Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaguar Special 53 Cm

JAGUAR ZZR SPECIAL ROMET

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 stalker

stalker
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 24 październik 2016 - 20:15

Kupię:
rama Jaguar Special 53.
prosta, do malowania
najlepiej Warszawa

Chciałbym przygotować sprawny, do przyjemnej i bezproblemowej jazdy, lekko unowocześniony ala retro rower na osprzęcie Campagnolo. Najważniejszą sprawą jest dobra jazda tego roweru a nie ekspozycja czyli nie musi być co do miesiąca śrubka oryginalna i osprzęt może być trochę młodszy. To się nazywa fix chybawink.gif Będę wdzięczny za kontakt i pomoc w ogarnięciu tematu. Najlepiej zlecę całość odbudowy pewnemu człowiekowi z częściami i pojęciem za godziwe wynagrodzenie.

Termin do Świąt. 
Pozdrawiam
f.

[email protected]<script data-cfhash='f9e31' type="text/javascript">/* */</script>



#2 Mr_KJ

Mr_KJ
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 październik 2016 - 00:26

Odbudowa jaga od ramy na Reynoldsie i miksowanie do niego nowoczesnych części to wg mnie taki sobie pomysł. Nie wiedzieć czemu (albo wiedzieć, nostalgia za PRL) ramy jaguarów i części do nich mają chore ceny (uchwyt do bidonu 30-40 PLN, !!! a Jag miał 2 takie :-) ).

Albo wydasz kupę kasy na ramę, dużo na odbudowę na wyglądającym na klasyczny osprzęcie i wyjdzie z tego taki trochę kundel, albo będziesz składał oryginał, jak Special to osprzęt Romet i Favorit odpada, tylko włoszczyzna i Mafac, siodło Brooksa B17 (najdroższy model siodła w Polsce wśród używanych, B66 w dobrym stanie można znaleźć za połowę ceny B17, czemu? Bo pasuje do Jaga a Brooksy na sprężynach już stylistycznie nie ;-) )
Twój portfel złapie zadyszkę jak po treningu u Chodakowskiej a na koniec będziesz miał drogi, umiarkowanej klasy jak na dzisiejsze czasy i  umiarkowanie praktyczny rower, bo np. 30 letni widelec to jest rzecz potencjalnie zmęczona życiem a trudna do odkupienia, korba na klin też się może szybko wypracować, komfort jazdy na szytkach istnieje tylko na równym asfalcie  itd. Jak koniecznie chcesz oryginał to szukaj w miarę kompletnego, nie pokundlonego egzemplarza, najlepiej do roboty, bo te odnowione z ogłoszeń często nie są do końca w 100% oryginalne, a każdy detal kosztuje albo go nie ma, takie np. kapsle do pedałów - weź kup.

Skoro wierność oryginałowi nie jest aż tak ważna a rower ma być użytkowym klasykiem, to poszukaj nieco młodszej szosówki, na młodszej ramie i widelcu z fajnym klasycznym osprzętem, ostatnio np. widziałem ładną Gazelę w Propagandzie Rowerowej, ale sklepów sprzedających retro jest jeszcze kilka. 
Poczynając od gołej ramy z widelcem odbudowa szosówki na umiarkowanej klasy i średnio pasującym do retro współczesnym osprzęcie wyjdzie dobrze ponad tysiąc (bez ceny ramy), na klasycznych używanych, niektóre rzeczy taniej, niektóre drożej ale ogólnie drożej, może o połowę może 2 razy.

Ja miałem do dyspozycji 100% oryginał jaga, co wisiał dekady w suchym miejscu i był mało jeżdżony, lakier w dobrym stanie, duży fart (oprócz tego że to nie Reynolds, niestety) a i tak: pancerze, linki, szytki, owijka, siodło, trochę kosztowało, plus jakieś 7 dniówek mojej roboty przy rozkładaniu, czyszczeniu/polerowaniu i składaniu. Rower jeździ, wszytko działa ale staram się go raczej oszczędzać.

KJ



#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 październik 2016 - 07:32

Kupię:
rama Jaguar Special 53.
prosta, do malowania
najlepiej Warszawa

Chciałbym przygotować sprawny, do przyjemnej i bezproblemowej jazdy, lekko unowocześniony ala retro rower na osprzęcie Campagnolo. Najważniejszą sprawą jest dobra jazda tego roweru a nie ekspozycja czyli nie musi być co do miesiąca śrubka oryginalna i osprzęt może być trochę młodszy. To się nazywa fix chybawink.gif Będę wdzięczny za kontakt i pomoc w ogarnięciu tematu. Najlepiej zlecę całość odbudowy pewnemu człowiekowi z częściami i pojęciem za godziwe wynagrodzenie.

Termin do Świąt. 
Pozdrawiam
f.

[email protected]<script data-cfhash='f9e31' type="text/javascript">/* */</script>

 

Nie wiadomo o co Ci chodzi, o reinkarnacje złoma na Campie, czy zrobienie Fixa, tylko co w nim będzie z Campy ? sztyca ? 

 

Poza tym określenie  - dobra jazda .....ja bym nie ryzykował dobrej jazdy na ramie sprzed xx dziesiąt lat raczej do lansu po bulwarach  po sumie .

a jak to będzie przemalowane to juz nie będzie jaguar special , no chyba że rama odrestaurowana jako replika 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl , spikecycles@vp.pl

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 elton29

elton29
  • Użytkownik
  • 131 postów
  • SkądM-Mz

Napisano 25 październik 2016 - 18:20

Daj spokój, to jego pierwszy post, dzieciak nawet  nie wie jak wygląda specjal...się naczytał o fix-ach, filmów naoglądał na yt...po tym jak składa zdania wnoszę, że to 13-15 lat max, szkoda czasu.

 



#5 stalker

stalker
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 15 grudzień 2016 - 14:53

Bardzo dziękuje za miłe słowa i rady.

Sprawa wygląda na tą chwilę tak;

W dalszym ciągu poszukuje małej ramy ZZR/Romet Jaguar Special 530. 

W ręce wpadła mi jedna, wczesna rama Speciala ale:

1. jej stan nie był zadowalający.

2. szukam nowszego typu (prod. od połowy lat 70-tych) z uchem na tylną przerzutkę i z tego co się orientuje trochę lżejszej 

(nie wiem do końca na czym polegała modyfikacja ramy nowszego speciala; czy były to cieńcze rury, inny stop? inne cieniowanie?, obserwuje różnice nie tylko w mocowaniu tylnej przerzutki ale i przelotek linki pod górną rurą ramy) anyway.. 

Fajka, korba, pedały made by ZZR w stanie idealnym - poszukiwane.

Piasty z wysokim kołnierzem też. 

Co do osprzętu, zakupiony został w Stanach dawca odpowiedniej grupy Campagnollo. Jednak tam stan i ceny Campy są o wiele lepsze. To fotki dawcy.

Pozdrawiam i  z góry dzięki. 

f.

 

Załączone pliki



#6 stalker

stalker
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 07 styczeń 2017 - 11:49

W dalszym ciągu poszukuje małej ramy 53 Speciala.

Osprzęt już mam.

Brakuje tylko ładnej ramy, najlepiej nie piaskowanej, malowanej proszkowo etc. 



#7 stalker

stalker
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 17 styczeń 2017 - 17:14

Może być też rama Jaguar Special Super. Tylko 53. 

Z tego co wiem to chyba najlepsza konstrukcja Rometa na rurach Reynoldsa. 

Ponieważ rower pojedzie do USA rama będzie pomalowana ręcznie na biało albo na czerwono. Jeszcze nie wiem.

W przypadku Supra nie będzie problemu z "półchromami" na widelcach i mufach bo ich nie było. 

 

PS. Jeżeli ktoś ma to chętnie kupie oryginalny metalowy emblemat ZZR. 



#8 chris1990accent

chris1990accent
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 styczeń 2017 - 17:48

Myślę, że Cię zainteresuje. Nie moje ogłoszenie, ale wiem kto sprzedaje.

Może sam frameset zgodzą się.

 

https://www.olx.pl/o...html#972a525a31



#9 stalker

stalker
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 17 styczeń 2017 - 19:53

no ale to nie jest jaguar..

 



#10 stalker

stalker
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 17 styczeń 2017 - 22:47

Rozmawiałem z wujkiem, dla którego składam ten rower i zdecydował że w grę wchodzi też

ROMET SUPER 53/55 na rurach Columbus.

taka jest dla mnie wzorem:

 

 

Załączone pliki





Dodaj odpowiedź