Zamierzam wymienić obręcze w moich kolach, obecny zestaw to:
Lekkie, Wytrzymałe Obręcze Alu
#1
Napisano 13 październik 2016 - 13:08
#3
Napisano 13 październik 2016 - 15:36
Używam kół złożonych na obręczach DT Swiss R440, 28 otworów, piasty Novatec 292/482. Przejechane kilka tysięcy kilometrów, żadnego bicia, uszkodzeń, odkształceń. Moja waga 75-80kg. Kół używam do jazd w ultramaratonach, nie oszczędzam ich. Nie straszne im betonowe płyty, bruki itp.
#4
Napisano 13 październik 2016 - 18:06
Widzę, że Kinliny XR-22T mają szerokość 24mm a ja jeżdże na oponce 23 (realnie maja 24mm) ma prawo to działać?
#7
Napisano 14 październik 2016 - 07:52
Jezdze na Archetype od kilku lat, w sezonie jesienno-zimowym. +90kg 24/28 sloneczko/2×, cx-ray. Super obrecz, bardzo dobrze wykonana, mocna isztywna.
Na 23mm opony rosna o ok 2mm, w porownaniu do waskich obreczy.
#9
Napisano 14 październik 2016 - 09:26
Nikt nie pytal o tubeless.
Jakie lzejsze o podobnym profilu obrecze zaproponujesz?
#10
Napisano 14 październik 2016 - 09:38
i co że się "robi"? kinliny i dt to też dość szerokie obręcze. Tym bardziej że qusiu7 używa opon "tylko" 23mm.
Teraz wróć do tego jakie wymagania ma autor tematu: obręcze "lekkie i wytrzymałe" nikt nie pytał o najlżejsze z najszerszych.
Tubeless to dobry ficzer leżeli "Koła mają służyć do codziennej jazdy i długich maratonów (200-1000km) po niekoniecznie idealnym asfalcie" chyba lepiej mieć możliwość przerobienia na bezdętki ?!
#12
Napisano 14 październik 2016 - 10:41
i co że się "robi"? kinliny i dt to też dość szerokie obręcze. Tym bardziej że qusiu7 używa opon "tylko" 23mm.
Teraz wróć do tego jakie wymagania ma autor tematu: obręcze "lekkie i wytrzymałe" nikt nie pytał o najlżejsze z najszerszych.
Tubeless to dobry ficzer leżeli "Koła mają służyć do codziennej jazdy i długich maratonów (200-1000km) po niekoniecznie idealnym asfalcie" chyba lepiej mieć możliwość przerobienia na bezdętki ?!
Ano to sie robi, ze masz szersza opone, ktora ma lepszy profil ale zeby to docenic to trzeba to zrozumiec i doswiadczyc.
Ja nie mam problemow ze zrozumieniem tego o co kolega pytal. Podajac trzy przyklady obreczy, z tego 2 szerokie, wnioskuje, ze taki typ obreczy jest mu blizszy.
Jak juz wychwalasz te tublessy, to napisz o ich wadach. Chyba ze i tu ich nie zauwazasz, tak jak nie widzisz roznicy zmiany szerokosci i profilu opony na szerokich obreczach.
Poza tym dalej nie podales jakiejkolwiek propozycji.
#13
Napisano 14 październik 2016 - 12:29
Masz jednak problem ze zrozumieniem. Opisałem cechy wszystkich wymienionych obręczy dodatkowo z moimi odczuciami co to jakości obręczy kinlin, Z tych 3 archetype wydaje się najmniej pasująca autorowi tematu. Wybierze co chce. To że ty masz tą obręcz nieznaczy że jest najlepsza dla jego zastosowań. Ma zakładać obręcz szerszą niż opony na których jeździ? Mylisz się, że im szerzej tym lepiej. opona traci swój prawidłowy kształt.
aha ,jeżeli chodzi o rzekome wady tubelesów, to zawsze można założyć dętki a spróbuj zrobić bezdętki na swoich archetypach
Pozdrawiam cie serdecznie
#14
Napisano 14 październik 2016 - 17:29
niestety rama nie pozwala mi założyć nic szerszego niż 23mm, kiedyś wcisnąłem 25 ale delikatne bicie uniemożliwiało dalszą jazdę ponieważ opona zaczynała ocierać o tylne widełki. Co do 3 przykładów to wybór nie musi się ograniczać tylko i wyłącznie do nich. Natomiast jeśli przy założeniu, że szerszy profil spowoduje poszerzenie opony o te 2-3mm to skłaniałbym się do węrzszych obręczy ze względu na brak miejsca.
#15
Napisano 18 październik 2016 - 20:37
niestety wszystkie szerokie obręcze odpadają ze względu na specyfikę ramy, znajomy zmierzył szerokość opony 23mm w swoich archetypach no i wyszło 26mm to o 2mm wiecej niż obecnie na obręczach alexrims at400, pozostają kinliny xr-300 które są nieznacznie szersze od alexrimsów chyba że możecie jeszcze polecić coś wąskiego co spełniałoby wcześniej wspomniane założenia?
#17
Napisano 21 październik 2016 - 12:58
a takie ?
http://www.notubes.c...Black-P529.aspx
ważyłem 105kg i dawały radę, przejechałem na nich z 1500km odsprzedałem dalej, klient zadowolony
ACCENT - CX ONE PRO
CANYON - CF SL 7.0 105 on site
#18
Napisano 21 październik 2016 - 13:41
Masz jednak problem ze zrozumieniem. Ma zakładać obręcz szerszą niż opony na których jeździ? Mylisz się, że im szerzej tym lepiej. opona traci swój prawidłowy kształt.
aha ,jeżeli chodzi o rzekome wady tubelesów, to zawsze można założyć dętki a spróbuj zrobić bezdętki na swoich archetypach
Pozdrawiam cie serdecznie
Moze ja mam problemy ze zrozumieniem. Ty napewno z brakiem wiedzy. Po co brniesz w temat, o ktorym nie masz zielonego pojecia, sadzac po twoich wypowiedziach. "Opona traci swoj prawidlowy ksztalt..." hahaha
I cos sie tak czepil tych tublessow? Po co mam robic tublessy kiedy ich nie potrzebuje i do niczego mi sa nie potrzebne?
Poza tym dalej spamujsz, bo znowu, oprocz niewiedzy, nie popisales sie jakimkolwiek przykladem lub propozycja.
@gusiu7 jak mozesz tylko wsadzic 23mm (z ciekawosci co to masz za rame i widelec), to jak piszesz, szersze obrecze raczej odpadaja. Raczej, bo ewentualnie moglbys skupic sie na oponach, ktore nie beda rosly o 3mm po zalozeniu ich na 23mm obrecz. A sa takie. Ale i tak, z tych co znam, bedzisz blisko tych 25mm.
#19
Napisano 03 listopad 2016 - 19:42
Rama to Guerciotti Ares, z przednim widelcem nie ma najmniejszego problemy, weszła by nawet 28, problem jest z tyłem. Koncepcja się jednak trochę zmieniła i chyba pójdę w karbonowe obręcze na szytkach tufo s33 pro. Szerokość obręczy się zgadza bo już mierzyłem. Mam nadzieje, że przy mojej niskiej wadzę i stozku 38mm 20/24 szprychy będzie to dobre rozwiązanie.