A ja tworząc sobie nową maszynkę do jazdy nie wybrałbym szosy tylko byłby to rowerek przełajowy. Wtedy zawsze mam możliwość jazdy na szerszej oponie niż 28mm.
Szosa "na Lata" Do 6-7K
#22 Gosc_Bullet_*
Napisano 26 wrzesień 2016 - 16:10
Są różne koncepcje. Jedni wolą mieć rower ,, do wszystkiego'', inni kilka wyspecjalizowanych. Nigdy przełajówka nie zastąpi na asfalcie klasycznej szosy. Nie te przełożenia, nie ta pozycja, nie te hamulce. Ja tam wolę mieć jednocześnie zwykłą szosę i zwykłego górala na koła 26-tkach.
- Senninho lubi to
#24 Gosc_Bullet_*
Napisano 26 wrzesień 2016 - 17:43
Nie będę się spierał o dystans, jaki można zrobić w godzinę po asfalcie na klasycznym rowerze szosowym a przełajówce. Raczej to będzie więcej niż dwa km, zwłaszcza, jeżeli na trasie będą mocniejsze podjazdy. Wyspecjalizowanym góralem wjedziesz tam, gdzie z kolei polegnie przełaj. Trasy w danym dniu można różnie planować. To tylko dyskusja.
- Siara_iwj lubi to
#25
Napisano 26 wrzesień 2016 - 22:41
A dlaczego..... nikt nie przedstawił reszty plusów. carbonów i reszty minusów alu/stal.
Siara....zło konieczne......bez jaj....
Absolutnie bez jaj. Autor napisał długi post o tym czego szuka i czego oczekuje, post po którym, myślałem, wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane. Zaraz po tym nastąpiła odpowiedź w stylu "ale może jednak karbon? ". Nie wiem jak autorowi, ale mi ręce opadły.
Tyle dyskusji.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#26
Napisano 26 wrzesień 2016 - 22:50
Proszę spojrzeć do nas - złożymy zarówno topowy model do ścigania na alu, który w testach wypada bardzo dobrze i technicznie nie odbiega od innych rowerów w tej klasie:
https://www.rosebike.../wycig/xeon-rs/
bardziej uniwersalnym modelem jest przełajówka na tarczach lub canti:
https://www.rosebike...2200/aid:889204- model na SRAM 1x11 i tarczach
oraz
https://www.rosebike...2000/aid:816966
modele te można konfigurować pod siebie dobierając odpowiednie komponenty,
#27
Napisano 27 wrzesień 2016 - 12:42
W zasadzie jestem bliski kupna Caad-a 12 albo jakiegoś Specialized Allez-a na 105, potrzebuję jedynie rady doświadczonych kolegów czy dzisiejsze topowe alu spełnia moje wymagania i zakładając normalne użytkowanie wystarczy na najbliższe 5-6-7 lat ? Zakładając wymiany zużytego osprzętu ?
Czy zacisnąć pasa, i pisać do Rychtarskich ?
5-7 lat wytrzyma 90 procent ram na rynku nawet nie topowe alu. Nie potrzaba poszukiwać "rowerowego gralla"
Siara
Jak autor wątku odrzucił karbon używając argumentu "nie bo nie" trudno o merytoryczne argumenty. To już tylko poruszamy się w obszarze tego co podoba się autorowi wątku.
Temat rozdmuchany, wymagania spełni rower ogólnie dostępny w sklepie na troszkę lepszym osprzęcie.
NIe rozumiem tej ciągoty w kierunku coraz wiekszych rozmiarów opon. Przeciaż na 25 da się całkiem przyjemnie jeżdzić.
#28
Napisano 28 wrzesień 2016 - 07:43
A ja tworząc sobie nową maszynkę do jazdy nie wybrałbym szosy tylko byłby to rowerek przełajowy. Wtedy zawsze mam możliwość jazdy na szerszej oponie niż 28mm.
