Skocz do zawartości


Zdjęcie

Reanimacja starego roweru - proszę o pomoc :)


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 22 kwiecień 2010 - 18:52

Witam serdecznie. Chciałem przedstawić moją starą szosóweczkę:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tak mój rower wygladał do zeszłego roku. Jeździłem nim przez ok. 10 lat bez jakiegoś poważnego przeglądu. Jaki to rower? Nie wiem do tej pory. Co na ramie jest napisane - widać, co do reszty klamotów:
- klamki Weinmann
- osprzęt Shimano
- obręcze Schurmann
- piasty, wolnobieg Mallard (5 zębatek)

Niestety mój tatuś skutecznie wykończył mi koła, dodatkowo pojawiły się inne problemy, dlatego zapadła decyzja o remoncie roweru:

1. Koła:
zdjęcia tego co mam przedstawiam poniżej:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Piasta przednia jest w niezłym stanie. Tylna nieco gorzej. Łożyska brzęczą, nie toczą się "idealnie". Generalnie pewnie przydałoby sie to rozebrać. Wolnobieg tak samo. Łożyska się toczą z wyraźnym miejscowym oporem. Obręcze 32 otwory - mało sztywne, mogą jeszcze dać radę...

Pytania zasadnicze:
- czy można to w łatwy sposób rozebrać i zreanimować, żeby wszystko chodziło w miarę przyzwoicie. Czy da się wymienić łożyska? Czy jest sens pleść koła na tych zamierzchłych obręczach, może lepiej kupić coś nowego? jeśli tak, to co kupić, żeby było "stylowo" dopasowane do starego roweru.

2. support, który mocno stuka w pewnych momentach:

http://images43.foto...6026ac7879m.jpg http://images42.foto...8bc0194331m.jpg http://images39.foto...9dc76c5796m.jpg

pytania:
- da się kupić nowy support taki?
- ewentualnie da się to rozkręcić / kupić nowe łożyska / nasmarować??


proszę wybaczyć pytania laika... ale nie znam się na rowerach. Najchętniej zleciałbym komuś zabawę z tym wszystkim, zapłacił i odebrał ładnie odrestaurowany rowerek.

Proszę o porady, za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny :-)

#2 Kowalski_vp

Kowalski_vp
  • Użytkownik
  • 234 postów
  • SkądRacibory

Napisano 22 kwiecień 2010 - 19:28

Więc tak jeśli chodzi o koła to ja bym sobie dał spokój z próbą ich regeneracji.
Obręcze jak i piasty po prostu przeżyły już swoje, w piastach , a zwłaszcza tylnej pewnie łożyska, i co gorsza miski są mocno wyrobione, zaś zaplatanie kół na starych obręczach nie jest według mnie dobrym pomysłem. Radzę poszukać jakiś kół na allegro.

Co do mechanizmu korbowego, swego czasu próbowałem coś podobnego doprowadzić do porządku. Miałem ten sam problem stukanie w suporcie, wymieniłem łożyska na nowe i było to rozwiązanie na krótką metę.
Skończyło się na tym że władowałem kompaktowy wkład suportu, i działa do tej pory idealnie, żadnego stukania, żadnych luzów.
Myślę że i u ciebie będzie to najrozsądniejsze.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2010 - 19:49

Myśle ze w Łodzie znajdzie sie choć jeden serwis przyzwoity.
Piasty, hm , jesli na bieżniach korpusu nie będzie wżerów i uszkodzeń to wystrczy poszukać konusów, dac nowe kulki i bedzie ładnie, to samo warto z przodem zrobic.

Oś - daj pakiet i po kłopocie, po co utrudniać sobie życie.
Najtrudniej jest o obrecze, musisz zdecydować co i jak.
Bo jeśli byś dał szytki to Mavic Reflex wyglada jak starsze obrecze z lat.
Inne - raczej majawyglad nowoczesny- wyższy profil.

