Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Escape 50Mm Oponka


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 wrzesień 2016 - 11:58

Witam

Chciałbym zakupić te koła. Czy ktoś z Was posiada takowe, ma jakąś o nich wiedzę, mógłby doradzić?

Jak z limitem wagowym?

Sprzedawca zapewnia, że moja waga 100 kg nie będzie im straszna :)

Proszę o pomoc.

Nie chciałbym niepotrzebnie stracić 2500 zł bo tyle kosztują, albo co gorsze zdrowia lub życia gdyby miałyby nie wytrzymać mojej wagi w czasie jazdy.

Obecnie jeżdżę na Mavicach Aksium i wytrzymały wagę 120kg, a teraz waga spadła (docelowo ma jeszcze spaść :P ) i chciałbym zakupić nowe koła.

Pozdrawiam

 

Załączone pliki



#2 Fago

Fago
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 08 wrzesień 2016 - 21:33

Na taką wagę 24/28 szprych w tylnym kole to podstawa. Ja bym bral jesli jest taka opcja, jak nie to schudnij z 10 i bierz za sezon ;)

#3 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 08 wrzesień 2016 - 22:00

karbon i opona to złe połączenie wjazd w góry na takim połączeniu to życzenie sobie śmierci 3 chyba że tylko po płaskim


  • piotrkol lubi to

#4 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 wrzesień 2016 - 06:52

karbon i opona to złe połączenie wjazd w góry na takim połączeniu to życzenie sobie śmierci 3 chyba że tylko po płaskim

Czemu? Możesz rozwinąć tezę?



#5 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 wrzesień 2016 - 06:55

Na taką wagę 24/28 szprych w tylnym kole to podstawa. Ja bym bral jesli jest taka opcja, jak nie to schudnij z 10 i bierz za sezon ;)

Tył ma 24, przód 20.

Moje obecne Mavic aksium mają 20 i dają radę :) waga docelowo na wiosnę ma być niższa ;) 



#6 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 09 wrzesień 2016 - 07:36

Czemu? Możesz rozwinąć tezę?

otóż od mocnego hamowania w górach na zjazdach np możesz przegrzać karbon który po przekroczeniu pewnej temp albo zostanie rozerwany przez opone albo zostanie trwale odkształcony i koło do kosza



#7 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 09 wrzesień 2016 - 09:23

otóż od mocnego hamowania w górach na zjazdach np możesz przegrzać karbon który po przekroczeniu pewnej temp albo zostanie rozerwany przez opone albo zostanie trwale odkształcony i koło do kosza

Dzięki, teraz rozumiem :D

Raczej mi to nie grozi, nie wybieram się w góry (z moją wagą ;) ), przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo, jeżdżę po płaskim.



#8 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 355 postów

Napisano 09 wrzesień 2016 - 10:49

Ja też myślałem że będę jeździł tylko po płaskim.... i tyle jazdy po płaskim było co pomyślałem...

Przyjacielu nigdy nie wiesz czy za rok, dwa koła nie zabiorą Cie w górzysty teren, i co w tedy ?! Będziesz się modlił by koło się nie rozpadło?! Lepiej kupić coś bardziej wszechstronnego... no chyba że portfel pozwala na osobny komplet kół na każdą okazję.

 

 

Pozdrawiam


  • nortsam lubi to

#9 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 wrzesień 2016 - 14:52

100 kg , carbon + opona + góry + 20 i 24 = b.zły wybór

100 kg - dobre piasty przy tej wadze min 24 28 , obręcze pod opony tylko alu waga taka sama co carbon

carbon tylko pod szytkę a jak szytka to tylko na zawody :)

dobre piasty to wydatek 1500-1800 , obręcze alu ok 200-300 szt , szprychy 200 , i masz super koła

pod siebie , ja bym tak zrobił :)



#10 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 09 wrzesień 2016 - 15:35

To muszą być serio dobre piasty, skoro Campa Record wychodzi koło tysiaka za komplet, a jakieś złe piasty to to nie są. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#11 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 wrzesień 2016 - 16:53

dt 240s , po nowych cenach 1800 :) + np wymiana na łożyska ceramiczne 



#12 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 09 wrzesień 2016 - 21:58

To już bym wolał zestaw Chrisa Kinga R45. Ale to już spora kasa.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#13 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 10 wrzesień 2016 - 06:40

A z Chrisem Kingiem nie jest taki problem, że do serwisowania tych piast potrzeba ich specjalnych kluczy, które tez sporo kosztują ?

#14 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 10 wrzesień 2016 - 18:57

Przeczytałem właśnie poradnik o regulacji tych piast z 2011 roku i jedyne klucze o jakich jest mowa to dwa 5 mm imbusy do poluzowania konusów. Możliwe, że do dziś coś się zmieniło, ale znając konserwatywne podejście amerykańskich manufaktur, wątpię.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman




Dodaj odpowiedź