Ramy whistle, pytanie do użytkowników.
Started By
xanavi
, 13 maj 2010 19:44
17 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 13 maj 2010 - 19:44
Witam,
Zapewne jest na forum kilka osób które jeżdżż na ramie whistle crow lub innej wyprodukowanej przez whistla. Przymieżam sie do zakupu crowa, ale mam wątpliwości co do rozmiaru. Mam 180cm wzrostu i noge 84. Rama o rozmiarze M (543mm) wydaje sie byc za mała a L(560mm) już lepsza ale chyba wolałbym coś pomiedzy (550mm). Czyjest ktoś kto używa rozmiaru 560? Jeżeli tak prosze o podzielenie sie wrażeniami z jazdy i dopasowania do sylwetki.
Zapewne jest na forum kilka osób które jeżdżż na ramie whistle crow lub innej wyprodukowanej przez whistla. Przymieżam sie do zakupu crowa, ale mam wątpliwości co do rozmiaru. Mam 180cm wzrostu i noge 84. Rama o rozmiarze M (543mm) wydaje sie byc za mała a L(560mm) już lepsza ale chyba wolałbym coś pomiedzy (550mm). Czyjest ktoś kto używa rozmiaru 560? Jeżeli tak prosze o podzielenie sie wrażeniami z jazdy i dopasowania do sylwetki.
#5
Napisano 14 maj 2010 - 06:14
Właśnie o to chodzi że chciałem sie przesiąść na mniejsza (teraz mam treka slr1500 rozm56 który jest na mnie chyba jednak lekko za duży). Boje sie że crow w rozmiarze 56 bedzie nie wiele mniejszy, o ile w ogóle bedzie. Znowu te 543mm wydaje sie za mało;/ odwieczny problem z tym rozmiarem...
I do tego na stronie whistle w tabeli geometri jest napisane ze rozm. L jest od 177cm-183cm wzrostu.
I do tego na stronie whistle w tabeli geometri jest napisane ze rozm. L jest od 177cm-183cm wzrostu.
#6
Napisano 14 maj 2010 - 07:24
xanavi, ja mam ramę Whistle Crow, model z r. 2009 rozm. L
Mam 180 cm wzrostu i w tym sezonie jestem raczej kiepsko rozciągnięty - ledwo co dotykam palcami dłoni do podłogi przy skłonie :-( Aktualnie mam mostek dł. 110 mm i kierownicę o zaięgu 82 mm. Po kilku eksperymentach zdecydowałem się na wariant ostateczny i zakup mostka Deda Zero 100 dł 110 mm i kierownica Deda Zero 100 o zasięgu 75 mm. Przy tych parametrach czuję się optymalnie.
Zauważ, że wersja WC M (543,5mm) ma główkę o dł. 150mm. Wcześniej miałem Merida Road Race M (555mm i dł. główki 145mm). Prowadzenie tego roweru to był dla mnie koszmar. Nie dość, że był strasznie "nerwowy" to jadąc czułem się jakbym "wbijał się" w asfalt. Eksperymenty z dł. mostka i ustawieniem kiery nic nie pomagały.
Jeśli jesteś dobrze rozciągnięty (całe dłonie przy skłonie leżą na podłodze) to spokojnie przy twoich parametrach anatomicznych i rozm. L możesz eksperymentować z dł. mostka 120 mm. Ja jezdziłem w ub. roku na 120mm ale byłem rozciągnięty maks. :-)
PS. Zmieniłem siodło na Fizik Arione CX Black a za tydzień będzie nowy kokpit DEDY. Wespół z kołami FFWD 50mm rower zaczyna wyglądać całkiem solidnie. W styczniu zmiana napędu na Chorusa :-).
Mam 180 cm wzrostu i w tym sezonie jestem raczej kiepsko rozciągnięty - ledwo co dotykam palcami dłoni do podłogi przy skłonie :-( Aktualnie mam mostek dł. 110 mm i kierownicę o zaięgu 82 mm. Po kilku eksperymentach zdecydowałem się na wariant ostateczny i zakup mostka Deda Zero 100 dł 110 mm i kierownica Deda Zero 100 o zasięgu 75 mm. Przy tych parametrach czuję się optymalnie.
