Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła - Dobre Hamowanie


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 wrzesień 2016 - 14:30

Szukam karbonowych/ karbonowo-aluminiowych kół pod oponę zapewniających dobre hamowanie. Obecnie używam DT Swiss RC38C i nie jestem zadowolony. Hamowanie w deszczu jest tragiczne (porównując do aluminiowych obręczy). Używam okładzin do karbonu Swiss Stop i chyba nie chcę już tutaj eksperymentować. Tutaj: http://road.cc/conte...n-sl-c-wheelsetprzeczytałem, że Mavic oferuje to na czym mi zależy. Używał ktoś takich kół i mógłby się na temat hamowania wypowiedzieć? Może równie dobrze hamować będą (albo i lepiej) tańsze Ksyrium Pro Exalith? Może jakieś inne? By było jasne, nie oczekuję cudów a jedynie zauważalnej poprawy :)



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 wrzesień 2016 - 15:52

Exalith będzie lepszy i istnieją też Cosmici Exalith. Ktoś w dziale giełda chyba sprzedaje, ale nie wiem jak cena.


  • dywyn lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 wrzesień 2016 - 18:00

Dzięki za odpowiedź. COSMIC PRO CARBON EXALITH są niestety zbyt ciężki bo aż 1650 gramów. Nie chce przekroczyć 1500.



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 wrzesień 2016 - 19:13

Kup Zippy NSW i daj znac jak to hamuje :)
To tyle w temacie karbonowych obreczy.
Jest sporo alu obreczy z karbonowa "dostawka", HED np.
  • dywyn lubi to

#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 wrzesień 2016 - 19:47

Do karbonowych obręczy miałem najpierw klocki Swisstopa. Było tak sobie. Założyłem szare klocki Zippa (nie pamiętam nazwy) różnica jest bardzo duża.

Obręcze to jakieś tam karbonowe. Z klockami Zippa hamowanie jest lepsze niż przy zamontowanych kołach alu z dedykowaymi klockami. 


  • dywyn lubi to

#6 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 14 wrzesień 2016 - 11:37

1415chris Zippy NSW chętnie bym kupił i przetestował ale wydanie ponad 10.000 PLN za koła to jednak trochę za dużo. Inny pomysł jest taki, że dołożę drugie tyle i kupię rower z tarczami, który i tak będzie cięższy niż to co mam obecnie.

tobo może jeszcze poeksperymentuję z klockami ale słabo to widzę. W każdym razie dziękuję za podpowiedź z klockami Zippa.



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 wrzesień 2016 - 12:25

Mialem przez dlugi czas Zippowe Tangente Platinum Pro Evo. Z Zippowymi firecrestami, na suchym super efekt, na mokrym, to juz robila sie inna bajka. Wyrazny spadek mocy i modulacji. Z ciekawosci ostatnio zalozylem Black Prince Swissstopa. Na suchym podobny efekt, bardzo dobrze i ponownie, w mokrym spadek skutecznosci.

 

Jak chcesz miec hamowanie bez kompromisow z aero efektem, to tak jak pisalem, roziwazania z alu obreczami i karbonowym stozkiem.

Innym rozwiazaniem, jak piszesz, sa tarcze.

 



#8 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 01 październik 2016 - 13:26

Zdecydowałem się na aluminiowe Fulcrum Racing Zero Nite. Po testach podzielę się odczuciami na temat hamowania w różnych warunkach pogodowych.



#9 hondac

hondac
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądBeskidy

Napisano 28 listopad 2016 - 19:56

I jak tam ?masz już jakieś odczucia?bo jestem zainteresowany tymi kołami...zwłaszcza jeśli chodzi o podjazdy i zjazdy



#10 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 20:30

Koła hamują lepiej niż tarczówki w moim przełaju (mechaniczne nie hydrauliczne). W porównaniu do karbonowych obręczy jest oczywiście przepaść :) Na kaszubskich pagórkach koła sprawdzają się dobrze, ale tak naprawdę jeśli chodzi o zjazdy musiałbym je wypróbować w górach a takiej okazji nie miałem. Mam wrażenie, że są bardziej sztywne niż ZTR Alpha 340 i raczej nie odbiegają od karbonowych DT Swiss RC38C. Jak narzazie jestem zadowolony ale na prawdziwe testy koła poczekają do 2017.



