Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


220 odpowiedzi w tym temacie

#101 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 październik 2017 - 17:35

@lukasamd - żadne z tych opon nie nadają się jako bezdętkowe. Szkoda zachodu i męczenia się z osadzeniem, uszczelnieniem, a później z ryzykiem spadnięcia z felgi.
Moje rozwiązanie podałem wcześniej.

Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#102 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 07 październik 2017 - 17:43

@Prozor:
Że te conti się nie nadają to wiem, obecnie zastanawiam się nad 2 typami:

 

- SCHWALBE X-ONE - wersja Evolution, Bite, i co oni tam jeszcze nie powypisywali (700x33c)

- WTB CROSS BOSS TCS 700x35c

 

Z tego co wyczytałem, obie będą pod tubeless ok. 



#103 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 07 październik 2017 - 19:03

A gdyby tak wsadzić lekkie dętki i do tych dętek po 50 ml mleka?



#104 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 październik 2017 - 21:38

@Lukasamd
porównujesz dwie różne opony, Cross Boss raczej jest podobny do X-ONE allround niż bite, bite to typowa opona na błoto. Swoją drogą allround świetnie radzi sobie w błocie, a jest przy tym bardziej uniwersalny, opona na błoto ma większe opory wszędzie poza błotem. Ścigam się, nie czuję potrzeby zakładać innych opon niż x-one allround na błotniste trasy. Cross Boss, choć na nim nie jeździłem, ma bardzo podobny bieżnik do Racing ralpha, a ten jest wyraźnie gorszy w moim odczuciu niż X-One allround, a są w mojej opinii w tej samej niszy. Schwalbe chyba też tak uważa, bo przestali robić Racing Ralpha w rozmiarze przełajowym.
Schwalbe pod tubeless bardzo ok jest. Tubeless w przełaju same zalety ma.

#105 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 09 październik 2017 - 14:14

Zaczynam testować nowe opony crossowe Mitasa. Wersja X-road. Są przystosowane do tubeless  więc zrobiłem konwersję na kołach TLR Bontragera i zobaczymy jak się bedą sprawdzały.Dla mnie pierwsze wrazenie rewelacja,fajna guma, pod tubeless, zwijane i waga niewiele ponad 300g.



#106 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 10 październik 2017 - 15:46

Przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem co warto kupić... :)

 

Szukam opon do CX'a, na szybkie, ubite leśne drogi / szuter, ale też takie, które wytrzymają korzenie w Kampinosie... Jazda w piachu i błocie nie specjalnie mnie interesuje, za to dobre toczenie się na asfalcie ma dla mnie znaczenie, bo jeżdżę też często trasy 50% asfalt, 50% teren. Nie interesuje mnie tubeless, tylko dętka.

 

Challenge Grifo ? Droga. W opcji z tanwallem absurdalnie droga :)

Conti CX Speed ? Wydaje mi się bardziej Gravelowa niż CXowa... obawiam się, że jednak w trasach 100% w terenie może być słabo.

Conti CX Race ? Do tego się na razie skłaniam.

WTB Cross Boss ?

Schwalbe X-ONE Allround ? Nie raz spotkałem się z tym, że nic od Schwalbe nie jest warte uwagi... miałem CXowe szytki Schwalbe i jeździły dobrze, ale do wytrzymałych nie należały

 

Szukałem opon z beżowym Tan Wallem, ale widzę, że jest to praktycznie nie do kupienia... WTB Cross Boss jest niedostępny niestety. Znacie coś innego?



#107 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 październik 2017 - 16:03

Tak, jest coś jeszcze ;D
Jeżeli wejdzie Ci w widelec, a raczej nie ma szans by nie weszło to gravelowa G-One!
Mam allround 38C na kołach o szerokiej obręczy, jest to najbardziej uniwersalny zestaw jaki znam, na szosie bardzo szybka, może 2-3 km/h wolniejsza od 25C, a nieporównywalnie wygodniejsza, w terenie większy balon niz w 33C pozwala na więcej i mniejsze ryzyko dobicia. Ma tylko jedną wadę, będzie się slizgać w zakrętach na śliskim, ale z takim bieznikiem trudno się dziwić. Od niedawna jest wersja bite, grubsze i rzadsze klocki, nie próbowałem ich.

#108 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2017 - 16:08

Conti CX Speed ? Wydaje mi się bardziej Gravelowa niż CXowa... obawiam się, że jednak w trasach 100% w terenie może być słabo.