Jesli bierzesz sie za remont, to daj piasty na kasete , kasete 7 s, manetki na rame 7 s - to łatwo tanio dostać.
Zobacz czy rozstaw ramy z tyłu to nie jest 120 mm bo tak mi to wyglada po piaście tylnej, decyzja prosta - remontujesz i inwestujesz - robiąc retro czy polepszasz.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 22 kwiecień 2010 - 20:11

dzięki za info, SPIKE. Co do planu remontu chciałbym zrobić retro. Na co dzień mam nowego Felta do jeżdzenia.

Początkowo miał tym jeździć mój ojciec, ale... obawaim się, że szybko mój rowerek stałby się stertą złomu przy jego jeździe... Dlatego raczej będzie plan złożenia czegoś trekingowo-szosowego dla tatusia, a ja chciałbym doprowadzić ten rower do takiego stanu, żeby chociaż powiesić go koło kominka :-)

Dlatego wolałbym zostawić te piasty co są, wolnobieg także. Kwestia tego, czy da się to jakoś zregenerować w miarę sensownie i co ważniejsze: czy da sie dobrać potrzebne narzędzia i części.

SPIKE - rozumiem, że masz na myśli nowe ośki i kulki łożysk?? Można rozumiem takowe dostać bez większego problemu??

EDIT:
Co do serwisu, to jest jeden z najlepszych w Łodzi - przynajmniej co do kół - Karbon :-D

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2010 - 20:19

Osk,i nie ma potrzeby, oś to ten pręt gwintowany.
Na nim są konusy - takie ściete pod kątem elementy, no i kulki do piast.

No to retro to tylko na szytkach możesz i tych Mavicach - zobacz na strone Harfy jak wygladają , ewentualnie te stare doaj Karbonowi oglądnać, albo na jakimś szrocie kupisz kółka na obręcze.

W zasadzie nowe linki i pancerze, wysmarować, dac nową owijke, widziałem naet takie retro m, nawet ze skóry ostatnio, najtańsze nie były, ale.......... , wysmarowac piasty na nowych szpejach i jazda.
Oski w suporcie mozesz nie regenerować , daj pakiet i tak nie widać za bardzo.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 kwiecień 2010 - 21:47

Fajny rowerek F. Moser to już klasyka, co do obręczy to są na allegro także szytkowe Campagnolo o niskim profilu.


#7 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 23 kwiecień 2010 - 11:13

Fajny rowerek F. Moser to już klasyka, co do obręczy to są na allegro także szytkowe Campagnolo o niskim profilu.


No obręcze raczej zostawię. Nie chcę się bawic w szytki...

Na nim są konusy - takie ściete pod kątem elementy, no i kulki do piast.


Dzięki, że dostosowałeś odpowiedź do mojej wiedzy warsztatowej :lol:

ewentualnie te stare doaj Karbonowi oglądnać,


Karbon oglądał - powiedział, że jeszcze jest OK.

Decyzja zapadła: restauruję ten rower, na starych częściach. Najwyżej powieszę go sobie na ścianie obok kominka zamiast obrazu :-D

#8 Gosc_krzysztof_*

Gosc_krzysztof_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2010 - 19:43

no to życzę powodzenia, myślę że wrzucisz fotki po odnowie :mrgreen:

#9 celek

celek
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Skądto pytanie ?

Napisano 22 styczeń 2011 - 14:36

Witajcie. Jestem tu już dłuższy czas ale do tej pory byłem tylko obserwatorem. Dzisiaj postan owiłem się ujawnić, ponieważ mam mały problem Przepraszam, że odgrzewam tego starego kotleta :-) ale znalazłem temat który dotyczy mojego wolnobiegu.
Jakim kluczem odkręcić ten wolnobieg


Dołączona grafika

U mnie problem polega na tym, że zapadki lub jedna z nich umarła i napędu ni ma :(
Czasami uda mu się coś załapać ( nie wiem czy to ta jedna zapadka coś łapie czy jak) ale zaraz zrywa/puszcza i dalej jest luz. Dodam, że brak cykania przy kręceniu do tyłu co może świadczyć o zepsuciu owego mechanizmu. Doradźcie co zrobić, najlepiej to bym wykręcił wolnobieg, jeśli jest nie do uratowania to włożył bym coś alternatywnego. Myślałem o wolnobiegu z jedną zębatką jak w BMX. Rower miejski holenderski koła 27" wolnobieg Made In France.

