Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mavic Czy Campagnolo


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 10:16

Co będzie lepsze Campagnolo Khamsin Asymmetric, Khamsin Asymmetric G3 czy może Mavic Aksium? I jaka różnica pomiędzy tymi dwoma pierwszymi bo cenowo prawie żadna.



#2 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 533 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 sierpień 2016 - 14:17

Odp. na drugie pytanie: zaplot tylnego koła.



#3 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 15:20

Bardziej mi chodziło , które lepsze?



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 sierpień 2016 - 15:58

O panie, teraz będzie się działo, zwykły czy 3G? ;D

#5 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 16:05

 Nie wiem o co biega?



#6 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 775 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 23 sierpień 2016 - 17:56

Oba zestawy uchodzą za pancerne.

Wysłane z mojego LIFETAB_P831X.2 przy użyciu Tapatalka



#7 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 23 sierpień 2016 - 18:11

Zerknij na obrazki i porównaj koła tylne. 

 

W zwykłym zaplocie masz 20 szprych rozstawionych w równych odległościach na obwodzie koła.

 

W zaplocie 3G  otwory pod szprychy w obręczy masz zgrupowane po 3, z dużymi przerwami między grupami otworów i jest ich 24 szt.

Czy zaplot 3G jest bardziej nietypowy i może sprawiać problemy niektórym serwisantom podczas ewentualnego centrowania ? - nie wiem.

 

Oba zestawy są wytrzymałe.

 

Sam jeżdżę na kołach Mavic-a, ale Ksyrium i jestem zadowolony.

Niestety nie mam porównania z kołami Campagnolo, choć jestem szczerym wyznawcą tej marki.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 sierpień 2016 - 18:50

już sama różnica w ilości szprych składnia do zastanowienia, czy aby na pewno tak samo wytrzymałe? 20 vs 24 to jednak spora różnica. Dla czego zastosowano 24szt a nie 21?



#9 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 19:21

Mam Ksyrium i tez jestem zadowolony bo zaliczyły niezliczone ilości dziur i są cały czas proste chociaż jak ktoś pisał nie da się na nich jeździć. Z tym, że cena ponad 2 x Aksium. Potrzebuje kół do roweru zimowego i dlatego mam dylemat. Campagnolo kosztuje coś koło 550 pln za komplet, Aksium 730 z oponami czyli cenowo praktycznie to samo. 



#10 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 23 sierpień 2016 - 21:06

A w takim razie co powiesz na to:

 

http://allegro.pl/ma...6422878617.html

 

:D


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#11 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 23 sierpień 2016 - 23:00

:D zalecana waga użytkownika do 120kg, na 20 szprychach? :D



#12 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 04:10

A w takim razie co powiesz na to:

 

http://allegro.pl/ma...6422878617.html

 

:D

Chofziło mi o Ksyrium Elite. Nie wiedziałem nawet, że są jakieś same Ksyrium. Ale te Aksium z 80 kg chyba sobie poradzą?



#13 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 698 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 08:30

Ten sklep (Bikestacja) to porażka - zamówiłem opony, czekam ponad 2 tygodnie i cisza... A na stanie niby są, wysyłka natychmiastowa.



#14 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 09:52

Ja kilka razy zadałem pytanie na ich stronie i nie raczyli odpowiedzieć. Opinie sklep też ma coraz gorsze.



#15 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 sierpień 2016 - 11:50

Problemy z terminową wysyłką towaru to jeszcze pół biedy, czytałem że koła przez nich plecione potrafią być porażką, a to znacznie gorzej.

#16 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 17 wrzesień 2016 - 10:54

Czyli jak te kółka są do 120kg to przy 80 nie ma opcji że coś się stanie? Jak to wypada w porównaniu do seryjnych Giant albo Bontragera tych podstawowych po 500-600zł,.



