Szukam karbonowych/ karbonowo-aluminiowych kół pod oponę zapewniających dobre hamowanie. Obecnie używam DT Swiss RC38C i nie jestem zadowolony. Hamowanie w deszczu jest tragiczne (porównując do aluminiowych obręczy). Używam okładzin do karbonu Swiss Stop i chyba nie chcę już tutaj eksperymentować. Tutaj: http://road.cc/conte...n-sl-c-wheelsetprzeczytałem, że Mavic oferuje to na czym mi zależy. Używał ktoś takich kół i mógłby się na temat hamowania wypowiedzieć? Może równie dobrze hamować będą (albo i lepiej) tańsze Ksyrium Pro Exalith? Może jakieś inne? By było jasne, nie oczekuję cudów a jedynie zauważalnej poprawy
Koła - Dobre Hamowanie
#4
Napisano 13 wrzesień 2016 - 19:13
To tyle w temacie karbonowych obreczy.
Jest sporo alu obreczy z karbonowa "dostawka", HED np.
- dywyn lubi to
#5 Gosc_tobo_*
Napisano 13 wrzesień 2016 - 19:47
Do karbonowych obręczy miałem najpierw klocki Swisstopa. Było tak sobie. Założyłem szare klocki Zippa (nie pamiętam nazwy) różnica jest bardzo duża.
Obręcze to jakieś tam karbonowe. Z klockami Zippa hamowanie jest lepsze niż przy zamontowanych kołach alu z dedykowaymi klockami.
- dywyn lubi to
#6
Napisano 14 wrzesień 2016 - 11:37
1415chris Zippy NSW chętnie bym kupił i przetestował ale wydanie ponad 10.000 PLN za koła to jednak trochę za dużo. Inny pomysł jest taki, że dołożę drugie tyle i kupię rower z tarczami, który i tak będzie cięższy niż to co mam obecnie.
tobo może jeszcze poeksperymentuję z klockami ale słabo to widzę. W każdym razie dziękuję za podpowiedź z klockami Zippa.
#7
Napisano 14 wrzesień 2016 - 12:25
Mialem przez dlugi czas Zippowe Tangente Platinum Pro Evo. Z Zippowymi firecrestami, na suchym super efekt, na mokrym, to juz robila sie inna bajka. Wyrazny spadek mocy i modulacji. Z ciekawosci ostatnio zalozylem Black Prince Swissstopa. Na suchym podobny efekt, bardzo dobrze i ponownie, w mokrym spadek skutecznosci.
Jak chcesz miec hamowanie bez kompromisow z aero efektem, to tak jak pisalem, roziwazania z alu obreczami i karbonowym stozkiem.
Innym rozwiazaniem, jak piszesz, sa tarcze.
#10
Napisano 28 listopad 2016 - 20:30
Koła hamują lepiej niż tarczówki w moim przełaju (mechaniczne nie hydrauliczne). W porównaniu do karbonowych obręczy jest oczywiście przepaść Na kaszubskich pagórkach koła sprawdzają się dobrze, ale tak naprawdę jeśli chodzi o zjazdy musiałbym je wypróbować w górach a takiej okazji nie miałem. Mam wrażenie, że są bardziej sztywne niż ZTR Alpha 340 i raczej nie odbiegają od karbonowych DT Swiss RC38C. Jak narzazie jestem zadowolony ale na prawdziwe testy koła poczekają do 2017.
#13
Napisano 13 kwiecień 2017 - 09:05
#14
Napisano 13 kwiecień 2017 - 12:15
Ciekawe jak będzie się spisywać rozwiązanie DT Swiss - OXIC. Jak na razie mało brak opinii po dłuższym okresie użytkowania kół z tą powierzchnią. Myślałem o ich zakupie, ale nie chcę, żeby się skończyło jak w powyższym przypadku :-/
#17
Napisano 13 kwiecień 2017 - 16:26
Mi to wygląda na normę i też po jeździe w deszczu mam obręcze całe czarne
Tutaj obręcze są całe czarne od nowości,chodzi o to jak szybko się starły-zużyły.
Dwie jazdy w deszczu i koła za 4-5 k pln wyglądają bardzo słabo - pomijam ich same zalety takie jak waga i sztywność.
Wychodzi na to, że do codziennej treningowej jazdy najlepiej jest "tyrać" zwykłe koła takie jak np. Racing 5 , Racing Quattro ,Mavic Aksium itp. Dobre - drogie koła - tylko weekendowo, wyścigi, przy dobrej pogodzie.
#18
Napisano 13 kwiecień 2017 - 18:22
Prawda jest taka że jak się chce mieć całe czarne obręcze i działające hamulce to pora na rower z tarczami. A jak się nie lubi tarcz w szosie to najlepiej się pogodzić ze srebrnym rantem na obręczy bo to jedyne słuszne, tanie (klocki) i działające rozwiązanie. O ile dobre klocki do carbonu na ogół dają radę to nie można pominąć faktu że się zużywają w tempie błyskawicy i kosztują małą fortunę (dla kogoś kto zarabia w złotówkach).
Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll
#20
Napisano 13 kwiecień 2017 - 18:30
Tutaj obręcze są całe czarne od nowości,chodzi o to jak szybko się starły-zużyły.
A to taki myk. Czyli warstwa grubości mikrona z anodowanego alu ma wytrzymać tarcie klocków nasączonych twardszym od hartowanej stali kwarcem? No tak, efekt inny być nie mógł.