Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lekkie Koła Carbonowe


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 BLAN

BLAN
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 11:36

Vinci faktycznie wydaja się być fajnym wyborem ale znalazłem kilka opcji które wydaja się być dobre. Czy możecie podzielić się waszymi opiniami które z tych kół najlepiej wybrać ?

 

 

Vinci Tore 38

http://vinci-wheels....re-38mm-szytka/

 

Campagnolo Bora One 35

https://www.bike-com...radsatz-p41169/

 

FSA Vision Metron Carbon 40mm

https://www.bike24.c...age=2;orderby=2

 

FFWD F4R

http://shop4cross.de...r/ffwd-f4r.html

 



#22 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 11:48

Ja bym postawił zdecydowanie na Campagnolo Bora One. Mam karbonowe Fulcrumy pod szytke i są to koła nie do zarżnięcia. Dziury nie dziury, ide po wszystkim i mają sie świetnie. Mam jeszcze aluminiowe Fulcrumy i tak samo pancerne. Fulcrum jest firma należącą do Campy.
Kupując Campagnolo wiesz za co płacisz, kupujesz bardzo dobry produkt.
Upewnij się, że masz miejsce w ramie na szerszą obręcz, bo czasem się można zdziwić.

#23 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 11:55

Vinci faktycznie wydaja się być fajnym wyborem ale znalazłem kilka opcji które wydaja się być dobre. Czy możecie podzielić się waszymi opiniami które z tych kół najlepiej wybrać ?

 

 

Vinci Tore 38

http://vinci-wheels....re-38mm-szytka/

 

Campagnolo Bora One 35

https://www.bike-com...radsatz-p41169/

 

FSA Vision Metron Carbon 40mm

https://www.bike24.c...age=2;orderby=2

 

FFWD F4R

http://shop4cross.de...r/ffwd-f4r.html

 

Ja bym brał vinci lub campa. Za vinci przemawia lepsza waga, lepszy profil obręczy, cena i (dla mnie to zaleta głównie wizualna) wewnętrzne nyple. Za Campa - na pewno znana marka. 



#24 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 12:18

Jeśli nie zależy Ci na napisie 'Campagnolo' to bierz Vinci.



#25 BLAN

BLAN
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 13:05

Tak wlasnie do Vinci sie pomalu przekonuje. Wiadomo niby znane marki sa sprawdzone ale wiadomo czasami mniejsze faktury potrafia zrobic cos rownie dobrego taniej. 

 

Pozwolcie ze zadam jeszcze ostatnie pytanie. Czy warto w opozycji do Vinci brac pod uwage koła nolimited

 

http://no-limited.pl...-race-38-szary/

 

na piastach nolimited race i szprychach CN spoke mac 424 Aero. Waga tez niezla bo 1143g.



#26 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 13:12

W tych nolimited masz bardzo wąską obręcz V, stąd niska waga. Jeśli pominąć cenę bez wahania wziąłbym vinci tore, nolimited race wziałbym w takim porównaniu jak już tylko ze wzgledu na cenę.



#27 BLAN

BLAN
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 13:14

Dzieki za pomoc beda pewnie Vinci Tore :-)



#28 BLAN

BLAN
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 11 wrzesień 2016 - 23:53

Dziekuje wszystkim za pomoc. Finalnie zamowilem Vinci Tore 38. Czekam na dostawe i przymiarke bo pomiary wskazuja ze na wysokosci klockow hamulcowych bede mial z kazdej strony tylko 3,5mm luzu miedzy felga a dolnym widelcem z tylu. Mam nadzieje ze to nie bedzie zbyt malo licze ze sztywnosc tych kol bedzie na tyle duza ze podczas jazdy w ostrych zakretach nie beda obcierac :-)



#29 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 12 wrzesień 2016 - 14:04

Sam byłem zainteresowany modelem Vinci Tore ale są one bardzo szerokie. Będę kupował nową ramę i w specyfikacji jest że maksymalna szerokość obręczy to 23mm. W związku z tym chyba przymierzę się do No Limited.

