Jeśli jest ciągle w twarz to pół biedy. Problem zaczyna się gdy wiatr jest boczny, albo na dodatek zmienny. Do tej pory producenci kół sobie nie poradzili w 100% z tym tematem, więc czekajmy cierpliwie
Jazda pod wiatr
#41
Napisano 15 maj 2016 - 21:40
#43
Napisano 16 maj 2016 - 08:50
Nie mam dużego doświadczenia w jeździe, ale mój sposób na jazdę pod wiatr to po prostu właściwe nastawienie psychiczne. Traktuję to po prostu jako bardziej intensywny trening - jadę nie po to żeby zaliczyć jak najwięcej km, ale żeby wzmocnić mięśnie, poprawiać wydolność... Jadę wolniej, na wyższym biegu, większość czasu w dolnej pozycji i staram się nie myśleć negatywnie o pogodzie.
Moim zdaniem najgorsze jest to gdy się rusza na przejażdżkę/trenig i od razu myśli się negatywnie, jak to będzie ciężko i chu...o się zmagać z podmuchami w twarz. Po prostu będzie wiało i już, wiem to i godzę się z tym. Wiatr, deszcz, zmiany temperatury to przecież normalne zjawiska przy uprawianiu tego sportu i trzeba się z nimi liczyć.
- Szolantic lubi to
#46
Napisano 16 maj 2016 - 11:06
W sumie pod wiatr wazne jest krecic z wysoka kadencja co pozwala lepiej znosic podmuchy. To jest w sumie wazne i pozwala uniknac szybkiego uwalenia. Jak ktos gniecie kapuste, to kazdy podmuch zmniejsza jego i tak niską kadencję, idzie cały czas siłowo i mięśnie dostają w tyłek jeszcze bardziej.
#50
Napisano 16 maj 2016 - 14:24
Bo jeśli chodzi o kadencję pod wiatr to problemem nie jest sama stała kadencja, tylko to jak zareagujemy na podmuch przy jakiej kadencji. Jeżeli będziemy jechali twardo i dostaniemy podmuch, który nas nagle wyhamuje to weź tu człowieku rozkręcaj, jak jechałeś twardo i jeszcze nagle Cię spowolniło. Jeśli jedziemy miękko to to nie będzie działało tak destrukcyjnie i spokojnie sobie rozkręcimy do poprzedniego tempa.
- mess lubi to
#51
Napisano 16 maj 2016 - 17:58
#54
Napisano 16 maj 2016 - 21:18
Jeśli jest ciągle w twarz to pół biedy. Problem zaczyna się gdy wiatr jest boczny, albo na dodatek zmienny. Do tej pory producenci kół sobie nie poradzili w 100% z tym tematem, więc czekajmy cierpliwie
Mam pomysła: koło ze zmienną wysokością profilu
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#55
Napisano 16 maj 2016 - 21:24
#56
Napisano 16 maj 2016 - 21:34
Jak to boczny wiatr nie ma zalet? Ma - jak wieje z boku, to nie wieje z przodu i to jest ogromna zaleta
- parmenides, Szymon89, Lukeskywalker i 2 innych osób lubią to
#57
Napisano 17 maj 2016 - 20:05
Witam, dziś znów robiłem sobie czasówkę na 19 km przed snem, mam taką fajna trasę przez wiochy jak na krótko chcę zrobić wypad na rower, a do czego zmierzam, mianowicie była dziś dość neutralna pogoda z lekkim wiatrem, lub prawie bez niego, i po regeneracji organizmu przez 2 dni, jakoś mi się jechało bez napinki, czuć przyrost mocy po ostatnich jazdach w tamtym tygodniu, kiedy co rusz wiało w trasie... Wiatr ma swoje zalety, bo utrudnia treningi, wyrabia moc i ćwiczy charakter
A tu: https://www.youtube....h?v=KHsTn7ketto
ogólnie trochę dłuższy filmik z tych zawodów z silnym wiatrem, kolarzy zawrócono, ciekawe, jak szybko ci kolarze pojechali z takim wiatrem w plecy