Był taki okres że rower przełajowy mocno chodził mi po głowie, miałem okazję pojeździć na takim i przyjemność zjechania z asfaltu na leśną ścieżkę była miłą odmianą, jednak po analizie doszedłem do wniosku że 90% moich wypadów to szosa i przy szosie zostaje. Jak miałbym lepsze warunki mieszkaniowe to zastanawiałbym się nad złożeniem czegoś na ramie accenta cx i wsadzeniu komponentów z obecnej szosy - obecnie ten temat upada i nie jest brany pod uwagę.
Proszę spojrzeć do nas - złożymy zarówno topowy model do ścigania na alu, który w testach wypada bardzo dobrze i technicznie nie odbiega od innych rowerów w tej klasie:
https://www.rosebike.../wycig/xeon-rs/
Rose dzięki za propozycję, nie brałem was pod uwagę ale przyznam że spodobał mi się model PRO SL-2000 na 105, a skoro jesteśmy w temacie kupna roweru aluminiowego to proszę powiedźcie mi dlaczego miałbym kupić od was a nie np od Treka czy Cannondale-a ?
5-7 lat wytrzyma 90 procent ram na rynku nawet nie topowe alu. Nie potrzaba poszukiwać "rowerowego gralla"
Patrząc chłodno na mój temat i moje zapędy masz rację, tak jak pisałem wcześniej btwin na Sorze by mi wystarczył ale skoro mogę sobie pozwolić na coś droższego to pytam o radę i propozycje.
Temat stanął na tym że chcę wybrać rower z najlepszymi warunkami gwarancyjnymi, Cannondale i Trek daje dożywotnią ? Rose 6 tak ?
#29 Gosc_Bullet_*
Napisano 28 wrzesień 2016 - 08:00
back weź pod uwagę różnice w geometrii CAAD i ALR Treka. Cannon robi ramy bardziej klasyczne, w Treku jest delikatny sloping. Trek daje gwarancję dożywotnią na ramę, na pierwszego użytkownika, pod warunkiem, że osprzęt na tej ramie zostanie zamontowany w autoryzowanym serwisie tej firmy.
#30 Gosc_tobo_*
Napisano 28 wrzesień 2016 - 08:01
Dożywotnia gwarancja to jedno a jej uwzględnianie to drugie. W Treku funkcjonuje to bez problemu. Kupno aluminiowej szosy Treka praktycznie wyklucza konieczność korzystania z gwarancji to aluminiowe szosy tej firmy nie mają problemów z pękaniem ram (niedoróbki fabryczne). Jeśli miałby być karbon na lata to coś najniższych serii z suportem press fit.
#32
Napisano 28 wrzesień 2016 - 13:39
Dożywotnia gwarancja to jedno a jej uwzględnianie to drugie. W Treku funkcjonuje to bez problemu.
Really ? Ponad 2 miesiące walczyłem zanim uwzględnili mi gwarancję na MTBka i dali nową ramę....
Nie obyło się bez kontaktu z szefem obsługi klienta dla PL i UK. Początkowo, pęknięta rama to tylko pęknięty lakier - stwierdzone tylko na podstawie zdjęć A rama nawet dwóch lat nie miała.
Więc mam zgoła odmienne doświadczenia.
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#33 Gosc_tobo_*
Napisano 28 wrzesień 2016 - 16:26
Wszystkie reklamacje Treka/Bontragera (a było ich sporo) z którymi miałem styczność zostały rozpatrzone bez najmniejszego problemu. Pozostaje jedynie kwestia czasu oczekiwania na towar po wymianie.
Btwin tez ma dożywotnią gwarancję
Ja bym wziął coś z Cannona za jego klasyczną geometrię, bo te slopingi jakoś mi się opatrzyły, a klasyk to jednak klasyk. No dobrze, delikatny sloping jest OK ale niektóre aż rażą w oczy...
Przy cenie którą zapłaciłem przełknąłbyś sloping
#35 Gosc_tobo_*
Napisano 29 wrzesień 2016 - 09:12
Hehe
Znacząca część wynika z nieprzystosowania produktów tej marki do eksploatacji w mokrych warunkach Producent niczego nie zmieni co do materiału czy technologii bo jeden stosunkowo niewielki rynek łatwiej obsłużyć zwyczajną bezproblemową wymianą .
Na tej samej zasadzie patrzę na dzieła Cannondale'a, Speca czy innych.