#17 tybero

tybero
  • Użytkownik
  • 71 postów

Napisano 17 wrzesień 2016 - 13:01

Ja mam kola z BS na DTSwiss 460/350 i juz pare miesiecy trzymaja sie dobrze. Dzwonilem przed kupnem czy faktycznie je maja zrobione, wysylka byla na 3 dzien.

Ostatnio zamawialem cos innego i niestety trwalo bo poltora tygodnia, ale nie zalezalo mi na czasie wiec bylo ok. Cena nizsza niz gdzie indziej.

Dziwna firma, cos tam sie niedobrego dzieje. Szkoda.

#18 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 17 wrzesień 2016 - 13:38

Kiedyś pod nazwą Ksyrium kryło się kilka modeli - Equipe, Elite oraz SL, a różniły się między innymi szprychami, no i parametrami tzn. np masą. Eguipe miały szprychy okrągłe, Elite - płaskie, stalowe, nierdzewne, a model SL - płaskie i aluminiowe. Różne też były ilości szprych.

 

Te z aukcji podchodza pod model Equipe - chyba mają okrągłe szprychy.

 

Sam użytkuję Ksyrium w wersjach SL oraz Elite. Oba zestawy są, jak to mówią "gniotsa nie łamiotsa" - nigdy, nic mi się z nimi nie stało, jeżdżę na nich już kilka sezonów. Moja masa oscyluje między 80, a 85 kg. Wymieniałem tylko to łożysko ślizgowe w jednym z tylnych kół.

 

Oczywiście mam kilka uwag, którymi mogę się podzielić.

 

Ksyrium SL - najlżejsze, teoretycznie najlepsze, całe aluminiowe, ale ..... po kilku latach użytkowanie ich aluminiowe szprychy są podrapane, co nie dodaje im uroku (są malowane lub anodowane). Poza tym te szprychy są trudno dostępne i drogie (ok. 17-25 zł/szt.). Lubią się w nich zapiekać i urywać nyple - na razie nie musiałem się o tym przekonywać, bo nie miałem powodów do ich ruszania.

 

Ksyrium Elite wersja srebrna - trochę cięższe od SL, ale ..... użytkowane dość intensywnie, nadal wyglądają jak nówki, a to dlatego, że szprychy mają nierdzewne, niemalowane. Nie ma się co podrapać. Dla mnie najlepsza opcja do normalnego użytkowania.

 

Koła Mavic-a znane są z tego, że w rękach obracają się nieszczególnie (szybko się zatrzymują) - nawet byłem z tym w serwisie, ale podczas jazdy toczą się pięknie. Jak np jadę z kolegami, to na zjazdach mogłem zaobserwować, że im dojeżdżam - oni mają kółka Shimano i jakieś składane.

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#19 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 17 wrzesień 2016 - 15:47

 

 

Sam użytkuję Ksyrium w wersjach SL oraz Elite. Oba zestawy są, jak to mówią "gniotsa nie łamiotsa" - nigdy, nic mi się z nimi nie stało, jeżdżę na nich już kilka sezonów. Moja masa oscyluje między 80, a 85 kg. Wymieniałem tylko to łożysko ślizgowe w jednym z tylnych kół.

 

 

Możesz napisać coś więcej o wymianie tego łożyska? To jest to , za które jest odpowiedzialny luż na bębenku?



#20 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2404 postów
  • SkądKońskie

Napisano 17 wrzesień 2016 - 16:40

Trochę dawno to było - jak dobrze pamiętam zaczęło mi coś pukać w piaście przy dużym obciążeniu (podjazdy, przyspieszanie). Znalazłem gościa (na Allegro), który bawi się w regenerację kół Mavic-a. Wysłałem do niego koło, uzgodniliśmy, żeby rozebrał piastę i wymienił co będzie trzeba. Okazało się, że to tylko pierścień ślizgowy - koszt był niewielki. Koło służy do dziś bez problemu. W serwisie (np w Harfie) pewnie by mnie nieźle skasowali.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Dodaj odpowiedź