Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła - Dobre Hamowanie


36 odpowiedzi w tym temacie

#21 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 kwiecień 2017 - 18:55

Nie wiem jak jest w Fulcrum, ale do kół DT producent dołącza dedykowane klocki.

Fulcrum również dostarcza specjalne klocki.

 

 

 

Wychodzi na to, że do codziennej treningowej jazdy najlepiej jest "tyrać" zwykłe koła takie jak np. Racing 5 , Racing Quattro ,Mavic Aksium itp. Dobre - drogie koła - tylko weekendowo, wyścigi, przy dobrej pogodzie.

Problem w tym, że koła kupiłem z myślą o jeździe w deszczu. Gdybym jeździł tylko wtedy gdy szosa jest sucha to pewnie czarna powierzchnia by się szybko nie starła. Będąc w Hiszpanii, gdy przez 10 dni ani razu nie jeździłem w deszczu nie zauważyłem by zużycie postępowało.

 

Prawda jest taka że jak się chce mieć całe czarne obręcze i działające hamulce to pora na rower z tarczami.

Niestety, wygląda na to, że to jedyne rozwiązanie.



#22 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 13 październik 2017 - 18:06

Po około roku użytkowania, 16 tysiącach kilometrów i ponad 600h w siodle, przeszedł czas na ostateczną ocenę kół. Na wstępie zaznaczę, że klocki i obręcze regularnie czyściłem.
Racing Zero Nite posiadają następujące zalety:
- bardzo sztywne
- łożyska pracują super lekko i nie wymagały serwisowania
- proste jak w dniu zakupu
Wadę mają jedną ale za to ogromną: szybkie i niesymetryczne zużycie obręczy tylnego koła. Czarna powierzchnia uległa degradacji już po kilku jazdach w deszczu. Najgorsze jest to, że zużycie postępowało niesymetrycznie i od strony napędu obręcz jest w znacznie gorszym stanie. Powoduje to szybsze zużycie klocka hamulcowego (wymagają specjalnych kloców, które kosztują ponad 120 złotych). W efekcie po zamontowaniu nowego zestawu klocków, już po miesiącu jeden zużył się całkowicie, a drugi wygląda jak nowy. Nie spotkałem się z podobnie słabą powierzchnią hamującą w kołach aluminiowych i karbonowych. Myślałem, że to ja mam pecha, ale spotkałem ostatnio innego użytkownika tych kół i jego obręcze były w jeszcze gorszym stanie niż moje (pewnie kwestia wagi). Stwierdził, że to koła na jeden sezon z czym zgadzam się i ja. Jeśli ktoś jeździ tylko na suchej szosie to będzie zadowolony ja chwilowo wracam do karbonu i rozglądam się za nowym zestawem.
Nowe obręcze Fulcruma kosztuję pewnie podobne jak nowe koła?


#23 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 13 październik 2017 - 21:41

Różne zużycie obręczy, to raczej wydaje mi się winą szczęk hamulcowych. Jedna strona bierze mocniej.Tak na logikę.  pozdr



#24 wymoczek

wymoczek
  • Użytkownik
  • 66 postów
  • SkądRG

Napisano 13 październik 2017 - 22:31

Jagu na swojej stronie reklamuje jakies nowe koła alu z powłoką ceramiczną.Czy ktoś może posiada te kółka i może potwierdzic opinie producenta o samych zaletach tej caramiki.Podobno ta powierzchnia sie nie sciera i dobrze hamuje...



#25 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 14 październik 2017 - 08:06

Różne zużycie obręczy, to raczej wydaje mi się winą szczęk hamulcowych. Jedna strona bierze mocniej.Tak na logikę.  pozdr

O dobre pozycjonowanie odległości klocków pomiędzy obręczą dałem. Te same szczęki hamulcowe nie miały nigdy problemów z innymi kołami (i z alu i z carbonem). Problem jest wyjątkowa delikatność obręczy Fulcrum Racing Zero Nite i podatność na uszkodzenia powstające w jeździe w deszczu. Wpadnie ziarenko piasku pod klocek (czy tam inny syf) i powstaje spory ubytek. Najpewniej od strony napędu wpadało więcej syfu z drogi. 

