Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shimano Ultegra 6800 11-32


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 05 wrzesień 2016 - 10:02

Temat dotyczy napędu grupy Shimano Ultegra 6800.

Jak można sprawdzić czy kaseta 11-32 będzie działać z korbą 52/36.

Przerzutka tylna ma krótki wózek SS.

 

Dzięki



#2 Slim92

Slim92
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądGorzów/Wrocław

Napisano 05 wrzesień 2016 - 11:22

Wędka: klik



#3 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 05 wrzesień 2016 - 13:30

Nie będzie działać.

#4 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 05 wrzesień 2016 - 15:34

Można wymienić mała tarczę korby na 34?



#5 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 16:02

Tylna nie obsłuży

#6 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 05 wrzesień 2016 - 17:07

Mnie zastanawia, jak w takim razie rozwiązuje się tą kwestię w zawodowym peletonie, gdyż wiadomo, że na niektóre wyjątkowo strome podjazdy, kolarze zakładają kasetę właśnie 11-32. Tak było w pierwszym tygodniu tegorocznej Vuelty, że na jednym z etapów większość peletonu jechała na kasecie 11-32, jak mówił Bartosz Huzarski. Czy w takim razie wpasowują jakoś taką kasetę do przerzutki SS, czy może wymieniają ją na GS np. Ultegra? Jest to o tyle ciekawe, ponieważ z tego co wodzę, to Dura-Ace nie ma przerzutki innej niż SS i obsługują one max zębatkę tylną 28?



#7 renton

renton
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 18:12

Zakładają do przerzutki wózek plus kółka Ceramicspeed.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 wrzesień 2016 - 18:38

Albo po prostu wykraczają poza specyfikację. W bardzo wielu przypadkach to się da zrobić.

 

BTW żeby zapiąć łańcuch na koronce 32T, bardzo często wystarcza po prostu wydłużyć go o 2 ogniwa. Wprawdzie przy krótkim wózku łańcuch może wtedy szorować po górnym kółku na przełożeniu "mała-mała", ale jeżeli zawodnik o tym wie, po prostu unika tego przełożenia. Nie jest to oczywiście rozwiązanie idealne, ale jak najbardziej stosowane.D

 

Drugi problem związany z takim rozwiązaniem jest taki, że wózek przerzutki SS pracuje po nieco innej krzywiźnie niż GS i z tego powodu nie pracuje na równej wysokości nad całą kasetą. Coś za coś...


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 05 wrzesień 2016 - 18:47

Dzięki.  Dalej nie wiem jak rozwiązać mój problem. Potrzebuję 2 zębów więcej.  Co radzicie?

Tylko zmiana przerzutki i całej korby na kompakt?



#10 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 wrzesień 2016 - 19:15

w peletonie jak zakładają kasetę 32 to często zamieniają przerzutkę na Ultegrę z długim wózkiem choć nie jest to konieczne. Niejaki Durianrider pokazuje na YT, żę da się założyć nawet i kasetę z 40 zębami przy przerzutce Dura Ace z krótkim wózkiem choć wymaga to jakiegoś dziwnego czegoś podpiętego do haka. Nie powiem więcej bo się w ten temat nie zagłębiałem, natomiast jak ktoś chcę to może sobie zobaczyć:

 


  • sirkozi lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#11 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 05 wrzesień 2016 - 23:15

Albo po prostu wykraczają poza specyfikację. W bardzo wielu przypadkach to się da zrobić.

 

BTW żeby zapiąć łańcuch na koronce 32T, bardzo często wystarcza po prostu wydłużyć go o 2 ogniwa. Wprawdzie przy krótkim wózku łańcuch może wtedy szorować po górnym kółku na przełożeniu "mała-mała", ale jeżeli zawodnik o tym wie, po prostu unika tego przełożenia. Nie jest to oczywiście rozwiązanie idealne, ale jak najbardziej stosowane.D

 

Drugi problem związany z takim rozwiązaniem jest taki, że wózek przerzutki SS pracuje po nieco innej krzywiźnie niż GS i z tego powodu nie pracuje na równej wysokości nad całą kasetą. Coś za coś...

 

Większym problemem jest tu ocieranie górnego kółka przerzutki o zęby kasety, kąt opasania przerzutki SS jest po prostu zbyt duży i nie da się oddalić górnego kółka przerzutki na odpowiednią odległość od kasety.

 

Rozwiązaniem jest wymiana całej przerzutki (nie samego wózka) na GS.

 

Ps. korby z serii _800 nie mają już podziału na kompakt i standard, średnica mocowania zębatek jest taka sama, także jak ktoś ma np. 53/39 może wymienić na 50/34 bez konieczności wymiany ramion korby.



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 wrzesień 2016 - 05:06

Na to też jest metoda - wkręca się dłuższą śrubę regulującą odsunięcie przerzutki od kasety. Kultura pracy wyraźnie spada, szczególnie na małych koronkach, ale 32T daje się zapiąć.

