Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mavic Czy Campagnolo


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 17 wrzesień 2016 - 19:20

Też znalazłem gościa ale koszt jaki powiedział to 1/3 koła a roboty przy tym ma być jak z wahadłowcem po powrocie z kosmosu;-) a ten ślizgowy podobno można kupić na e-bayu tylko wysyłka droższa niż ślizg.



#22 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2383 postów
  • SkądKońskie

Napisano 17 wrzesień 2016 - 19:30

Znalazłem korespondencję - wtedy (2012) usługa "wymiany" łożyska ślizgowego kosztowała mnie 40,- zł + 2 x przesyłka kurierska.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#23 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Skądśląsk

Napisano 17 wrzesień 2016 - 21:42

.....

W serwisie (np w Harfie) pewnie by mnie nieźle skasowali.

 

W Harfie, ani w żadnym innym serwisie nie wymieniają tego pierścienia ślizgowego. Jako, że jest to integralna część bębenka, standardowo wymienia się cały bębenek.

Koszt nowego to ok. 250 zł
 



#24 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 18 wrzesień 2016 - 04:59

Ktoś napisał, że sama wymiana bębenka nic nie pomoże. Trzeba podobno  coś tam jeszcze wymienić. Robo, można namiary na osobę, która to robiła?



#25 Gorthin

Gorthin
  • Użytkownik
  • 231 postów
  • Skąd~

Napisano 18 wrzesień 2016 - 09:06

Co do kół Campagnolo niewiele pomogę, bo na nich nie jeździłem. Praktycznie od zawsze kupowałem Mavic. Dla  mnie cena/jakość najlepiej wychodziły. Obecnie mam Aksium i Ksyrium Elite. Oba modele spisują się bardzo dobrze mimo wielu km. Oczywiście czyszczenie i smarowanie oraz co ważne centrowanie i można na nich śmigać sporo sezonów. 



#26 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 18 wrzesień 2016 - 09:52

Co do kół Campagnolo niewiele pomogę, bo na nich nie jeździłem. Praktycznie od zawsze kupowałem Mavic. Dla  mnie cena/jakość najlepiej wychodziły. Obecnie mam Aksium i Ksyrium Elite. Oba modele spisują się bardzo dobrze mimo wielu km. Oczywiście czyszczenie i smarowanie oraz co ważne centrowanie i można na nich śmigać sporo sezonów. 

A móje Elite nie potrzebują centrowania mimo wielu zaliczonych kilometrów i dziur pod obciążeniem od 80 do 85 kg ;-) Z przednim nic nie robiłem, tył tylko czyszczenie i smarowanie bębenka. Tylko ten luz żeby się nie pojawił to koła niezniszczalne. 



#27 Gorthin

Gorthin
  • Użytkownik
  • 231 postów
  • Skąd~

Napisano 18 wrzesień 2016 - 10:32

Z tym centrowaniem kół, to nie miało znaczyć, że koła szybko w ósemki wchodzą, ale że profilaktycznie daję do dociągnięcia szprych. 10zł a zdecydowanie przedłuży żywotność kół. 



#28 Omen

Omen
  • Użytkownik
  • 485 postów

Napisano 18 wrzesień 2016 - 10:39

W kołach Mavic, trochę obawiam się 20 szprych z tyłu i w zasadzie tylko to zniechęca mnie do zakupu...



#29 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2383 postów
  • SkądKońskie

Napisano 18 wrzesień 2016 - 10:58

Musiałbyś ważyć gruuubo ponad 100 kg, żeby mieć wątpliwości. Pomimo 20 szprych to są pancerne koła - jeżdżę na nich już 5, albo 6 lat (przedtem użytkował je kolega - odkupiłem je do niego) i aż mi głupio - zero centrowania. Zresztą w jakimś opisie masz limit 120 kg.

 

Co prawda ktoś ciężki pisał jakiś czas temu, że mu w Aksiumach szprychy pękają, ale o Ksyriumach takich głosów nie słyszałem.


  • Omen lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#30 Gorthin

Gorthin
  • Użytkownik
  • 231 postów
  • Skąd~

Napisano 18 wrzesień 2016 - 13:53

Ja mam wagę około 85kg i jeżdżę na Aksium od kilku sezonów i póki co nic się nie dzieje. Z tych tańszych kół kupuję tylko Aksium. Wiem, że sprawdzone i tyle. Czyszczenie, smarowanie, profilaktyczne dociagnięcie szprych pod koniec sezonu i tak rok po roku. A tłuczę na dwóch zestawach czyli Aksium+Ksyrium w roku min 15 tys km i nie narzekam. Zwłaszcza na Aksium. Za taką cenę super koła. Nawet w Decathlonie spotykam na wyprzedaży i z kartą zniżkową za śmieszne w sumie pieniądze.


  • Omen lubi to

#31 Kanczelara

Kanczelara
  • Użytkownik
  • 10 postów

Napisano 18 wrzesień 2016 - 16:20

Co do tej "innowacyjnej" nylonowej podkładki (ślizgu) to od dawna jest to ebayu. Wpisujemy: mavic freehub bushing nylon replacement itp.

Mają "tłustsze" wersje oversize, które minimalizują pływanie bębenka. Jak ktoś nie lubi serwisować piast to takie coś starczy na dłużej.

#32 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 345 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 październik 2016 - 09:47

Na różnych rowerach miałem Ksyrium SL, Ksyrium Elite, Campa Eurus a teraz Fulcrum 3. To trochę wyższe modele niż w pierwotnym pytaniu, ale co tam;)

 

Ksyrium SL: technicznie bez zarzutu, dla mnie drogie

 

Ksyrium Elite:

plusy- całkiem lekkie i naprawdę odporne, były ciężko doświadczane, wymieniałem łożyska i chyba minimalnie centrowałem.

Minusy- na jazdę w terenie nieodpowiednia konstrukcja piast- przy otworach na szprychy, wpada błoto i trochę piszczy, wcale nie takie mocne, czołówki z samochodem nie wytrzymały (ale dały kontrolowaną strefę zgniotu).

 

Campa Eurus:

plusy- najfajniesze alu koła jakie miałem, są na bezdętki (dla mnie ważne),

minusy- na wyścigu offroad, przy bardzo niskim ciśnieniu (snejk>Vittoria Pitstop>kończyłem na 1,2 bar) moja gruba dupa (63kg) pogięła tylną obręcz, długi czas napawy, kiepska logistyka i dostęp do części zamiennych (będzie obręcz Shamal ale tylko na oponkę)

 

F3- mam krótko, na razie ok





Dodaj odpowiedź