Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła - Dobre Hamowanie


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisano 13 wrzesień 2016 - 14:30

Szukam karbonowych/ karbonowo-aluminiowych kół pod oponę zapewniających dobre hamowanie. Obecnie używam DT Swiss RC38C i nie jestem zadowolony. Hamowanie w deszczu jest tragiczne (porównując do aluminiowych obręczy). Używam okładzin do karbonu Swiss Stop i chyba nie chcę już tutaj eksperymentować. Tutaj: http://road.cc/conte...n-sl-c-wheelsetprzeczytałem, że Mavic oferuje to na czym mi zależy. Używał ktoś takich kół i mógłby się na temat hamowania wypowiedzieć? Może równie dobrze hamować będą (albo i lepiej) tańsze Ksyrium Pro Exalith? Może jakieś inne? By było jasne, nie oczekuję cudów a jedynie zauważalnej poprawy :)



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2345 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 wrzesień 2016 - 15:52

Exalith będzie lepszy i istnieją też Cosmici Exalith. Ktoś w dziale giełda chyba sprzedaje, ale nie wiem jak cena.


  • dywyn lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#3 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisano 13 wrzesień 2016 - 18:00

Dzięki za odpowiedź. COSMIC PRO CARBON EXALITH są niestety zbyt ciężki bo aż 1650 gramów. Nie chce przekroczyć 1500.



#4 1415chris

1415chris
  • Nieaktywny
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 wrzesień 2016 - 19:13

Kup Zippy NSW i daj znac jak to hamuje :)
To tyle w temacie karbonowych obreczy.
Jest sporo alu obreczy z karbonowa "dostawka", HED np.
  • dywyn lubi to

#5 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1594 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 13 wrzesień 2016 - 19:47

Do karbonowych obręczy miałem najpierw klocki Swisstopa. Było tak sobie. Założyłem szare klocki Zippa (nie pamiętam nazwy) różnica jest bardzo duża.

Obręcze to jakieś tam karbonowe. Z klockami Zippa hamowanie jest lepsze niż przy zamontowanych kołach alu z dedykowaymi klockami. 


  • dywyn lubi to

#6 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisano 14 wrzesień 2016 - 11:37

1415chris Zippy NSW chętnie bym kupił i przetestował ale wydanie ponad 10.000 PLN za koła to jednak trochę za dużo. Inny pomysł jest taki, że dołożę drugie tyle i kupię rower z tarczami, który i tak będzie cięższy niż to co mam obecnie.

tobo może jeszcze poeksperymentuję z klockami ale słabo to widzę. W każdym razie dziękuję za podpowiedź z klockami Zippa.



#7 1415chris

1415chris
  • Nieaktywny
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 wrzesień 2016 - 12:25

Mialem przez dlugi czas Zippowe Tangente Platinum Pro Evo. Z Zippowymi firecrestami, na suchym super efekt, na mokrym, to juz robila sie inna bajka. Wyrazny spadek mocy i modulacji. Z ciekawosci ostatnio zalozylem Black Prince Swissstopa. Na suchym podobny efekt, bardzo dobrze i ponownie, w mokrym spadek skutecznosci.

 

Jak chcesz miec hamowanie bez kompromisow z aero efektem, to tak jak pisalem, roziwazania z alu obreczami i karbonowym stozkiem.

Innym rozwiazaniem, jak piszesz, sa tarcze.

 



#8 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisano 01 październik 2016 - 13:26

Zdecydowałem się na aluminiowe Fulcrum Racing Zero Nite. Po testach podzielę się odczuciami na temat hamowania w różnych warunkach pogodowych.



#9 hondac

hondac
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądBeskidy

Napisano 28 listopad 2016 - 19:56

I jak tam ?masz już jakieś odczucia?bo jestem zainteresowany tymi kołami...zwłaszcza jeśli chodzi o podjazdy i zjazdy



#10 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 20:30

Koła hamują lepiej niż tarczówki w moim przełaju (mechaniczne nie hydrauliczne). W porównaniu do karbonowych obręczy jest oczywiście przepaść :) Na kaszubskich pagórkach koła sprawdzają się dobrze, ale tak naprawdę jeśli chodzi o zjazdy musiałbym je wypróbować w górach a takiej okazji nie miałem. Mam wrażenie, że są bardziej sztywne niż ZTR Alpha 340 i raczej nie odbiegają od karbonowych DT Swiss RC38C. Jak narzazie jestem zadowolony ale na prawdziwe testy koła poczekają do 2017.



#11 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 28 listopad 2016 - 21:14

A jak się trzyma ta czarna powierzchnia hamująca ?

#12 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 208 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 21:35

Nie widzę zużycia. Ale na ten temat to chyba będę mógł się wypowiedzieć za 5-10k km.


  • kaloo lubi to



Dodaj odpowiedź