Dopóki są to szutry czy sucha trawa jest ok. Na piachu słabo, w błocie robią się z nich slicki, na mokrym też średnio bo łatwo o uślizgi. Jak jednak jest sucho to czy asfalt czy szuter lecą bardzo przyjemnie.

#109 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 10 październik 2017 - 16:10

Tak, jest coś jeszcze ;D

 

O to, czy jest coś jeszcze pytałem w kontekście opon z tanwallem (beżowy bok). To, że są inne gumy do przełajówki to wiem... :)

 

 

Dopóki są to szutry czy sucha trawa jest ok. Na piachu słabo, w błocie robią się z nich slicki, na mokrym też średnio bo łatwo o uślizgi. Jak jednak jest sucho to czy asfalt czy szuter lecą bardzo przyjemnie.

 
Dzięki. W takim razie odpadają, tak jak podejrzewałem, bo jednak u nas jesień i zima rzadko są suche.


#110 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 październik 2017 - 16:39

Continental ma obecnie jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/op...6881393580.html

To dawne CrossRide. Nie wiem czy coś zmienili oprócz nazwy, bieżnik na pewno jest ten sam (i taki sam jak w Cyclo X-King, tylko grubsze). Nie widzę tylko wersji zwijanej.

Mają sporą objętość, więc na korzeniach jakiś zapas ugięcia jest. Ja na CrossRide jeździłem trochę po Bieszczadach, po szlakach pieszych (trochę korzeni i kamieni było) i snake'a nie złapałem. Na asfalcie całkiem szybkie i ciche.



#111 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 październik 2017 - 18:15


Dzięki. W takim razie odpadają, tak jak podejrzewałem, bo jednak u nas jesień i zima rzadko są suche.[/quote]
Trochę Was nie rozumiem, na mokrym asfalcie wszystko się ślizga, sytuację poprawia lepsza guma, niższe ciśnienie, szersza opona, mniejszy (brak) bieżnik, te ostatnie są ewidentnymi wskazaniami na semi slick, czy inne z delikatną, gęstą kostką.
na mokry szuter, naawet trawę, te zadość z kolei wystarczą. Na mokre korzenie to po prostu musisz pilnować kół, w tych rozmiarach, bez amortyzacji każda opona wymaga uwagi.

[quote name="BackJauer" post="364675" timestamp="1507648231"]O to, czy jest coś jeszcze pytałem w kontekście opon z tanwallem (beżowy bok). To, że są inne gumy do przełajówki to wiem... :)
Wiem, Schwalbe nie jest sexy, ale ja na nich jeżdżę, bo są po prostu bardzo fajne. Ale nie mają tanwalla.

#112 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 11 październik 2017 - 09:03

Chyba jednak padnie na Challenge Grifo (eh ten tanwall... :P )... nie wiem tylko, czy Race, czy Pro. Różnica jest we wkładce antyprzebiciowej oraz TPI. Race 120TPI, Pro 300TPI. Odczuję to w praktyce waląc po korzeniach, czy co najwyżej na szkle/kamieniach może być jakaś różnica?



#113 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 październik 2017 - 10:18

tylko Pro ma tanwall. TPI- zawsze radzę te lepsze ale jestem burżuj. IMO różnica jest duża, ale raczej wynika z lepszej gumy. Bądź też świadom, że kupujesz dość trudną w prowadzniu oponę, wąską, bieżnik typu grifo jest dla mnie dziwny, przy tej szerokości na mokrym asfalcie będziesz tańczył, miałem raz, powiedziałem nigdy więcej.

#114 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 11 październik 2017 - 10:47

tylko Pro ma tanwall. TPI- zawsze radzę te lepsze ale jestem burżuj. IMO różnica jest duża, ale raczej wynika z lepszej gumy. Bądź też świadom, że kupujesz dość trudną w prowadzniu oponę, wąską, bieżnik typu grifo jest dla mnie dziwny, przy tej szerokości na mokrym asfalcie będziesz tańczył, miałem raz, powiedziałem nigdy więcej.

 

Mokry asfalt to dla mnie niski priorytet, bo jak pada, to raczej wjeżdżam prosto do lasu, a jak jest sucho, to miksuję trasy asfalt/teren. Do tej pory jeździłem na Racing Ralphach, bieżnik nie wygląda na diametralnie inny... Jak Ci się jeździło w lekkim terenie na nich?