Zauważ, że wersja WC M (543,5mm) ma główkę o dł. 150mm. Wcześniej miałem Merida Road Race M (555mm i dł. główki 145mm). Prowadzenie tego roweru to był dla mnie koszmar. Nie dość, że był strasznie "nerwowy" to jadąc czułem się jakbym "wbijał się" w asfalt. Eksperymenty z dł. mostka i ustawieniem kiery nic nie pomagały.
Jeśli jesteś dobrze rozciągnięty (całe dłonie przy skłonie leżą na podłodze) to spokojnie przy twoich parametrach anatomicznych i rozm. L możesz eksperymentować z dł. mostka 120 mm. Ja jezdziłem w ub. roku na 120mm ale byłem rozciągnięty maks. :-)
PS. Zmieniłem siodło na Fizik Arione CX Black a za tydzień będzie nowy kokpit DEDY. Wespół z kołami FFWD 50mm rower zaczyna wyglądać całkiem solidnie. W styczniu zmiana napędu na Chorusa :-).
#7
Napisano 14 maj 2010 - 15:33
Jeżeli chodzi o rozciągnięcie to niestety zawsze to był mój problem. Nie dostaje nawet palacami do podłoża (brakuje 5-10cm). Jakie to ma znaczenie przy dopasowaniu ramy?? Wydaje mi sie że to jest główną przyczyna mojego odczucia co do mojej obecnej ramy treka, z tego co zdążyłem znaleźć, rama ta ma 562mm horizontal TT. Czy mógłbyś mi objaśnić sprawe długości główkisterowej, jakie znaczenie ma jej rozmiar?? Co do siodełka, przy moim rozciągnięciu ostatnio zastanawiałem sie nad aliante, takie przynajmniej sugeruje fizik na swojej stronie za wyznacznik uznając właśnie poziom rozciągnięcia.
P.S.
Zacny rowerek składasz:)
P.S.
Zacny rowerek składasz:)
#9
Napisano 17 maj 2010 - 17:13
Jezdze na Modoc`u w rozmiarze XL (565mm podsiodlowa i 580mm efektywna gorna), wzrost 183cm, noga 89cm i dlugie rece. Mam mostek 80mm i chcialem podmienic na probe na 110mm ktory mam w mtb, bo wyciagniety jestem malo, tylko ze mialem polroczna przerwe w jezdzeniu i obecnie zanim organizm znowu sie przyzwyczai do roweru to boli mnie absolutnie wszystko od tyla przez plecy po nadgarstki Z tym, ze moj Modoc to model 2008 i z tego co widze na stronie whiste.it to karboniaki maja inna geo.
#10
Napisano 17 maj 2010 - 21:12
Za whistlem zdecydowanie przemawia cena, i dlatego chciałbym jednak tą rame kupić. Producen sugeruje L-kę do mojego wzrostu, ale oczywiście jest to bardzo subiektywna sugestia. Najbardziej pasowała by mi geometria ramy Pedal Force RS2. Podobne do niej są np. Ribble Sportive/Gran Fondo
http://www.ribblecyc...ame/RIBBFRAR905
Geometria:
http://www.ribblecyc...ve_Geometry.jpg
lub nawet Dostepna w polsce Peritus Dimiko. Niestety Dimiki to wydatek 3,5 tyśka (ze sztycą i koszykami), Ribble (rama+widelec) z przesyłką jakieś 3 tyś ( 390 funtów rama+ 87 widelec).
Z PF RS2 nie chce mi sie kombinować (opłaty celne mogą sie wkraść). Więc chyba ribble zostaje.
http://www.ribblecyc...ame/RIBBFRAR905
Geometria:
http://www.ribblecyc...ve_Geometry.jpg
lub nawet Dostepna w polsce Peritus Dimiko. Niestety Dimiki to wydatek 3,5 tyśka (ze sztycą i koszykami), Ribble (rama+widelec) z przesyłką jakieś 3 tyś ( 390 funtów rama+ 87 widelec).
