Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek Alr5 Vs S5 - Co Wybrać?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Levisek

Levisek
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądGdynia

Napisano 17 październik 2016 - 10:18

Szybkie pytanie jak w temacie. Dobre alu czy najsłabszy karbon (nie full) treka.



#2 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 październik 2016 - 11:50

Bierz karbą.



#3 Levisek

Levisek
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądGdynia

Napisano 17 październik 2016 - 11:57

Bierz karbą.

 

Różnica wagi prawie żadna.



#4 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1125 postów
  • Skądpolska

Napisano 17 październik 2016 - 12:25

Jak dla mnie to główka ramy w S5 jest.... ładna , w ALR zdecydowanie....brzydka/normalna .



#5 Levisek

Levisek
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądGdynia

Napisano 17 październik 2016 - 12:31

osprzętowo to samo. S5 to nie full carbon (patrz widelec) oraz daleko mu lekkości karbonu do 700 z series SL. 



#6 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1644 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 17 październik 2016 - 12:59

Dzięki temu żyje dłużej i upada bezstresowo.

#7 ratek

ratek
  • Użytkownik
  • 171 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 październik 2016 - 12:59

SL ma 500, 700 to SLR. Zapytałeś o dobre alu vs średni karbon, a teraz wałkujesz osprzęt i wagę, przemyśl pytanie następnym razem.



#8 Levisek

Levisek
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądGdynia

Napisano 17 październik 2016 - 13:02

Tak, masz rację, SLR jest na 700.

 

Nie, nie wałkuje. Analizuje wszystkie plusy i minusy ;-)



#9 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1054 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 17 październik 2016 - 18:14

O dziwo alu powinien być lżejszy, bo seria S to niezłe klocki jak karbon. Miałem okazję przejechać się karbonową Emondą, z tymże serii SL, i moje pierwsze odczucie było jakie to sztywne i mało komfortowe. Być może była to kwestia opon 23 (chociaż też głównie na takich jeżdżę) i fatalnej, twardej owijki. Nie musi się to oczywiście przekładać na serię S. Ale jeśli jednym z kryteriów miałby być rzekomy wyższy komfort karbonu nad alu, to w tym przypadku niekoniecznie się to sprawdzi.

 

Ciężki wybór. Jeśli o mnie chodzi, to mam słabość do dobrych alu ram (a ta Treka jest jedną z lepszych na rynku), a z drugiej strony S5 ma lepsze malowanie, 100% Pro.


  • Akwafan lubi to

#10 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 882 postów

Napisano 18 październik 2016 - 07:10

Porównania carbo seria 300 do 700 to jak bmw 7 do 1 sam się zastanawiam ja bym kupił alr. W kwestii treka Tobo ma największe doświadczenie.

#11 Levisek

Levisek
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądGdynia

Napisano 18 październik 2016 - 07:48

Dziękuje wszystkim za wypowiedź. Sirkozi, pewno zobaczymy się gdzieś na trasie. Lukasz318 jest dokładnie tak jak napisałeś. Ten karbon to nie "ten" karbon jaki chcielibyśmy mieć.

 

Zakupiony ALR 5 w tych barwach Załączony plik  trek-emonda-alr-5.jpg   85,71 KB   21 Ilość pobrań

 

Do zamknięcia.



#12 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1644 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 18 październik 2016 - 09:08

Porównania carbo seria 300 do 700 to jak bmw 7 do 1 sam się zastanawiam ja bym kupił alr. W kwestii treka Tobo ma największe doświadczenie.

 

 

Realnie najwyższy model nie jest mniej drewniany niż najniższy. Dwie slr jeżdżą u mnie i pierwsza sugestia użytkownika slr 10 była że to mało komfortowy sprzęt. 



#13 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1054 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 18 październik 2016 - 10:21

Dziękuje wszystkim za wypowiedź. Sirkozi, pewno zobaczymy się gdzieś na trasie. Lukasz318 jest dokładnie tak jak napisałeś. Ten karbon to nie "ten" karbon jaki chcielibyśmy mieć.

 

Zakupiony ALR 5 w tych barwach attachicon.giftrek-emonda-alr-5.jpg

 

Do zamknięcia.

 

W tym kolorze bajka. Dobry wybór.