 

Osobiście na pewno nie stosowałbym tej metody na dłuższą metę, ale jeżeli miałoby chodzić o jednorazowy wypad w góry - dlaczego nie?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 diigii

diigii
  • Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 06 wrzesień 2016 - 07:03

Z mojego doświadczenia wynika że bez problemu da się to zrobić, bez żadnych kombinacji. Sam takie coś stosuje jak wybieram się w większe góry. Poprostu wymieniam kasetę 11-28 na 11-32 jedyne o czym należy pamiętać to jadąc na blacie nie ustawiać na kasecie 3 największych koronek. Jeśli o tym pamiętamy można spokojnie jeździć. Przynajmniej ja tak robię i nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy napędu, poza ograniczeniem zakresu na blacie. Radzę Ci zamontować i wybrać się na bardzo krótką i spokojną jazdę i wtedy sam zobaczysz jak działa

#14 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 wrzesień 2016 - 07:49

To faktycznie w sytuacjach incydentalnych może mieć sens. Co prawda wymaga to od użytkownika świadomości ograniczenia zakresu wykorzystywanych na blacie przełożeń, no ale coś za coś. W teorii niby i tak dwóch skrajnych (małych przy małym kole zębatych korby, dużych przy dużym) nie powinno się używać, ale wiadomo jak jest... Zresztą Sram (wiem, wiem - temat dotyczy SH) twierdzi, że jego napędu można używać w pełnym zakresie na obu zębatkach, ale jednak nie do samego końca jest to prawdą, przekos łańcucha jednak pozostaje przekosem...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#15 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 06 wrzesień 2016 - 09:17

Czyli mogę bez problemu zmienić blaty z 52/36 na 50/34 na korbie.

 


Większym problemem jest tu ocieranie górnego kółka przerzutki o zęby kasety, kąt opasania przerzutki SS jest po prostu zbyt duży i nie da się oddalić górnego kółka przerzutki na odpowiednią odległość od kasety.

 

Rozwiązaniem jest wymiana całej przerzutki (nie samego wózka) na GS.

 

Ps. korby z serii _800 nie mają już podziału na kompakt i standard, średnica mocowania zębatek jest taka sama, także jak ktoś ma np. 53/39 może wymienić na 50/34 bez konieczności wymiany ramion korby.

Czyli mogę bez problemu zmienić blaty z 52/36 na 50/34 na korbie.

Jeszcze jedno pytanie. Czy mogę zmienić tylko jeden 36 na 34???



#16 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 wrzesień 2016 - 09:39

Fila mument, pany szosowcy.

 

Uno - przerzutki SS/GS/SGS różnią się tylko wózkiem, pantograf jest taki sam.

Due - obsługa kasety np 11-32 to kwestia tzw skosu kasety i przerzutki, więcej tutaj -> http://uzurpator.com...-nim-sobie.,133

 

Jeżeli dany model przerzutki istnieje w wersji która obsługuje 11-32, to wszystkie modele obsłużą taką kasetę, conajwyżej braknie im długości wózka do wybrania łańcucha. Ale np do napędu z jedną koronką SS spokojnie obsłuży cały 11-32 i pewno 11-36.

 

Współczesne wózki SS to tak naprawdę wózek lekko-średni. Klasyczny SS ma kółeczko w odległości 55mm, podczas gdy teraz SS to bardziej ~60-65mm.

 

Z prawidłowo dobraną długością łańcucha SS z napędem 53-39 + 11-32 da napęd w którym kombinacje mała-mała średnio lub wcale nie działają. Da się z tym żyć.



#17 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 651 postów
  • SkądKrosno

Napisano 06 wrzesień 2016 - 09:51

Pytanie aktualne brzmi: czy przednia przerzutka obsłuży tarczę korby 34T.

 

Czyli z korby 52/36 zrobić 52/34.

 

Dzięki



#18 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 06 wrzesień 2016 - 12:45

Uzu sorry ale nie masz racji. Pantograf w np. 6800 GS jest dłuższy, dlatego napisałem że nie wystarczy sama zmiana wózka. Sam się na to nadziałem ostatnio.

Tak na marginesie ultegra 6800 gs bez problemu radzi sobie nawet z kasetą 11-36 ;)

Chlebu 52/34 będzie działać, z tym że będziesz miał luźny łańcuch na kombinacji mała/mała, dodatkowo dobrze jest założyć "chain catcher" bo przy takiej różnicy zębów łańcuch może czasem spaść przy zrzucaniu z blatu.

#19 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 wrzesień 2016 - 13:13

Uzu sorry ale nie masz racji. Pantograf w np. 6800 GS jest dłuższy, dlatego napisałem że nie wystarczy sama zmiana wózka. Sam się na to nadziałem ostatnio.

 

Nie wg tech-doca shimano:

 

http://si.shimano.co...-6800-3608D.pdf



#20 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 wrzesień 2016 - 13:30

A gdzie w tym techdoku masz zaprzeczenie?

 

BTW już nawet w RD-6700 była drobna różnica w długości korpusu. W RD-6800 jest to samo.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź