Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mozna Reklamowac Support>


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 894 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 13 październik 2016 - 07:23

Bez jaj, mój suport Shimano 105 ma 63000 km i zero problemów. Nie widzę powodów, by Tiagra miała działać ponad 20x krócej... Bij się ze sprzedawcą na noże, aż uzna. 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

#22 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 660 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 13 październik 2016 - 07:25

w goralu mam octalink jakis najtanszy i zyje juz 7tys km i cisza.Zreszta mialem HII w poprzednich rowerach i te 10-15tys km wytrzymywal.Nie jezdze w deszczu co najwyzej jakas mzawka wiec jakos specjalnie duzo wody tam sie nei dostalo.Karcherem nie myje.

 

Zareklamuje to zobacze co sie bedzie dzialo,niby tylko 50zl dalem ale trza walczyc



#23 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2593 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 13 październik 2016 - 16:16

Nie koniecznie. Świadczy to także, albo głównie, o dążeniu do obniżania wagi przy jednoczesnym zwiększaniu sztywności. A przeserwisowanie, czy właściwiej, konserwacja suportu typu pressfit czy HII jest banalna w porównaniu z pie....niem się z kwadratem razem z tymi wszystkimi ściągaczami i luzami na płaszczyznach. Nie mówiąc już o tym, że jak taka korba na kwadrat spadnie na palec u nogi to i złamać go może.

Różnice wagowe pomiędzy współczesnymi systemami korb a takimi na kwadrat sprzed 20-30 lat wynikają głównie z zastosowania kutych ramion korb pustych w środku a także pustych w środku kół łańcuchowych . Dura Ace 7400 (jako zestaw korby + suport) jest pewnie ze 200-250 g cięższy od aktualnego. Ale np. Ultegra 6600 (HT2) od 6400 (kwadrat) nie odbiegała już tak znacznie wagowo.

Obecnie niestety nie ma zbyt wielkiego wyboru wyższej klasy suportów na kwadrat, ale takie poniżej 200 g pewnie dałoby się znaleźć (z tytanową osią, aluminiowymi miskami i karbonowymi tulejami rozdzielającymi łożyska).

 

Zamiast ściągacza do korb na kwadrat czy Octalink można zastosować "self  extracting bolts", czyli ściągacz zintegrowany i wtedy też ściągamy korby jednym imbusem.

I nie wiem, o jakich luzach na płaszczyznach mówisz.

No a jeśli chodzi o sztywność to niby z jednej strony grubsza oś w HT2, ale podparta jakimiś plastikowymi podkładkami. Mnie to nie przekonuje. A najgorsze to kiepskie uszczelnienie.



#24 bocian2012

bocian2012
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądPilzno

Napisano 14 październik 2016 - 11:11

Niestety ale miałem ten sam problem i kumpel który kupił suport dzień później niż ja to samo tez mieliśmy suporty Tiagra mi wytrzymał ledwo 2000 kumpel przejechał troche ponad 3000.Jak poszlismy reklamowac to sprzedawca powiedział ze to walka z wiatrakami i lepiej kupic nowy.



#25 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3701 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 październik 2016 - 11:44

3000 to i tak dobry wynik

 

Kompletna bzdura jakiej świat nie widział. Tak więc takie twierdzenia to sobie można na płocie powiesić...No chyba, że łożyska są z plasteliny. A chyba nie są. No chyba, że ta Tiagra to taki komplety szajs jest. Używam od ponad 2 lat łożysk Sh (ultegra, nie pamiętam już dokładnie jaki model), kilkanaście tysięcy i pewno jeszcze trochę (o ile nie drugie tyle co teraz) pociągną bez luzów. Żadnych konserwacji nie robiłem bo i po co. Jak się zajadą, to się wymieni, nie majątek przecież. 


  • astronom i big75 lubią to

Giant TCR Composite                                  24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png
::::Powered by SRAM REDTM      GarminConnect.png
                                                   Grupa Forum na Garmin Connect - zapraszam!


#26 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5378 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 14 październik 2016 - 13:35

Zależy, jak rozumiesz słowo "dobry".
 
Jeżeli jako "dobry" w sensie "godny pochwały", to na pewno nie, bo to wynik skandaliczny.
 
Ale "dobry" jako "nie gorszy niż porównywalne egzemplarze" to ten wynik jak najbardziej jest. Tiagra to po prostu słabiutkie łożyska - chcesz mieć za wszelką cenę tani sprzęt, to dostajesz "tanią" jakość. Ta cena naprawdę nie bierze się z niczego.
 
 
BTW to dość zabawne, że kiedy polski rząd "kupuje" drogi, to powszechnie uważa się za skandal, że jedynym kryterium zakupu jest cena. Dziwnym trafem ta sama zasada przestaje obowiązywać, kiedy robi się prywatne zakupy, bo przecież sprzęt za grosze ma obowiązek być wieczny ;)
rowerplus-logo-2.png

#27 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 478 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 październik 2016 - 06:12

Jak zwykle odbiegam od tematu i mam kilka pytań nie na temat :).

1. W przypadku Tiagry mówimy o suporcie press-fit, czy są jeszcze jakieś odmiany z nakrętkami jak w Ultegrze?

2. Czy śrubę w centrum luźnej korby wystarczy dokręcić ręką? Zbyt mocne skręcenie kluczem płaskim może chyba spowodować nadmierny opór na łożyskach.

Znalazłem taki filmik  i jest całkiem OK tylko dlaczego gość w 2:34 nabija łożysko zamiast zrobić to prasą. Z tego co wiem to łożyska wprost "uwielbiają" impulsowe naparzanie młotkiem :).

3. Trzecie i ostatnie. Czy możliwe jest dokupienie samych uszczelnień 3:42 filmu?



#28 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1590 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 16 październik 2016 - 07:10

Gdzie w tym filmie w 2:34 on nabija łożysko? Używa młotka żeby osadzić w łożysku kompatybilnym z Shimano pierścień pozwalający na montaż w lewym łożysku osi Srama. Pierscien wchodzi lekko i ma kontakt tylko z wewnętrznym pierścieniem łożyska. Używa prasy do osadzenia łożysk.

Co do uszczelek - mailuj do producenta ewentualnie pl dystrybutora 7anna.

#29 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 116 postów

Napisano 18 październik 2016 - 00:20

Kupiłem kiedyś wkład Campagnolo Mirage na kwadrat , i na jednym treningu po 50 km zrobił się luz na łożyskach - jak w starym .

Uwierzyć nie mogłem .

Reklamowałem i reklamację uznano .

Okazało się , że wyszła wadliwa seria wkładów ( nieutwardzone lub przehartowane ?)

 

Tylko , że już następny nie był Mirage , a model wyżej  .

 

Możliwe , że podobnie jest w tym przypadku .

 

Albo brak smaru i zbyt mocno skręcony był .

 

Ale i tak nie ma szans na reklamację !

Przebieg 3 tyś. km to zdecydowanie zbyt mało .





Dodaj odpowiedź