Z PF RS2 nie chce mi sie kombinować (opłaty celne mogą sie wkraść). Więc chyba ribble zostaje.
#11
Napisano 20 maj 2010 - 09:08
slaweko,
Witam.
Mam pytanie na temat kól FFWD. Od niedawna stałem sie posiadaczem kół na obręczach 50mm(full karbonowych). Przez długi czas ich nie zakładałem, a co najgorsze nie sprawdziłem. Po założeniu szytek okazało się, że przednie koło ma bicie :-( . Chciałbym sie dowiedzieć czy je centrowałeś? Sprzedający przy zakupie powiedział mi, że w razie jakiś problemów z kołami mam mu wysłac, ale zastanawiam się czy to ma sens w takim przypadku( chodzi o długość oczekiwania na powrót kół). Jestem ciekawy też Twojej opini na ich temat.
Pozdrawiam
Witam.
Mam pytanie na temat kól FFWD. Od niedawna stałem sie posiadaczem kół na obręczach 50mm(full karbonowych). Przez długi czas ich nie zakładałem, a co najgorsze nie sprawdziłem. Po założeniu szytek okazało się, że przednie koło ma bicie :-( . Chciałbym sie dowiedzieć czy je centrowałeś? Sprzedający przy zakupie powiedział mi, że w razie jakiś problemów z kołami mam mu wysłac, ale zastanawiam się czy to ma sens w takim przypadku( chodzi o długość oczekiwania na powrót kół). Jestem ciekawy też Twojej opini na ich temat.
Pozdrawiam
#12
Napisano 20 maj 2010 - 09:23
adamak4 A jesteś pewien że to obręcz ma bicie a nie szytka? Może nierówno ją ułożyłeś (przy wentylku?) i dlatego masz wrażenie, że całe koło chodzi.
#14
Napisano 20 maj 2010 - 10:46
Full carbon? Prawie, prawie :-) http://www.bikeradar...irst-look-26205
http://www.bikeradar...o-rzr-46t-25577
http://www.bikeradar...o-rzr-46t-25577
#15
Napisano 20 maj 2010 - 10:53
adamak4, obręcze mam FFWD, piasty Novatec, koła składał mi Karbon i działają przy moich 83 kg perfekcyjnie.
Ostatnio przy prędkości ok 35 km/h wjechałem w małą dziurę w asfalcie. Serce mocniej zabiło. Koła po tym zajściu bez najmniejszego uszczerbku :-)
krzysztof1985, adamkowi4 chodziło o full carbonowe obręcze
Ostatnio przy prędkości ok 35 km/h wjechałem w małą dziurę w asfalcie. Serce mocniej zabiło. Koła po tym zajściu bez najmniejszego uszczerbku :-)
krzysztof1985, adamkowi4 chodziło o full carbonowe obręcze
#16
Napisano 07 listopad 2010 - 21:17
Przepraszam ze zmieniam temat,ale przymierzam sie do kupna kolejnego roweru szosowego.Wczesniej jezdzilem na aluminiowych ramach i nie mam pojecia nic o carbonowych..Pytanko jest takie,a mianowicie czy oplaca sie kupic whistle crow(model 2010) calkowicie na ultegrze?Całkowita waga rowerka to 8.60 kg??No i chodzi o cene w sklepie wystawiona jest za 7200.Czy to bedzie oplacalny zakup??Prosze o pomoc
#17
Napisano 27 czerwiec 2011 - 09:50
Rowery Whistle najlepsze w Polsce!
Złoto i srebro na mistrzostwach Polski młodzieżowców do 23 lat wywalczyli kolarze na codzień jeżdżący na Whistle w Pacifik Toruń!
http://kolarstwo.s24...a-kulasa,g1332/
Złoto i srebro na mistrzostwach Polski młodzieżowców do 23 lat wywalczyli kolarze na codzień jeżdżący na Whistle w Pacifik Toruń!
http://kolarstwo.s24...a-kulasa,g1332/