Teraz jest straszny boom na szerokie obręcze. Czy rzeczywiście są one dużo bardziej aero, lepiej niosą i są sztywniejsze? Kiedyś były 20-21mm i raczej nikt nie narzekał.



#30 BLAN

BLAN
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 12 wrzesień 2016 - 14:14

Dostalem odpowiedz z no-limited ze ewentualne odchylenia podczas jazdy moga byc w tolnej czesci kola. Felga nie zmienia pozycji i jezeli jest jskikolwiek luz to nie bedzie obcierac. Obcierac moze tylko zbyt szeroka opona ale to jest widoczne i bez jazdy. Ja zaloze szytke 25mm i nawet jak po nspompowaniu bedzie miala 26mm to mam jeszcze po 3mm luzu z kazdej strony. Wiec jezeli gorna czesc sie nie wychyla lub nawet robi to minimalnie to mysle ze bedzie ok.

#31 Technik

Technik
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 12 wrzesień 2016 - 17:37

Sam byłem zainteresowany modelem Vinci Tore ale są one bardzo szerokie. Będę kupował nową ramę i w specyfikacji jest że maksymalna szerokość obręczy to 23mm. W związku z tym chyba przymierzę się do No Limited.

Teraz jest straszny boom na szerokie obręcze. Czy rzeczywiście są one dużo bardziej aero, lepiej niosą i są sztywniejsze? Kiedyś były 20-21mm i raczej nikt nie narzekał.

 

Ja wyczuwam różnicę między wąskimi obęczami a szerszymi. Szersze dla mnie lepiej niosą. Ponadto bardziej zaokrąglony profil jest mniej podatny na boczne podmuchy. 

Kiedyś też były ramy stalowe i nikt nie narzekał ;). Były też manetki na ramie i się każdy zachwycał, że można zmieniać przełożenia bez zsiadania z roweru ;). Jeśli chodzi o koła stożkowe to kiedyś też nie było takich możliwości testów aero i podejrzewam, że wychodzono z założenia, że węższe=bardziej aero. A wcale tak nie jest. Ponadto kiedyś były też opony 19-20mm, teraz 23mm-25mm to standard. Dla mnie to pewien kierunek postępu i widać, że coraz więcej producentów idzie w tą stronę.

 

 

Dostalem odpowiedz z no-limited ze ewentualne odchylenia podczas jazdy moga byc w tolnej czesci kola. Felga nie zmienia pozycji i jezeli jest jskikolwiek luz to nie bedzie obcierac. Obcierac moze tylko zbyt szeroka opona ale to jest widoczne i bez jazdy. Ja zaloze szytke 25mm i nawet jak po nspompowaniu bedzie miala 26mm to mam jeszcze po 3mm luzu z kazdej strony. Wiec jezeli gorna czesc sie nie wychyla lub nawet robi to minimalnie to mysle ze bedzie ok.

 

Hym, nie do końca się zgodzę. Samo koło jak i opona zawsze minimalnie będzie pracować podczas bujania rowerem czy też w zakrętach. Ponadto rama też pracuje. Jakieś ruchy wszędzie są i podejrzewam, że przy zapasie rzędu 0,5mm-1mm bez jazdy jakieś obtarcia podczas jazdy jednak mogłyby być. Ale z tego co piszesz masz w najbardziej krytycznym miejscu po 3mm-3,5mm zapasu, a to jest już sporo, więc nie masz się czego obawiać ;)



#32 BLAN

BLAN
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 12 wrzesień 2016 - 18:18

Mam taka nadzieje :-) ale powinno byc dobrze bo sprawdzilem i miedzy klockami a obrecza mam zarowno z tylu jak i z przodu okolo 2,5mm i nic nie obciera.





Dodaj odpowiedź