Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trzaski Suport Giant Defy 4


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Morf3usz

Morf3usz
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 14 październik 2016 - 20:08

Witam

Panowie po pierwszych 50 przejechanych kilometrach pojawiły się trzaski w suporcie.

Łapiąc za korby i poruszając słychać strzelanie i jakby delikatny luz.

Korba to FSA Tempo 50/34

Środek suportu: Cartridge

Z racji tego że rower jest praktycznie nowy, ale zamawiany przez internet nie wiem co z tym fantem zrobić.

Proszę o poradę co z tym fantem zrobić :)

 



#2 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 październik 2016 - 20:37

Korba była za słabo dokręcona i poluzowała się podczas jazdy. Zrób tak:

-Ściągnij korbe

-Wyczyść i nasmaruj lekko kwadraty

-Załóż korbe

-Mocno dokręć

Sprawdź też czy śruby kominowe(te co trzymają blaty) są dobrze skręcone.



#3 Morf3usz

Morf3usz
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 14 październik 2016 - 21:51

Korba była solidnie dokręcona,

Zastanawiam się czy samemu grzebać.

Zadzwonię do sklepu i zobaczę co mądrego mi powiedzą na ten temat.



#4 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 październik 2016 - 21:54

Jak sam mówisz, że czuć delikatny luz jak ruszasz ręką to chyba nie była tak dobrze dokręcona. Chyba, że to luz na suporcie.



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 14 październik 2016 - 22:13

Kto wkręcał pedały, gwinty były posmarowane?

Na wiele przypadków stuków i trzasków w rowerze podejrzewane korby jako takie to raczej znikomy udział  tym problemie. 



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 październik 2016 - 22:15

Może być jeszcze tak, że rusza się cały suport w ramie. Ale to łatwo sprawdzić przykładając palec na styku misek suportu z mufą. Suporty lubią się luzować w ramie jeśli mufa nie była splanowana lub choćby zeszlifowana z lakieru (zwłaszcza chodzi o prawą stronę, od napędu)



#7 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 październik 2016 - 22:18

Teraz mi się przypomniało, że kiedyś za słabo dokręciłem prawą miskę suportu i faktycznie się poluzowała przez co cała korba pływała.

Lubią się luzować? Nigdy nie planowałem mufy do suportów na kwadrat i nie wiem czy przy HT II w szosie mam splanowany. To, że raz mi się poluzował było tylko i wyłącznie moją winą, użyłem zbyt krótkiego klucza(zawsze używałem długiego francuza ale wtedy nie mogłem go zlokalizować)



#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 październik 2016 - 23:13

Chodzi głównie o pierwszy montaż suportu do nowej ramy. Też nigdy nie planowałem profesjonalnie mufy frezem, ale w nowych ramach zawsze zeszlifowuję lakier z prawej strony pilnikiem, tak aby płaszczyzna miski stykała się z mufą bezpośrednio. Lakier jest dość miękki, a w dodatku często nierówno natryśnięty w tym miejscu. Zwykle później mocne dokręcenie misek na smarze ogólnego stosowania lub smarze miedziowym wystarcza, aby się nie odkręcały, ale w niektórych przypadkach można dać jakiś średni klej do gwintów (lub mocny, gdy gwint jest już trochę luźny, czyli np. w sytuacji jak ktoś długo jeździł na kiwającym się w ramie suporcie).

Do dokręcania suportów wato mieć klucz ze stabilizatorem (może być też stara ośka z przedniego koła, ale ta węższa, jak w starych Rometach, bo ma gwint prawie identyczny z tym w osi suportu). To zapobiega wyskakiwaniu klucza wielowpustowego z gniazda w misce. 



#9 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 październik 2016 - 23:43

Ten stabilizator jest numerem 1 na mojej liście narzędzi do kupna :)

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#10 Morf3usz

Morf3usz
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 15 październik 2016 - 05:43

Pedały były smarowane i mocno dokręcone.
Moim zdaniem 99% że to luz w suporcie, sam nic nie grzebałem, z racji tego że to nowy rower.
Jest sens dzwonić do sklepu, czy działać na własną rekę?
Wydaje mi się że sklep i tak oleje temat.


#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2016 - 07:55

Dlaczego ma olać? Rower miał przegląd zerowy? Możesz robić to sam - masz narzędzia? Poprawianie po fabryce za własne pieniądze (ściągacz do korb, imbus 8 mm, klucz do suportu - korba na kwadrat) to ciut bez sensu.

#12 Morf3usz

Morf3usz
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 15 październik 2016 - 18:44

Rower ma tydzień czasu, a więc nie miał przeglądu.

Nie posiadam narzędzi a więc sam się za to brał nie będę, to strzelanie zabiera mi cało przyjemność z jazdy :(

Na początku tygodnia zadzwonię do sprzedawcy i zobaczę co mi mądrego doradzi, rower zamawiany przez internet a więc nie mam na miejscu serwisu :(





Dodaj odpowiedź