Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szprychy


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 05 październik 2016 - 21:13

Witam. Czy sa jakieś różnice miedzy szprychami sapim a cnspoke. Chodzi o szprychy zwykle nierdzewne czarne dla kierownika o wadze 105 kg.

#2 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 październik 2016 - 23:23

Pytanie trochę w stylu: czy są jakieś różnice między Trekiem a Giantem. Jakbyś pytał o konkretne modele to miałoby to bardziej sens.

Generalnie przy takiej masie koła z dużą ilością szprych i szprychy raczej bez cieniowania. Tak będzie bezpiecznie i bezawaryjnie. Firma wielkiego znaczenia nie odegra - bardziej dla zaplatającego, który może "lubić" np. nyple konkretnego producenta.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#3 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 06 październik 2016 - 06:09

Zwykle szprychy nierdzewne 2 mm sapim i cnspoke. Głównie chodzi mi o trwałość bo te cnspoke troszkę mi strzelają wymieniłem już 3 sztuki choc myślę że ostatnie to przez serwisanta bo wczoraj wymieniłem 5 nypli poukręcanych.

#4 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 październik 2016 - 11:10

Jakie masz koła?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#5 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 06 październik 2016 - 11:32

Takie https://www.rowertou...cn-spoke-czarne

#6 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 07 październik 2016 - 10:04

Zwykle szprychy nierdzewne 2 mm sapim i cnspoke. Głównie chodzi mi o trwałość bo te cnspoke troszkę mi strzelają wymieniłem już 3 sztuki choc myślę że ostatnie to przez serwisanta bo wczoraj wymieniłem 5 nypli poukręcanych.

Trochę zależy od modelu chyba, chociaż powszechnie się przyjęło, że Sapim wytrzymalsze. Mi się nie podoba tylko czarna anoda na sapim. Na CN spoke szprychy są eleganco całe czarne, a czarne Sapim są jakby takie 'opalone' czarne z prześwitami złotego/brązu (przynajmniej model cx-ray)



#7 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 październik 2016 - 13:09

Między szprychami CNspoke a Sapim jest taka róznica, że Sapim pękają w źle naciagniętych kołach, a CNspoke pękają niezależnie od tego jak koło jest złożone. CNspoke są gorzej wykonane (zdarza się, że na gwint nie da się nakręcić nypla) i z gorszego materiału. Jeżeli dla kogoś CX-Raye są za drogie, to zamiast CNspoke 424 polecam złożyć koła na Sapimach D-light, a jeżeli nie ma super ciśnienia na niską wagę, za to cenisz trwałość i bezawaryjność, to Sapim Race. 


  • Malik lubi to

#8 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 07 październik 2016 - 13:57

Na ta chwile już nie aktualne bo będzie tylko wymiana nypli a szprychy zostaną. Następne koło będzie złożone na pewno na sapimach. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

#9 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 08 październik 2016 - 06:14

Ja mam złożone koła na CN cieniowanych, ważne 105 kg, przejechałem 5 kkm i zero problemów. Szprychy 3x tańsze od sapimow.

#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8553 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 październik 2016 - 06:36

U mnie również żadnych problemów z CN.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 gomez

gomez
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 08 październik 2016 - 06:40

Fakt jest taki ze może też jeżdżę na za wysokim ciśnieniu w oponach

#12 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 08 październik 2016 - 07:54

Ja jeżdze na 8 , koła składałem sam, złożyłem może do teraz z 15 kąpletów, zawsze na CN, i jak na razie wszystko u mnie i znajomych OK.

Jedynie szprychy sprzedawane z opakowania foliowego maja tylko metkę CN i brak oznaczeń na szprychach. Z pudelek mają wybitą cechę producenta CN i takie kupuje. Pokazał mi to znajomy w sklepie, mówił że te bez oznaczeń są tańsze w zakupie i gorzej się na nich pracuje, dlatego zwracam na to uwagę.



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8553 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 październik 2016 - 07:58

Cieniowane CN można w ogóle dostać bez oznaczeń? Nie spotkałem się jeszcze.

 

Z niecieniowanymi bywa różnie - ale z tego co widzę, to raczej kwestia materiału (słaby ocynk vs dobra nierdzewka - ale rozsądny człowiek nie oczekuje chyba jakości po szprysze za 20 gr/szt., prawda?), a niekoniecznie oznaczeń.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź