Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co myslicie o rowerach Felt?


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Takjest

Takjest
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądZgierz

Napisano 24 październik 2007 - 23:22

Cześć chłopaki. Mam pytanko bo chciałem sobie sprawić jakąś przyzwoitą szosę. Będę miał chyba możliwość sprowadzenia sobie sprzętu z USA i na ebayu znalazłem coś takiego...
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
Myślałem też o Treku 1500, cena na ebayu czasami $800 ale powiedzmy, że normalnie też około $1000. Co myślicie o tym Felcie? Jestem amatorem, ale wciągnęło mnie to i chciałem coś co mi chwilę posłuży. Macie może jakieś inne propozycje w podobnej klasie?
Zastanawia mnie też rozmiar. Mam 180 cm i jeżdżę na 56. Jakbym wziął 54 to dałoby radę na tym jeździć czy lepiej trzymać się 56? Nigdy nie jeździłem ani nie przymierzałem 54.

#2 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 25 październik 2007 - 08:17

Felt jest dobrą marką. W twoim przypadku (wzrost 180cm)ten konkretny rower będzie za mały. Oprócz wysokości ramy zwróć uwagę na jej długość. Przy twoim wzroście i proporcjonalnej budowie będzie to 57cm (TT). Przy ramach typu slooping jest to wielkość
wirtualna mierzona w poziomie.

#3 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 październik 2007 - 09:59

Też mam 180cm wzrostu i ja np. śmigam na ramie 52 sloop [dł. ramy 535mm], ale trzeba brać także pod uwagę wiele innych rzeczy, dł. ramienia korby, geometria ramy, dł. mostka, geometria kierownicy, sztyca z cofniętym jarzmem do tyłu lub zwykła,itp.

Moja pozycja jest bardzo agresywna 8-) Ten konkretny felt jeśli chodzi o ramę to dał by rade, ale musiałbyś odsunąć siodło do tyłu oraz na wstępie wymienić mostek bo ten będzie za krótki, 120(130)mm powinno wystarczyć.

Pewnie inni się ze mną nie zgodzą, i będą uporczywie twierdzić że to za mała rama, itd. ale ja przedstawiłem tylko swój punkt widzenia.

#4 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2007 - 10:57

Zdecydowanie za mały na Ciebie będzie. Jak na Twój wzrost to długość górnej rury 56-57 cm. Przy moim wzroście (175cm) kalkulator podał długośc górnej rury na 54-55. Obecnie jeżdżę na 55,5 cm i jest idealnie w sam raz, także 54 na 180 cm wzrostu to będzie zdecydowanie za mało. Po prostu będziesz się źle na nim czuł i będzie Ci niewygodnie.

#5 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 25 październik 2007 - 12:06

Też mam 180cm wzrostu i ja np. śmigam na ramie 52 sloop [dł. ramy 535mm], ale trzeba brać także pod uwagę wiele innych rzeczy, dł. ramienia korby, geometria ramy, dł. mostka, geometria kierownicy, sztyca z cofniętym jarzmem do tyłu lub zwykła,itp.

Moja pozycja jest bardzo agresywna 8-) Ten konkretny felt jeśli chodzi o ramę to dał by rade, ale musiałbyś odsunąć siodło do tyłu oraz na wstępie wymienić mostek bo ten będzie za krótki, 120(130)mm powinno wystarczyć.

Pewnie inni się ze mną nie zgodzą, i będą uporczywie twierdzić że to za mała rama, itd. ale ja przedstawiłem tylko swój punkt widzenia.


Trudno się z Tobą nie zgodzić.
Na wzrost 180 ten Felt będzie jak najbardziej OK. Co najwyżej trzeba będzie założyć dłuższy mostek (bo ten na zdjęciu ma chyba 100-110; a 120 powinien w zupełności wystarczyć).
Ja przy wzroście 182 ujeżdzam rowerek na ramie 56, w której górna rura mierzona c-c ma 555 mm a mostek jest 110 i sa to dla mnie wymiary idealne.

#6 Takjest

Takjest
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądZgierz

Napisano 25 październik 2007 - 13:37

Dzięki za opinie. Widzę zdania podzielone jak zwykle :). Przejadę się może u nas do jakiegoś sklepu po prostu i przymierzę ramkę 54, zobaczę czy przypasi. Co z Trekiem? W który lepiej zainwestować?

#7 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2007 - 13:37

Po pierwsze priomo:
http://www.wrenchscience.com

abo inny rzetelny kalkulator ram, a potem można sie zastanawiać na ewentualnymi
odchyłkami preferencjami itd. W prawidłowo dobranej geometrii długość mostka czy wysunięcie sztycy (pomijam kwestię takiego czy innego slopingu - mierzymy wszystko wg. klasycznej geometrii) powinny być proporcjonalne do wymiarów ramy, więc
rama 52 z mostkiem 140mm czy rama 60 z mostkiem 80mm - to coś tu jednak wg mnie nie gra.

#8 lucjan

lucjan
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Skądnieopodal

Napisano 25 październik 2007 - 13:47

Dzięki za opinie. Widzę zdania podzielone jak zwykle :). Przejadę się może u nas do jakiegoś sklepu po prostu i przymierzę ramkę 54, zobaczę czy przypasi. Co z Trekiem? W który lepiej zainwestować?


Przymierz się. Pamiętaj jednakże, że co marka to inna wymiarówka, np. 54 w Felcie nie będzie równe wymiarami 54 w Autorze, czy Treku.
Liczą się konkretne wymiary ramy: czyli długość rury górnej i podsiodłowej, kąty, widelec, itp.
Pytałes o Treka. Oto mój http://www.bikefoto..../zdjecie/13509/ (w tym roku mam juz inne opony: błękitno-czarne Michelin Pro2 Race)

#9 Takjest

Takjest
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądZgierz

Napisano 25 październik 2007 - 14:06

Wypasiony ten twój Trek :). Osobiście bardziej kręci mnie Trek niż Felt, poza tym Treka już mierzyłem i leży świetnie. Feltem zainteresowałem się dlatego, że Treka akurat nie ma na ebayu, a tylko tam mogę go kupić. Trek USA wymyślił sobie, ze nie można ich rowerów wysyłać tylko trzeba odbierać osobiście w sklepie :(, wiec ebay to jedyna opcja. Spisałem wymiary, pojadę, porównam i tak będzie najlepiej. Faktycznie takie dobieranie na oko to trochę za duże ryzyko, szczególnie, że aż tyle czynników się tu liczy. Pewnie i tak poczekam na Treka, pierwsza miłość nie rdzewieje :). Jeszcze raz dzięki za komentarze.

#10 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2007 - 16:18

54 w Felcie nie będzie równe wymiarami 54 w Autorze, czy Treku


dlatego właśnie lepiej jest patrzeć nie na rozmiar ramy w sensie wysokości rury podsiodłowej tylko na odległość rura sterowa a sztyca.

#11 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2007 - 11:30

jesli chodzi o Felta to lepiej dosc dokladnie obejrzec sobie rozmiarowke. Smigam na F75 i sam zdecydowalem sie na rozmiar 54 (rura podsiodlowa 55cm i pozioma - 54cm). Moj wzrost to 176cm, ale zaznacze ze jestem nie do konca wymiarowy bo mam stosunkowo krotkie nogi, a za to dlugie rece i jestem bardzo gibki, dlatego dlugosc mojego mostka to 130mm;]

Sam rower? Poezja, bardzo lekka ramka z karbonowym tylnym i przednim widelcem. Fakt ze jest to najnizszy carbon w ofercie Felta, ale jak dla mnie w zupelnosci ok (moze dlatego ze nie mialem porownia). Ogolnie osprzet to 105/Ultegra - wszystko dziala bez zarzutow. Slabe punkty tego roweru to korba fc600 (50/34 z kaseta 11/23 to super rozwiazanie pod warunkiem ze sie nie scigacie bo wtedy na blaciku moze brakowac), korba lzejsza od nowej zintegrowanej Tiagry ale dalej jest to kolo 900g- szkoda ze nie ultegra. Drugi slaby element to kola whr500- fakt jest faktem ze sa niezle wytrzymale jak na kola tej klasy ale ich sztywnosc pozostawia wiele do zyczenia. Poprzednio smigalem na Botangerach Selectach - i byly tak sztywne jakby je ktos wycial z drewna:D No i ostatni moim zdaniem najwiekszy minusik dla inzynierow Felta to tluczacy w ramie pancerz tylnego hamulca;/ Ja z moim sobie juz poradzilem, ale ktos kupujac rower za takie pieniadze moze sie niemilo zaskoczyc. Ale mysle ze ten problem zostanie juz za rok rozwiazany bo pisalem o tym dosc dokladnie do centrali Felta w USA i odpisali mi ze sie tym zajma. Po za tym rower naprawde jest zlozony z glowa za co wielka chwala jego konstruktora. Stery Cane Creek, Kevlarowe Oponki Victorii i kokpit sygnowany logiem Felta (w tym carbonowa sztyca) to niektore z nich. Moze jestem zbytnio w to zapatrzony, ale tak naprawde nie ma jakiegos elementu do ktorego mozna by sie przyczepic, albo bylby no-name.

Co do ceny to amerykanska naprawde kusi;) W Polsce ten rower mozna kupic w Harfie za 4990zł. No i na koniec waga - 8,4kg - sam wazylem wiec nie ma zadnego oszukanstwa:)

#12 Gosc_HogTown Ka'Killa_*

Gosc_HogTown Ka'Killa_*
  • Gość

Napisano 26 grudzień 2007 - 01:41

Radze uwazac na amerykanskich producentow. Mieszkam w Toronto i przejechalem sie juz (dolsownie i w przenosni) na ich wyrobach. 80% ich ofery pochodzi z trzech fabryk na Tajwanie.Sa to wlasciwie identyczne ramy z innymi nalepkami. W wypadku tanszych rowerow istnieje mozliwosc, ze zostaly zrobione w obozie koncentracyjnym w Ch.R.L.D. Jakosc jest czesto fatalna i odchylenia od prostej siegaja 1 cm. Z estetyka i jakoscia wykonczenia jest podobnie: spawy wygladaja na wycisniete z tubki pasty do zebow. Ku przestrodze wspomne o koledze, ktory ostatnio wypiaskowal torowke Leader w celu przemalowania i okazalo sie, ze rurka podsiodlowa byla SZTUKOWANA!!!
Moze lepiej sciagnac cos wloskiego i jezdzic bez poczucia winy.

[ Added: 2007-12-25, 20:51 ]
evil: Jesli juz koniecznie musisz miec cos z tej strony Atlantyku to sugeruje zastanowic sie nad wyrobami Airborne, ktory robi super tytanowki lub Gunnar – wytwornia jest prowadzona przez czlonka rodziny Schwinn. Kanadyjske Rocky Mountain produkuje obecnie znakomite szosowki ze stali Columbusa. Jesli szukasz czegos w bardziej umiarkowanej cenie to warto pomyslec o rowerach LeMond. Ramy kompozytowe, aluminiowo-karbonowe z ultegra mozna dostac za jakies $1500.

#13 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2008 - 18:35

Patrzcie jaką ciekawą propozycję znalazłem
http://www.feltracin...4,1515&pid=8667
chodzi mi o ramę, na bikekatalog jest za 950zł
rama jest z carbonowym widelcem !
cały rower waży 9kg (56cm)a więc rama nie jest ciężka.
Gdzie może być haczyk ? :)

#14 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 10 czerwiec 2008 - 19:09

raczej nie ma, felty po prostu początkowo nie szły, staniały i teraz masa ludzi na nich jeździ ;p do tej pory nie słyszałam narzekania na ramy tej marki ;]

#15 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2008 - 20:23

haczyka nie ma, ta ramka to po prostu alu i tyle, żadna rewelka:) pewno wazy z 1,5kg i do tego masz widelec:) ja tam polecam, na moim felcie wykrecilem juz 10kkm, a ze scigam sie w mtb to dziury na szosie raczej przeskakuje niz omijam:) w polsce malo kto kreci na tych ramach bo dystrybutor jest od zeszlego roku dopiero. Sa marka jest ceniona bo sciga sie na tych rowerkach Slipstream Chipolite- amerykanski team no i polska Legia:)

#16 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 16 czerwiec 2008 - 07:25

w polsce malo kto kreci na tych ramach

Ty się chyba w ogóle z peletonem szosowym nie widujesz... bo jeździ feltów cała masa i to najczęściej te najwyższe modele... jak chcecie przykład z męskiej elity to choćby Legia się na nich ściga,a wcześniej o ile dobrze kojarzę CCC

#17 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 16 czerwiec 2008 - 07:47

Mika: senjiro napisał o Legii, chodziło mu raczej nie tyle o zawodników co o ludzi których można spotkać na drodze...

#18 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 16 czerwiec 2008 - 07:49

jak napisał to nie zauważyłam, trochę wczoraj późno wróciłam z wyścigu i kiepsko kontaktuje :P a ja napisałam, że w ogóle w peletonie, mowa o młodszych kategoriach.

#19 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 17 czerwiec 2008 - 22:21

w polsce malo kto kreci na tych ramach

Ty się chyba w ogóle z peletonem szosowym nie widujesz...

ano nie widuje:) i pewno tez nie mam jakiegos porownania wielkiego, ale szczerze polecam ta ramke:)

bo jeździ feltów cała masa i to najczęściej te najwyższe modele...

jeżdza, jeżdza:) bo jak napisalem od zeszlego roku Harfa-Harrysson stal sie oficjalny dystrubutorem tych rowerow na Polske:)



Dodaj odpowiedź