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#187 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 30 grudzień 2017 - 13:46

Szczerze to nie wiem, czy by weszły (patrzę na Nano). Najszersze jakie do tej pory wrzucałem to było 700x35c i miejsca jeszcze nieco były, ale czy tyle... Ile one mają realnie szerokości?



#188 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 grudzień 2017 - 13:54

A czemu nie WTB? Wybór do przełajówek: #137, z tego co Mikroos pisał da radę sprowadzić w dobrej cenie...

Sprawa jak najbardziej aktualna. Zresztą jeżeli dobrze pójdzie, w przyszłym roku będziemy mieli WTB w sklepie, a na razie można pytać na sklepowego maila.

 

W swojej przełajówce jeżdżę na WTB Cross Boss, czyli takiej trochę oponie na każde warunki: na szosie nie ociągam się za mocno, a w terenie wystarcza na wszystko poza gliniastym błotem (szerokość jest nieco większa niż w klasycznym CX: 35 mm, realnej szczerze mówiąc nie mierzyłem). Nie mam jakiegoś ogromnego porównania z innymi oponami, ale na moje potrzeby wystarcza, uszczelnia się z dziecinną łatwością, przebić jak na razie brak, naprawdę nie ma się do czego przyczepić.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#189 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 grudzień 2017 - 14:05

Nano realnie przy ok. 30psi to 38mm, z tyłu mam trochę więcej i 1mm dodatkowo. Pewno 40 osiąga przy maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu.

Jak mało miejsca to w/w Cross Boss, ewentualnie szutrowe RIDDLER 37C.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#190 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 grudzień 2017 - 14:35

Gdybyście robili zamówienie na WTB Nano, to chętnie dwie przygarnę, bo mnie ciekawią.

#191 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 grudzień 2017 - 15:44

Daj znać na info(malpa)rowerplus.pl, pomogę :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#192 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 31 grudzień 2017 - 12:17

Nieco poszukałem i Riddlery mają za mało opinii (a jak mają, to w kontekście wszechstronności raczej słabe) więc na nie raczej się nie zdecyduję. Nano to za duże ryzyko że nie wejdzie, a w kwestii Mitasów widziałem też opinie że przyczepność słaba (X-Field). No i zostaje w sumie X-One jako węższa, ale za to bardziej przyczepna, oraz G-One - szersza, ale za to szybsza. 

 

No chyba że by poczekać aż będa dostępne Cross Bosy, w sumie są gdzieś pośrodku chyba tych dwóch wspomnianych. 

 

EDIT:

Poczytałem, przemyślałem, zamówiłem u @mikroos jednak X-One - nie planuję ani ogromnych przebiegów, ani jazdy po asfalcie, mogą się natomiast zdarzyć imprezy typu "maraton dookoła jakiegoś miasta", nie wyścig, ale luźna jazda no i wtedy może być bardzo różnie. Skoro performance były super, to evo i to na mleczku gorsze być nie powinny ;)



#193 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 18 styczeń 2018 - 22:25

Dzisiaj montowałem X-One'y w wersji EVO i jeśli chodzi o opony pod tubless - bardzo polecam.

Obręcze DT R460, wystarczyło jakieś 20 ml trezado i poszło na zwykłej stacjonarnej pompce po dosłownie 2-3 ruchach. Bez zabawy z płynem do naczyń, bez żadnego uderzenia z rzeczy mających robić za kompresor. Nie spodziewałem się, że to pójdzie tak lekko :)



#194 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 19 luty 2018 - 11:18

Kilka miesięcy jazdy na Mitas X-Road i są pewne minusy: Niska waga to mniej odporna opona. Tylna opona przebita 2 razy i jedno rozcięcie boczne, przednia raz. Mieszanka jest miękka i bardziej podatna na uszkodzenia, nie lubi sie z ostrymi kamieniami. Myślę, że waga zawodnika też robi swoje i być może dla lżejszych osób byłoby zapewne lepiej. Na szczęście dziury zostały zalepione mleczkiem i zawsze dowiozły do domu bez większych napraw.  



#195 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2018 - 15:17

Zamieniłem używane od stycznia X-One na Panaracel Gravelking SK 700x35c i muszę powiedzieć, że na szutrach, asfalcie, ubitych ścieżkach itd. są o wiele cichsze i o wiele szybsze. No ale nie ma się co dziwić, X-One to jednak nieco zawodnicza opona z klockami idealnie pod błoto - na Uraz Duathlon Cross Bike dały radę w 60 km paplaniny w błocie i było super. Póki był śnieg też super się spisywały.

