Szprychy
#2
Napisano 05 październik 2016 - 23:23
Pytanie trochę w stylu: czy są jakieś różnice między Trekiem a Giantem. Jakbyś pytał o konkretne modele to miałoby to bardziej sens.
Generalnie przy takiej masie koła z dużą ilością szprych i szprychy raczej bez cieniowania. Tak będzie bezpiecznie i bezawaryjnie. Firma wielkiego znaczenia nie odegra - bardziej dla zaplatającego, który może "lubić" np. nyple konkretnego producenta.
#4
Napisano 06 październik 2016 - 11:10
Jakie masz koła?
#6
Napisano 07 październik 2016 - 10:04
Zwykle szprychy nierdzewne 2 mm sapim i cnspoke. Głównie chodzi mi o trwałość bo te cnspoke troszkę mi strzelają wymieniłem już 3 sztuki choc myślę że ostatnie to przez serwisanta bo wczoraj wymieniłem 5 nypli poukręcanych.
Trochę zależy od modelu chyba, chociaż powszechnie się przyjęło, że Sapim wytrzymalsze. Mi się nie podoba tylko czarna anoda na sapim. Na CN spoke szprychy są eleganco całe czarne, a czarne Sapim są jakby takie 'opalone' czarne z prześwitami złotego/brązu (przynajmniej model cx-ray)
#7
Napisano 07 październik 2016 - 13:09
Między szprychami CNspoke a Sapim jest taka róznica, że Sapim pękają w źle naciagniętych kołach, a CNspoke pękają niezależnie od tego jak koło jest złożone. CNspoke są gorzej wykonane (zdarza się, że na gwint nie da się nakręcić nypla) i z gorszego materiału. Jeżeli dla kogoś CX-Raye są za drogie, to zamiast CNspoke 424 polecam złożyć koła na Sapimach D-light, a jeżeli nie ma super ciśnienia na niską wagę, za to cenisz trwałość i bezawaryjność, to Sapim Race.
- Malik lubi to
#10
Napisano 08 październik 2016 - 06:36
U mnie również żadnych problemów z CN.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 08 październik 2016 - 07:54
Ja jeżdze na 8 , koła składałem sam, złożyłem może do teraz z 15 kąpletów, zawsze na CN, i jak na razie wszystko u mnie i znajomych OK.
Jedynie szprychy sprzedawane z opakowania foliowego maja tylko metkę CN i brak oznaczeń na szprychach. Z pudelek mają wybitą cechę producenta CN i takie kupuje. Pokazał mi to znajomy w sklepie, mówił że te bez oznaczeń są tańsze w zakupie i gorzej się na nich pracuje, dlatego zwracam na to uwagę.
#13
Napisano 08 październik 2016 - 07:58
Cieniowane CN można w ogóle dostać bez oznaczeń? Nie spotkałem się jeszcze.
Z niecieniowanymi bywa różnie - ale z tego co widzę, to raczej kwestia materiału (słaby ocynk vs dobra nierdzewka - ale rozsądny człowiek nie oczekuje chyba jakości po szprysze za 20 gr/szt., prawda?), a niekoniecznie oznaczeń.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?