#115 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 październik 2017 - 11:17

Średnio, to były Michelin Mud 3 33mm, czy jakoś tak (patrzyłem teraz w google ale po wpisaniu tego wyskakują same DH, opony o których mówię miały niskie dość rzadkie klocki), to było strasznie dawno i na pewno jeździłem o niebo gorzej niż teraz, ale w lekkim terenie przyzwoicie, na mokrym śliskie, na błocie nie tak dobre jakbym oczekiwał. Więc zadowolony nie byłem. Ale te Challenge mają trochę więcej klocków. Powinny być dość uniwersalne.

Ja 5 lat jeździłem na 33-35mm (rapid roby, racing ralphy, x-one), latem tego roku kupiłem drugi komplet kół z szeroką obręczą (18C) założyłem G-one 38C (allround, wwtedy innych nie było) i nagle świat się przede mną otworzył. Zaczęło być szybciej, wygodniej, na asfalcie praktycznie tak jak na szosówce, a właściwie to nie, bo mniej trzęsie. na kręte trasy w błocie biorę x-one, na dramatycznie dużo błota też x-one bo wtedy wolę węższą oponę z większą kostką, na każde inne warunki w sumie szybciej i wygodniej jest na 38C G-one.

#116 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 11 październik 2017 - 11:30

Zrozumiałem, że jeździłeś na Grifo.



#117 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 11 październik 2017 - 11:39

założyłem G-one 38C (allround, wwtedy innych nie było) i nagle świat się przede mną otworzył. Zaczęło być szybciej, wygodniej, na asfalcie praktycznie tak jak na szosówce, a właściwie to nie, bo mniej trzęsie. na kręte trasy w błocie biorę x-one, na dramatycznie dużo błota też x-one bo wtedy wolę węższą oponę z większą kostką, na każde inne warunki w sumie szybciej i wygodniej jest na 38C G-one.

 

Wygląda ciekawie, ale jestem ciekaw jak to się zachowa jak spadnie śnieg... jeździłeś w sypkim i nieco bardziej zmrożonym? Topniejąca breja też się czasami zdarza...



#118 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 październik 2017 - 12:06

Grifo nazwa rodzaju bieżnika.http://source-e.net/...cal-use-part-1/
G-one mam pół roku, śniegu spadło w tym czasie niewiele, ale na błoto pośniegowe nie będą takie dobre, na zmrożone błoto powinny być ok, bo większy balon i możliwe przez to niższe ciśnienie. jak mało śniegu, to istotne co jest pod spodem, jak wylodzone, to idź na piwo, albo załóż kolce (wiem co mówię, zwykle robię inaczej ;D ), jak nie ma lodu pod spodem, to pojedziesz na każdej oponie, bo będzie śnieg na zmrożonej ziemi, która trzyma lepiej niż beton. Jak dużo śniegu to biegówki/sanki.

#119 BackJauer

BackJauer
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 11 październik 2017 - 12:19

Grifo nazwa rodzaju bieżnika.http://source-e.net/...cal-use-part-1/
G-one mam pół roku, śniegu spadło w tym czasie niewiele, ale na błoto pośniegowe nie będą takie dobre, na zmrożone błoto powinny być ok, bo większy balon i możliwe przez to niższe ciśnienie. jak mało śniegu, to istotne co jest pod spodem, jak wylodzone, to idź na piwo, albo załóż kolce (wiem co mówię, zwykle robię inaczej ;D ), jak nie ma lodu pod spodem, to pojedziesz na każdej oponie, bo będzie śnieg na zmrożonej ziemi, która trzyma lepiej niż beton. Jak dużo śniegu to biegówki/sanki.

 

Na lodzie to wiadomix... już tańczyłem zeszłej zimy na boki :) Nie ma jazdy wtedy.



#120 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 11 październik 2017 - 17:39

Średnio, to były Michelin Mud 3 33mm, czy jakoś tak (patrzyłem teraz w google ale po wpisaniu tego wyskakują same DH, opony o których mówię miały niskie dość rzadkie klocki), to było strasznie dawno i na pewno jeździłem o niebo gorzej niż teraz, ale w lekkim terenie przyzwoicie, na mokrym śliskie, na błocie nie tak dobre jakbym oczekiwał. Więc zadowolony nie byłem. Ale te Challenge mają trochę więcej klocków. Powinny być dość uniwersalne.
 

To chyba były Mud 2.

http://qrbikeblog.we...incher-cx-tyres

 

Na błoto Continental ma jeszcze Mountain Kinga - mają dość wysokie i pokaźne klocki. Jeździł ktoś?

http://allegro.pl/co...6983537024.html





Dodaj odpowiedź