 

A Gravelkingi... Na obręczy DT460b (wewnętrznie 18 mm) mają realnie 35 mm - myślałem, że będzie więcej, bo wiele jest głosów że mają około 37-38 mm. Toczą się lekko, przyczepność na suchym super, na piasku też nieźle szły. Nie sprawdzałem dokładnie, ale na grząskim, błotnistym podłożu raczej szybko się zapchają. Wilgotna ziemia nie stanowiła jednak problemu.

 

Jedyne co na razie sprawiło mi trudności to uszczelnienie. Mimo trezado, nie dałem rady zrobić tego sam na pompce stacjonarnej, tak jak udało się z X-One. Na razie zostawiłem dętki bo nie jestem pewien, czy do opon szutrowych na pewno jest mi mleczko potrzebne - wyższe ciśnienie ma jednak swoje zalety, a w końcu raczej nie pcham się na np. korzenie. Ogólnikowo jak na razie bardzo na plus!



#196 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 07 maj 2018 - 11:07

Na majówkę była "dogrywka" - wystarczyło, że przeczyściłem rant opony oraz obręcze i uszczelniły się bezproblemowo, bez mleczka (dolewałem później przez wentyl). Zrobiłem na nich kilka setek kilometrów w mieszanych warunkach - od asfaltu, przez szutry, piachy itd. aż do lekkiego błota. No i utrzymuję co pisałem. Są bardzo szybkie. Ze względu na większą szerokość bardziej komfortowe niż X-One, choć zarazem bieżnik nie jest już taki pewny. Na niższym ciśnieniu już na mleku (przód około 30 PSI, tył 40 PSI) wrażenie lekkiego pływania tylko się pogłębia, ale to może być moje niedoświadczenie z taką jazdą. 



#197 MG

MG
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Skąd20 km od granicy

Napisano 14 maj 2018 - 12:20

Przełaj to mój jedyny rower (sprzedalem i mtb i szose), jezdze 85% asfalt, 15% latwy teren typu szuter czy ubite sciezki w lesie. Obecnie mam jeszcze opony, ktore byly seryjne zamontowane w rowerze czyli Maxxis Mud Wrestler 700x33. Po 1000km takiej jazdy jak opisalem, bieznik jest juz mocno zjedzony, po prostu to opona na kompletnie inne warunki niz potrzebuje. Pytanie jakie teraz opony wybrac? Napewno maja byc zwijane i byc pewnym kompromisem pomiedzy waga, a odpornoscia na przebice. Waze 90kg.

 

Myslalem o:

Rubena Mitas X-Road 700x33 - http://allegro.pl/op...6956196402.html (cena - waga wypada fajnie)

Michelin Cyclocross Jet - http://allegro.pl/mi...7007673280.html (drogawa)

Conti GP 4s - http://allegro.pl/op...7283952985.html (chyba srednia na szutr, ale z drugiej strony to 32mm)

 

Budzetowo:

Duro Moe Joe - http://allegro.pl/op...04.html#thumb/3

 

Macie jeszcze jakies pomysly? Myslalem o czyms w przedziale 30-35mm do 360g pod detke.



#198 bogas

bogas
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądW-wa

Napisano 14 maj 2018 - 14:34

 jezdze 85% asfalt, 15% latwy teren typu szuter czy ubite sciezki w lesie. 

 

Jeżdżę przełajówką bardzo podobnie do opisanej ch-ki dróg plus miasto.

Używam Schwalbe Sammy Slick 28 x 1.35 i jest OK

Po asfalcie suną gładko. Dają radę nawet w lekko miękkim terenie.



#199 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2018 - 22:07

http://allegro.pl/vr...7129745648.html

Wprawdzie znam tą oponę tylko z rozmiaru 26x2.35, ale nawet taki balon toczy się po asfalcie zadziwiająco gładko i cicho. Chętnie sam bym takie założył do crossa, ale dla mnie trochę za drogie i wolałbym wersję nieco szerszą niż 33 mm (35-40mm). W każdym razie taki układ bieżnika nieźle się sprawdza i na szosie, i w terenie, nawet w lekkim błocie. 

Opony Vredesteina nie są może najlżejsze, ale za to sprawiają solidniejsze wrażenie jeśli chodzi o ścianki boczne niż lżejsze wersje Schwalbe czy Continentala.

 

 



#200 MG

MG
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Skąd20 km od granicy

Napisano 18 maj 2018 - 12:40

Dzieki za propozycje, chyba skladanim sie ku Schwalbe jak narazie. Jak kupie i potestuje dam znac!





Dodaj odpowiedź