#11 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 21:14

A jak się trzyma ta czarna powierzchnia hamująca ?

#12 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 21:35

Nie widzę zużycia. Ale na ten temat to chyba będę mógł się wypowiedzieć za 5-10k km.


  • kaloo lubi to

#13 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 kwiecień 2017 - 09:05

Pojeździłem trochę na tych kołach i postanowiłem podzielić się opinią.
 
Zaczynam od zdjęcia obrazującego stan obręczy po przejechaniu 2,503.2km
 
gallery_9180_228_2154947.jpg
 
gallery_9180_228_2631041.jpg
 
Koła są lekkie, bardzo sztywne i najogólniej bezproblemowe. Niestety powierzchnia hamująca to jakieś nieporozumienie. Wystarczyły dwie jazdy w deszczu z dużą dawką hamowania i efekt jest porażający. Uprzedzam, że o czystość obręczy i kloców przed jazdą dbałem. Niestety na drogach leży piasek, który w czasie deszczu przykleja się do całego roweru i efekt jest taki jak widać. Nie wiem czy koła Mavica i innych producentów stosujących czarną powierzchnie hamującą mają tak samo, ale jak dla mnie wizualnie wygląda to bardzo słabo.
Nie odczułem też w czasie deszczu szczególnej poprawy w hamowaniu w stosunku do innych obręczy aluminiowych. W stosunku do carbonu jest przepaść.
 
Kół nie kupiłbym ponownie.


#14 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 13 kwiecień 2017 - 12:15

Ciekawe jak będzie się spisywać rozwiązanie DT Swiss - OXIC. Jak na razie mało brak opinii po dłuższym okresie użytkowania kół z tą powierzchnią. Myślałem o ich zakupie, ale nie chcę, żeby się skończyło jak w powyższym przypadku :-/ 



#15 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 kwiecień 2017 - 14:51

Na weightweenies piszą że mavici dają radę.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#16 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 kwiecień 2017 - 16:03

Mi to wygląda na normę i też po jeździe w deszczu mam obręcze całe czarne

#17 renton

renton
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 13 kwiecień 2017 - 16:26

Mi to wygląda na normę i też po jeździe w deszczu mam obręcze całe czarne

Tutaj obręcze są całe czarne od nowości,chodzi o to jak szybko się starły-zużyły.

Dwie jazdy w deszczu i koła za 4-5 k pln wyglądają bardzo słabo - pomijam ich same zalety takie jak waga i sztywność.

Wychodzi na to, że do codziennej treningowej jazdy najlepiej jest "tyrać" zwykłe koła takie jak np. Racing 5 , Racing Quattro ,Mavic Aksium itp. Dobre - drogie koła - tylko weekendowo, wyścigi, przy dobrej pogodzie.



#18 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 kwiecień 2017 - 18:22

Prawda jest taka że jak się chce mieć całe czarne obręcze i działające hamulce to pora na rower z tarczami. A jak się nie lubi tarcz w szosie to najlepiej się pogodzić ze srebrnym rantem na obręczy bo to jedyne słuszne, tanie (klocki) i działające rozwiązanie. O ile dobre klocki do carbonu na ogół dają radę to nie można pominąć faktu że się zużywają w tempie błyskawicy i kosztują małą fortunę (dla kogoś kto zarabia w złotówkach). 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#19 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 13 kwiecień 2017 - 18:23

No to Fulcrum nie popisał się z tymi kołami. 

Z testów wynika,że w DT Oxic ta specjalna powierzchnia wytrzymuje znacznie dużej. Nie wiem jak jest w Fulcrum, ale do kół DT producent dołącza dedykowane klocki.



#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 kwiecień 2017 - 18:30

Tutaj obręcze są całe czarne od nowości,chodzi o to jak szybko się starły-zużyły.

 

A to taki myk. Czyli warstwa grubości mikrona z anodowanego alu ma wytrzymać tarcie klocków nasączonych twardszym od hartowanej stali kwarcem? No tak, efekt inny być nie mógł.





Dodaj odpowiedź