 

Też jestem ciekaw trwałości ceramicznej w kołach Jagu.



#26 Xwar

Xwar
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 18 październik 2017 - 17:05

Jagu na swojej stronie reklamuje jakies nowe koła alu z powłoką ceramiczną.Czy ktoś może posiada te kółka i może potwierdzic opinie producenta o samych zaletach tej caramiki.Podobno ta powierzchnia sie nie sciera i dobrze hamuje...

 

Miałem ceramikę w kołach mavic jeszcze jak w MTB używałem V-brake i różnicy względem alu nie widziałem. Wątpię by w Jagu było niegorzej.



#27 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 październik 2017 - 18:00

Ceramika sprzed 15-20 lat to był trochę inny temat niż to, co jest teraz. A to co jest teraz można podzielić na dwie grupy - powłoki PEO, czyli to, co między innymi maja obręcze Mavica, oraz thermal spray - czyli badziewie, które stosuje Fulcrum i Campa, A Force, Jagu i kilka innych marek. Różnica jest zasadnicza - powłoki PEO nie złażą, poprawiają siłę i modulację hamowania (pod warunkiem używania odpowiednich klocków), a thermal spray wytrzymuje tylko chwilę dłużej niż zwykła anoda i daje coś tylko przez pierwsze 2-3 tysiące kilometrów. Niestety nie wiem jakich powłok używa DT Swiss.

 

My przymierzamy się do wprowadzenia w przyszłym roku obręczy z powłoką PEO, ale to nie jest takie proste na jakie wygląda. No i obręcze z taką powłoką będą sporo kosztować - sama powłoka jest sporo droższa od obręczy, więc jeśli ktoś oferuje koła z ceramiką niewiele drożej niż bez, to znaczy, że coś nie hula. 


  • qzn lubi to

#28 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 09:46

Chcesz naprawdę dobre hamowanie bierz koła pod tarcze. Tak jak kolega Xwar miałem w MTB Mavici ceramiczne jakiś czas (a więc wg. Dandy najlepsze z ceramicznych powłok hamowania) i względem zwykłych alu różnica niewyczuwalna. Tarcze to inna bajka.



#29 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2017 - 11:31

Dywyn , nie wiem czego oczekujesz ? powierzchnia czarna pod klocki jest tylko do wizualizacji kół do sprzedaży i do katalogu.

Powierzchnia ta ściera się szybko lub wolno, zależy jakie klocki zastosujesz i w jakich warunkach są użytkowane.

To nie jest spoecjalna powierzchnia pod klocki tylko zwykła :anoda " z procesu całościowego felgi,

To zwykły chwyt marketingowy, to nie powłoka ceramiczna !

Nna dodatek nierówne ścieranie może powodować szarpanie hamulca w trakcie hamowania.

 

Jeśli chodzi o hamowanie w deszczu na karbonach to norma że jest kiepsko  i temat jest znany od poczatku istnienia tego typu kół, poprawić to miała powłoka bazaltowa, a jak jest takl jest. 

 

Przy zastosowani amatorskim w deszczu czy mokrych warunlach lepiej  zwolnić  aby dostoswać prędkość do warunków, na wyścigach profesjonalnych są inne warunki zabezpieczenia trasy i zawodnicy hamują tylko w ostateczności.

 

Można też nie jeździc pod drogach w takich warunkach, bo to zupełny bezsens, ale jak ktoś już musi to musi hamować pulsacyjnie.

Pierwszy styk klocka z obręczą usuwa wode - wtedy nie ma w ogóle hamowania, dopiero drugie podejscie zaczyna hamować.

Trzymanie zaciśniętej klamki cały czas nieiwele daje . . . .. . . . . . . .  nie sądzę żeby ktoś w normalnym ruchu ulicznym w deszczu śmigał z góry 70 km/h.

 

Jesli ktoś w takich warunkach musi, to wybiera system tarczowy.

 

a powłoki ceramiczne w obręczach ? to już taki skansen jak cantilevery w mtb, cały świat robi już szosówki pod tarcze, przełajówki itd, za 2 lata 99% produktów będzie tylko na tym,  pozostałe systemy umierają i wywalanie kupy kasy na takie ceramiczne powłoki to już jest ratowanie tonącego  brzytwą.