Dodam, że wolnobieg mam taki sam patrząc na ten wielowypust w środku (24wielowypustów). Zakładam, że jest jakiś klucz który nasadza się od środka na to ustrojstwo :)
Pozdrawiam i proszę o pomoc 8-)

#10 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 22 styczeń 2011 - 15:52

Mam prawie ten sam. Na nieszczęście miał on zapadki dociskane do wcięc na korpusie nie za pomocą sprężynek, tylko... blaszek, i musiałem je dogiąć, by to zaczęło być słyszalne.
Wolnobieg się ten odkręca jak każdy inny, na zdjęciu masz widoczne okrągłe wgłębienie pomiędzy wielowypustem a zębatką. Są chyba dwa Kiedy masz wolnobieg w kole, to bierzesz wkrętak, młotek i odkręcasz w prawo.
Klucza wielowypustowego do tego wolnobiegu nie dostaniesz raczej. Już kiedyś z kolegą szukaliśmy. Wykręcić go całkowicie z koła można po rozebraniu wyciągając zapadki, w imadło chwycić pozostałość i odkręcając jak zwykłą śrubę.

#11 celek

celek
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Skądto pytanie ?

Napisano 22 styczeń 2011 - 17:09

Tak właśnie myślałem, że z kluczem będzie ciężko. Wyjmę zębatki i zobaczę co szwankuje. Jeśli się nie da naprawić to wykręcę przy pomocy imadła jak pisałeś i nakręcę jakiś inny wolnobieg. Wolałbym kasetę ale to kolejny koszt zaplatania nowej piasty na tą obręcz bo chyba ciężko jest dostać koło 27" pod kasetę ? A rower jest for fun i nie chcę niepotrzebnie w niego inwestować. Lepiej coś na szosówkę odłożyć :lol:
Dzięki za pomoc zabieram się już do roboty :-D

#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 styczeń 2011 - 19:39

O narzędzia do takich wynalazków mozesz pytać mnie gdzieś za 2 tygodnie, są juz do, Sachs , Maillard-Sachs, Regina , GPM, Campa , Velo, Velo-s, Suntour ,Shimano i inne , bębenki.
Koniec młotka i dłuta.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 styczeń 2011 - 09:56

Ale po co klucz? Niech nawet 20 zł kosztuje, to i tak nie warto. Kiedy te listki pełniące role sprężynki już się "wyklepią" to szansa na dalsze bezawaryjne działanie jest mała, o ile tam są takowe.
Takie wolnobiegi Maillarda to niestety chyba najgorsze jakie spotkałem. Na dodatek żeby wyciągnąć z pakietu zębatek i ich korpusu nakrętkę z dwiema dziurkami trzymającą całość w kupie to trzeba odkręcić najmniejszą zębatkę. :roll:
Zresztą rozbierz go na kole i obejrzyj. Może się tylko zalepiło smarem.

#14 celek

celek
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Skądto pytanie ?

Napisano 25 styczeń 2011 - 21:26

20pln nie fortuna, klucz dużo miejsca nie zajmuje a może się jeszcze kiedyś przydać.
Odkręcanie wolnobiegu przez wkręcanie go w imadło uważam za ostateczność. Jest to rozwiązanie nie technologiczne. 8-)
Swoją drogą jedno imadło nie podołało moim potrzebom :-( .
Musze kiedyś je wykręcić i co mocniejszego nabyć.
Poczekam odezwę się później SPIKE

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 styczeń 2011 - 21:41

klucze są tańsze , niż 20 zł , daj znać to dopisze sobie taki klucz coby nie zapomnieć .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź