Campa Czy Campa
#1
Napisano 24 październik 2016 - 18:16
Mam dylemat .
W moim poczciwymn już Colnago Dream coś jak tu https://lfgss.microc...3b2512627d1.jpg
Planuje zmienić cały osprzęt , musi to być campagnolo .
W-g mnie najlepiej będzie wyglądała cała srebrna grupa. Więc jak dla mnie to zostaje dorwanie gdzieś Campe Athena albo nowsza Potenza.
Normalnie pewnie wybralbym Potenze ale trochę mnie martwi plastik w tylnej przerzutce, nie dość że jakos do campy mi to nie pasuje to i wizualnie mam pewne obawy.
Co o tym sądzicie ? Co byście wybrali ?
Pozdrawiam,
Ramzi
#2
Napisano 24 październik 2016 - 18:36
Rozumiem, że tylko 11s grupa wchodzi w grę? Z 10s, to srebrne było też Veloce i Centaur - bardzo rozsądne cenowo grupy, z tym że tego drugiego już nie ma w ofercie. Do takiego klasyka srebro będzie fajne, dodałbym jeszcze białe gumy na klamkomanetki, będzie cacy
#3 Gosc_Bullet_*
Napisano 24 październik 2016 - 21:16
ramzi dokładnie jak pisze kolega wyżej. Niedawno, w ciągu dwóch sezonów, etapami, zakupiłem całą grupę srebrną Centaura. Rzeczy nowe, stoki kilkuletnie. Opłaca się - np. korba w systemie Ultratorque 400 zł. Trzeba tylko poszukać na aukcjach, w magazynach sklepowych itd.
#4
Napisano 25 październik 2016 - 10:32
Panowie , veloce mnie nie interesuje , a Centaur jest zbyt trudny do zdobycia , a szukanie używek mnie nie interesuje , No chyba że ktoś miałby prawie nową Athene. Jest jeszcze kwestia taka że chce mieć pełną grupę a w przypadku centaura mógłby być z tym problem.
Tak więc w tym momencie waham się tylko między Athena a Potenza
Tak więc moje pytanie brzmi : czym lepiej się zainteresować Athena czy Potenza.
I Czy może ktoś już widział na żywo, używał Potenze ??
#5
Napisano 29 październik 2016 - 21:47
Technologicznie klamki Veloce do Potenzy niczym się nie różnią, a więc mają wspólną wadę. Wadą tą jest plastikowy pazur zminy biegów. Po ok. 10kkm wytrze się i zacznie przepuszczać biegi kilka na raz. Brak części zamiennych zmusza do kombinacji lub zakupu nowych wkładów, a to koszta prawie jak za nowe klamki. Także dobrze radzę, dołóž te 300zł i kup tylko klamki chociaż Chorusa.
- kapral_szef lubi to
#6
Napisano 30 październik 2016 - 10:28
Athena ładniejsza, ale pewnie niedługo wyjdzie z produkcji, bo Potenza to właściwie nowsza wersja Atheny. Arni w poście powyżej ma absolutną rację, niby w Potenzy piszą że jest bardziej odporna "The internal mechanism that permits the Power-Shift function has been modified and improved to offer not only increased performance but also unrivaled durability.", ale można traktować to ostrożnie. A Chorus jest absolutnie genialny.
#7
Napisano 30 październik 2016 - 16:47
Athena już niestety wyszła z produkcji , ale można jeszcze wyrwac końcówkę magazynową.
To mnie trochę zaniepokoilście tą awaryjnością klamek poniżej poziomu Chorusa :/ gdyż nowszej wersji Chorusa nie kupię w srebrnej wersji :/
#10
Napisano 14 grudzień 2016 - 18:47
Pytanie odnośnie klamek Veloce/Centaur czy chociaż Xenon. Czy znacie kogoś kto miał takowe od nowości i po 10 kkm zaczęły się psuć? Przecież to jest, jak dla amatora jeden mały sezon. Pytałem znajomego, który ma od nowości Veloce, po 2 sezonach i 25 kkm nie zauważył żadnych problemów.
#12
Napisano 14 grudzień 2016 - 20:11
Mnie nic nie przepuszcza, ja mam Chorusa;-) Może miałeś jakieś wybrakowane klamki? Nowe z pudełka zakładałeś? Niestety nie znam zbyt wiele osób jeżdżących z klamkami o które pytałem a z chęcią poznałbym opinie innych czy faktycznie tak z nimi źle. 10 kkm to znikomy przebieg jak na klamki. Opony mi dłużej wytrzymują;-)
#13 Gosc_marvelo_*
Napisano 14 grudzień 2016 - 20:23
Tak, jest z nimi źle. Chyba że ktoś bardzo rzadko zmienia biegi.
http://szosa.org/top...zur#entry133989
#18
Napisano 28 grudzień 2016 - 23:16
Pytanie odnośnie klamek Veloce/Centaur czy chociaż Xenon. Czy znacie kogoś kto miał takowe od nowości i po 10 kkm zaczęły się psuć? Przecież to jest, jak dla amatora jeden mały sezon. Pytałem znajomego, który ma od nowości Veloce, po 2 sezonach i 25 kkm nie zauważył żadnych problemów.
Mój brat ma klamki Xenona 9speed, nie wiem jaki rocznik ale plastikowe. Myślę, że zrobił więcej jak 25k km, bo ma je już jakieś 7 lat? Zepsuła się tylko lewa dźwignia(jakoś rok temu). Tylna nie puszcza biegów.
A kupił je chyba używane, nie pamiętam.