Obręcz pod tarcze jest w wadze  zwykłem, a jak sa zwykłe lzejsze to na nich też mozna koła zapleść  pod tarcze.

Zobaczcie pierwsze w tym roklu zawody CX ! tylko same tarczówki i karbony, już nikt w Cx nie wraca do cantisów !.

Niestety czas idzie do przodu i technologia też .

Pozdrawiam muzealników.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#30 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2017 - 11:51

powierzchnia czarna pod klocki jest tylko do wizualizacji kół do sprzedaży i do katalogu.

?!?!?!

 

Czytałeś w ogóle opis tych kół czy tak sobie piszesz?

 

http://www.fulcrumwh...acing-zero-nite


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#31 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 12:35

Wiadomo, że tarcze hamują najlepiej. Problem w tym, że nie zawsze można kupić nowy rower. Czasem trzeba szukać kompromisów. Dokonałem zakupu i przedstawiłem wrażenia z użytkowania tych kół przez pełen sezon w warunkach treningowych i na wyścigach. Nowa obręcz w polskim sklepie ma kosztować ponad 1000 zł. Moim zdaniem sporo. Dlatego raczej nie zdecyduje się ich naprawiać i najprawdopodobniej kupię jakieś lekkie koła składane, za mniej niż 2000 zł.



#32 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2017 - 22:15

Mikros jak wierzysz w to co piszą to pozdrawiam Cię czule, Ty jesteś dziecko ?  bo św Mikołaj też przylatuje na saniach, no nie żebym Cie chciał obrazić, ale troche dystansu co te firmy qwa wypisują żeby naciągać klientów !

90% opisów superlatywnych to naciagactwo aby kupić ten a nie inny produkt .

 

dywyn , no zgadza się wszystko, to kupa kasy nowy rower , zwłaszcza wysokiej klasy .

Dobre przyzwoite koła nie muszą dużo kosztować, kwestia potrzeb i komponnetów, zazwyczaj np obręcze są tańsze niż w kołach "renomowanych firm "

 

pozdr.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#33 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 grudzień 2017 - 22:39

Uwaga.

Podjęty był temat kół o ścierającej się powierzchni bocznej .

Dzisiaj byłem na spotkaniu  dystrybutora Vision.

Są już w ofercie koła szosowe pod zwykłe hamulce z powierzchnią  nie frezowaną, pokrytą specjalnym preparatem nieścieralnym.

Firma Vision daje gwarancję,  jeśli ta powierzchnia się zetrze można to uznać gwarancje - to usłyszałem z ust przedstawiciela tej firmy.

 

Jest to jedyny model w innym kolorze - ciemno szary , ciemno popielaty inaczej 

 

WP2017121_qxwrwpr.jpg

 

Jakoś ciężko mi w to uwierzyć , ale jak mówią ?  może tak jest.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#34 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 14 grudzień 2017 - 22:44

Masz na tyle doświadczenia z kołami, że wiesz gdzie mozna wsadzić takie zapewnienia. Między bajki oczywiście.  pozdr



#35 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 grudzień 2017 - 23:04

Wiesz o tym że ja jestem niedowiarkiem pierwszego stopnia, ale poczekamy może akurat  . . . . . . czary mary heheheh.

 

A jeszcze jedno info . . 

Poprzednie modele kół były po prostu anodowane i to musiało się ścierać  wcześniej czy później, poza tym na tamtych kołach była mała naklejka z informacją że ta powłoka może ulec starciu  i  nie można mieć pretensji.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#36 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 grudzień 2017 - 16:23

Kolorowane na grafit aluminium i zawsze będzie ciemne i nieścieralne :D

A tak na poważnie, to musieli by stosować jakiś korund, a jeszcze lepiej diament, by kwarc tego nie brał. Ile kosztować będzie obręcz kryta diamentem?



#37 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 grudzień 2017 - 17:52

https://www.bike24.com/p2212495.html

 

to chyba ten nowy model , szary, popielaty z nowymi piastami i tą powłoką  . . .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź