Madone 6.5
#21 Gosc_tobo_*
Napisano 27 wrzesień 2016 - 17:42
Jeśli rozmiar ramy upośledza w jakiś sposób funkcjonalność roweru -w moim odczuciu jest lepiej pod każdym względem - to jestem w stanie przecierpieć wizualne "fopa".
Szosy używam też jako roweru transportowego (dojazdy do pracy) i w takiej konfiguracji (pedały, mostek) trafia dobrze w zastosowanie.
#22 Gosc_DivisionBell_*
Napisano 27 wrzesień 2016 - 19:38
Wedlug mnie akurat w tym rowerze z mostkiem nie ma az takiej tragedii, natomiast jest u nas wsrod amatorow troche taki trend: mostek bardzo wysoko. Potem sie z tego robi zazwyczaj pozycja taka troche turystyczna, wyprostowana, co na takim rowerze wcale nie musi byc takie komfortowe jak by sie wydawalo.
#24 Gosc_tobo_*
Napisano 27 wrzesień 2016 - 20:11
Powiedziałbym raczej że jest odwrotnie, żeby być bardziej pro, co z resztą odzwierciedlają zadane tu pytania i wypowiedziane wątpliwości: mostek i pedały.
Parę lat temu przestępstwem było zamontowanie w rowerze mtb xc, sztywniaku, giętej kierownicy. Dziś w żadnym nowym rowerze tego typu nie ma prostej a tym bardziej węższej niż okolice 700 mm.
Itd.
Gdyby mój poprzedni Domane jeździł tak jak ten to zdecydowanie bym nie myślał o żadnej zmianie.
#25
Napisano 28 wrzesień 2016 - 05:37
Pozycję pewnie jeszcze obniżysz, gdy dłużej na nim pojeździsz. W swoim cienkim Treku co tydzień przekładałem jedną podkładkę z dołu na górę. W końcu zszedłem na zero i przyciąłem rurę sterowa. Zostawiłem tylko jedna podkładkę nad mostkiem, ale tylko po to gdybym ewentualnie kiedyś sprzedawał rower.
Podobają mi się koła i tu nic się nie zmieniło od lat. Szytka lepiej niesie. Jest może trochę droższa od oponki, ale warto dopłacić. Nie wiem tylko czy coś się zmieniło z klejeniem do obręczy?
#26
Napisano 28 wrzesień 2016 - 08:51
Pozycję pewnie jeszcze obniżysz, gdy dłużej na nim pojeździsz. W swoim cienkim Treku co tydzień przekładałem jedną podkładkę z dołu na górę. W końcu zszedłem na zero i przyciąłem rurę sterowa. Zostawiłem tylko jedna podkładkę nad mostkiem, ale tylko po to gdybym ewentualnie kiedyś sprzedawał rower.
Możesz powiedzieć w jakim celu tak obniżałeś kierownicę ?
#27
Napisano 28 wrzesień 2016 - 09:17
Możesz powiedzieć w jakim celu tak obniżałeś kierownicę ?
Mam 179cm wzrostu. Idealny rozmiar ramy dla mnie to 550mm. Niestety Trek ma 54 i 56cm. Wybrałem 54 jako bardziej zwarty, obniżyłem kierownicę i wydłużyłem mostek z 90 na 130mm. Wysokość siodełka 74cm. Taka pozycja bardziej mi pasuje, nawet w cyklotyrystyce. W zależności od tego, czy jadę spacerowo, czy sportowo w grupie - 30 do 60% jazdy w dolnym chwycie. Przejechany dystans od połowy kwietnia 8 379km. Na wietrze też przeważnie w dolnym. Zdjęcia roweru wrzuciłem do galerii.
#29
Napisano 28 wrzesień 2016 - 10:34
Osobiscie nie mam problemow z jazda z bardzo niskim przodem bez podkladek i z -17 mostkiem. Jakos latwo adaptuje sie do roznych ustawien na przodzie. Mimo wieku, plecy pozwalaja mi na to. Ale po bike fittingu podnioslo mi sie i osobiscie nie pomyslalbym zeby zakladac 130mm mostek. Fitting duzo daje.
#30
Napisano 28 wrzesień 2016 - 11:21
Jak mnie wkurza przypieprzanie się do takich głupot j
To strasznie nerwowy jesteś, bo nikt tu się nie przypieprza a jedynie wspomina o tym, że pedały mtb i rama szosowa nie wyglądają łądnie.
Jak właścicielowi wygodnie to ok. Wspomniałem, że właściciel ma zmienić bo jest nie PRO? Napisałem, że złożył brzydki rower??
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#31
Napisano 28 wrzesień 2016 - 11:21
#32
Napisano 28 wrzesień 2016 - 13:57
"Moda" to jest akurat na "pro"...
- ROZMIAR i Siara_iwj lubią to