Wtb I19 - Eksplozja Obręczy
#1
Napisano 16 sierpień 2016 - 17:44
#3
Napisano 16 sierpień 2016 - 19:05
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Napisano 16 sierpień 2016 - 21:04
Skąd wniosek, że za mocno naciągnęli szprychy?
Jeśli sie nie mylę to tak powiedział Spike. Szprychy aero w paru miejscach, w przednim i tylnym kole były obrócone przy nyplu o nawet o 90 stopni
Kiedyś się pytałem przedstawiciela WTB i powiedzieli żę teoretycznie ta obręcz nie ma ograniczeń jeśli chodzi o ciśnienie. Ja zakładałem tam także opony Zafiro Pro 622x28 i pompowałem tam na pewno powyżej 100 PSI bez żadnych problemów.
EDIT: Usunąłem opaskę i okazało się że obręcz prawdopodobnie została rozsadzona ponieważ była pęknięta od wewnątrz, tj. na szerokość otworów na 11 szprychy (z 32), widać długie pękniecie.
Co ciekawe dodatkowe pękniecie od zewnątrz było widoczne na szerokość 2,5 otworu, ale z dala od miejsca eksplozji.
Nie zdziwił bym się gdyby obręcz pękała powoli od wewnątrz, a nie widać było tego gołym okiem bo przykryte było opaską. Aż w końcu pękniecie było na tyle duże ze obręcz puściła w najsłabszym miejscu czyli wentylu dętki.
Jutro jak będą lepsze zdjęcia to zrobię foto.
#6
Napisano 06 wrzesień 2016 - 14:47
Jeśli sie nie mylę to tak powiedział Spike. Szprychy aero w paru miejscach, w przednim i tylnym kole były obrócone przy nyplu o nawet o 90 stopni
Kiedyś się pytałem przedstawiciela WTB i powiedzieli żę teoretycznie ta obręcz nie ma ograniczeń jeśli chodzi o ciśnienie. Ja zakładałem tam także opony Zafiro Pro 622x28 i pompowałem tam na pewno powyżej 100 PSI bez żadnych problemów.
EDIT: Usunąłem opaskę i okazało się że obręcz prawdopodobnie została rozsadzona ponieważ była pęknięta od wewnątrz, tj. na szerokość otworów na 11 szprychy (z 32), widać długie pękniecie.
Co ciekawe dodatkowe pękniecie od zewnątrz było widoczne na szerokość 2,5 otworu, ale z dala od miejsca eksplozji.
Nie zdziwił bym się gdyby obręcz pękała powoli od wewnątrz, a nie widać było tego gołym okiem bo przykryte było opaską. Aż w końcu pękniecie było na tyle duże ze obręcz puściła w najsłabszym miejscu czyli wentylu dętki.
Jutro jak będą lepsze zdjęcia to zrobię foto.
Obrócona szprycha aero nie świadczy o zbyt mocnym naciągu, chociaż świadczy o braku umiejętności zaplatania/centrowania kół. Da się zrobić o wiele za mocny naciąg bez obracania szprychy, da się też obrócić przy słabym naciągu.
Odnośnie samego pęknięcia - ciężko stwierdzić, czy nie powstały jakieś mikropęknięcia przy zaplataniu, czy też po prostu były one skutkiem bardzo wysokiego ciśnienia i w końcu obręcz nie wytrzymała. Spróbuj napisać do WTB (lub do sklepu, gdzie kupowałeś obręcz), może coś zdziałasz.