Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lekkie, Wytrzymałe Obręcze Alu


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądBochnia

Napisano 13 październik 2016 - 13:08

Zamierzam wymienić obręcze w moich kolach, obecny zestaw to:

(1492g)
- piasty Novatec A291SB + F482B
- obręcze srebrne nitowane AlexRims AT-400 32h
- szprychy Pillar PDB1417 stal nierdzewna Sandvic T302, cieniowane 2.0/1.5/2.0mm
- nyple ALU czerwone Pillar PT34
 
Po przejechaniu ok 13kkm 3-4 razy musiałem prostować tylne koło ponieważ łapało bicie głównie w pionie co jest trochę denerwujące zwłaszcza, że ważę ok 65kg a koła są na 32 szprychach więc wydawałoby się, że zestaw pancerny, po za tym podczas sprintu przednie koło czasami ociera o klocki.
 
Postanowiłem więc wymienić obręcze na coś sztywniejszego, póki co biorę pod uwagę:
- h son plus archetype
- dt swiss r440
- kinlin xr-300
 
Co do ceny to nie mam jakiś większych ograniczeń ponieważ chce wykorzystać obecne piasty i być może szprychy jeśli długość by się zgadzała. Koła mają służyć do codziennej jazdy i długich maratonów (200-1000km) po niekoniecznie idealnym asfalcie.


#2 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 994 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 październik 2016 - 13:48

Ten Kinlin będzie mocny ze względu na wysoki stożek, ale są to wąskie obręcze jak na obecne czasy.

 

Ja polecę Kinlin XR-22T. Szerokie, w miarę lekkie i wytrzymałe.



#3 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 281 postów

Napisano 13 październik 2016 - 15:36

Używam kół złożonych na obręczach DT Swiss R440, 28 otworów, piasty Novatec 292/482. Przejechane kilka tysięcy kilometrów, żadnego bicia, uszkodzeń, odkształceń. Moja waga 75-80kg. Kół używam do jazd w ultramaratonach, nie oszczędzam ich. Nie straszne im betonowe płyty, bruki itp.



#4 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądBochnia

Napisano 13 październik 2016 - 18:06

Widzę, że Kinliny XR-22T mają szerokość 24mm a ja jeżdże na oponce 23 (realnie maja 24mm) ma prawo to działać?



#5 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 994 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 październik 2016 - 18:33

Raczej tak. Ja jeżdżę na na nich z oponami 24mm i dobrze się układają.



#6 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 131 postów

Napisano 14 październik 2016 - 06:52

Widzę, że Kinliny XR-22T mają szerokość 24mm a ja jeżdże na oponce 23 (realnie maja 24mm) ma prawo to działać?

 

A dlaczego nie?

Mam takie obręcze i jest ok.

Opona 23mm w zależności od producenta może mieć ~25-27mm



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3121 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2016 - 07:52

Z wymienionych tu obręczy rozwazylbym Archetype i 22T, DT ma troche toporny przekroj.
Jezdze na Archetype od kilku lat, w sezonie jesienno-zimowym. +90kg 24/28 sloneczko/2×, cx-ray. Super obrecz, bardzo dobrze wykonana, mocna isztywna.
Na 23mm opony rosna o ok 2mm, w porownaniu do waskich obreczy.


#8 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 14 październik 2016 - 09:00

Ja bym odpuścił archetypy -najcięższe, najdroższe i nie mają możliwości przerobienia na tubeless a ich szerokości nie odczujesz na wąskich oponach. Natomiast obręcze kinlina dla mnie są kiepsko wykonane (mam xc-279) może te xr22t są lepszej jakości.

 

#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3121 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2016 - 09:26

Jak to nie odczujesz, jak z np 23mm robi się 25mm?
Nikt nie pytal o tubeless.
Jakie lzejsze o podobnym profilu obrecze zaproponujesz?

#10 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 14 październik 2016 - 09:38

i co że się "robi"? kinliny i dt to też dość szerokie obręcze. Tym bardziej że qusiu7 używa opon "tylko" 23mm.

Teraz wróć do tego jakie wymagania ma autor tematu: obręcze "lekkie i wytrzymałe" nikt nie pytał o najlżejsze z najszerszych.

 

Tubeless to dobry ficzer leżeli "Koła mają służyć do codziennej jazdy i długich maratonów (200-1000km) po niekoniecznie idealnym asfalcie" chyba lepiej mieć możliwość przerobienia na bezdętki ?!



#11 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 513 postów
  • Skądxx

Napisano 14 październik 2016 - 09:59

Też mam obręcze kinlin xc 279 i uważam, że jakość ich wykonania nie jest najwyzsza, sądzę że w tej cenie można kupić lepsze obręcze

#12 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3121 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 październik 2016 - 10:41

i co że się "robi"? kinliny i dt to też dość szerokie obręcze. Tym bardziej że qusiu7 używa opon "tylko" 23mm.

Teraz wróć do tego jakie wymagania ma autor tematu: obręcze "lekkie i wytrzymałe" nikt nie pytał o najlżejsze z najszerszych.

 

Tubeless to dobry ficzer leżeli "Koła mają służyć do codziennej jazdy i długich maratonów (200-1000km) po niekoniecznie idealnym asfalcie" chyba lepiej mieć możliwość przerobienia na bezdętki ?!

Ano to sie robi, ze masz szersza opone, ktora ma lepszy profil ale zeby to docenic to trzeba to zrozumiec i doswiadczyc.

Ja nie mam problemow ze zrozumieniem tego o co kolega pytal. Podajac trzy przyklady obreczy, z tego 2 szerokie, wnioskuje, ze taki typ obreczy jest mu blizszy.

 

Jak juz wychwalasz te tublessy, to napisz o ich wadach. Chyba ze i tu ich nie zauwazasz, tak jak nie widzisz roznicy zmiany szerokosci i profilu opony na szerokich obreczach.

 

Poza tym dalej nie podales jakiejkolwiek propozycji.



#13 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 14 październik 2016 - 12:29

Masz jednak problem ze zrozumieniem. Opisałem cechy wszystkich wymienionych obręczy dodatkowo z moimi odczuciami co to jakości obręczy kinlin, Z tych 3 archetype wydaje się najmniej pasująca autorowi tematu. Wybierze co chce. To że ty masz tą obręcz nieznaczy że jest najlepsza dla jego zastosowań. Ma zakładać obręcz szerszą niż opony na których jeździ? Mylisz się, że im szerzej tym lepiej. opona traci swój prawidłowy kształt.

aha ,jeżeli chodzi o rzekome wady tubelesów, to zawsze można założyć dętki a spróbuj zrobić bezdętki na swoich archetypach :D

 

Pozdrawiam cie serdecznie



#14 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądBochnia

Napisano 14 październik 2016 - 17:29

niestety rama nie pozwala mi założyć nic szerszego niż 23mm, kiedyś wcisnąłem 25 ale delikatne bicie uniemożliwiało dalszą jazdę ponieważ opona zaczynała ocierać o tylne widełki. Co do 3 przykładów to wybór nie musi się ograniczać tylko i wyłącznie do nich. Natomiast jeśli przy założeniu, że szerszy profil spowoduje poszerzenie opony o te 2-3mm to skłaniałbym się do węrzszych obręczy ze względu na brak miejsca.



#15 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądBochnia

Napisano 18 październik 2016 - 20:37

niestety wszystkie szerokie obręcze odpadają ze względu na specyfikę ramy, znajomy zmierzył szerokość opony 23mm w swoich archetypach no i wyszło 26mm to o 2mm wiecej niż obecnie na obręczach alexrims at400, pozostają kinliny xr-300 które są nieznacznie szersze od alexrimsów chyba że możecie jeszcze polecić coś wąskiego co spełniałoby wcześniej wspomniane założenia?



#16 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 228 postów

Napisano 21 październik 2016 - 09:08

A kto zaplatał i naciągał ?
Ja na Twoim miejscu reklamowałbym albo zaplot albo obręcze.

 

 

Co konkretnie jest nie tak z Waszymi Kinlinami XC-279?
Sam się nad nimi zastanawiam.



#17 BraWo

BraWo
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądTarnów

Napisano 21 październik 2016 - 12:58

a takie ?

 

http://www.notubes.c...Black-P529.aspx

 

ważyłem 105kg i dawały radę, przejechałem na nich z 1500km odsprzedałem dalej, klient zadowolony


ACCENT - CX ONE PRO

CANYON - CF SL 7.0  105 on site

 

 


#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3121 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 październik 2016 - 13:41

Masz jednak problem ze zrozumieniem.  Ma zakładać obręcz szerszą niż opony na których jeździ? Mylisz się, że im szerzej tym lepiej. opona traci swój prawidłowy kształt.

aha ,jeżeli chodzi o rzekome wady tubelesów, to zawsze można założyć dętki a spróbuj zrobić bezdętki na swoich archetypach :D

 

Pozdrawiam cie serdecznie

Moze ja mam problemy ze zrozumieniem. Ty napewno z brakiem wiedzy. Po co brniesz w temat, o ktorym nie masz zielonego pojecia, sadzac po twoich wypowiedziach. "Opona traci swoj prawidlowy ksztalt..." hahaha

 

I cos sie tak czepil tych tublessow? Po co mam robic tublessy kiedy ich nie potrzebuje i do niczego mi sa nie potrzebne?

 

Poza tym dalej spamujsz, bo znowu, oprocz niewiedzy, nie popisales sie jakimkolwiek przykladem lub propozycja.

 

@gusiu7 jak mozesz tylko wsadzic 23mm (z ciekawosci co to masz za rame i widelec), to jak piszesz, szersze obrecze raczej odpadaja. Raczej, bo ewentualnie moglbys skupic sie na oponach, ktore nie beda rosly o 3mm po zalozeniu ich na 23mm obrecz. A sa takie. Ale i tak, z tych co znam, bedzisz blisko tych 25mm.



#19 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądBochnia

Napisano 03 listopad 2016 - 19:42

Rama to Guerciotti Ares, z przednim widelcem nie ma najmniejszego problemy, weszła by nawet 28, problem jest z tyłem. Koncepcja się jednak trochę zmieniła i chyba pójdę w karbonowe obręcze na szytkach tufo s33 pro. Szerokość obręczy się zgadza bo już mierzyłem. Mam nadzieje, że przy mojej niskiej wadzę i stozku 38mm 20/24 szprychy będzie to dobre rozwiązanie.



#20 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 513 postów
  • Skądxx

Napisano 03 listopad 2016 - 21:44

Jeżeli faktycznie chcesz jeździć na tych kabanach tufo to odpuść sobie szytki i kup bardzo dobrą oponę i lekką butylową lub lateksową dętkę.



Dodaj odpowiedź