Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pochwalcie Się Długością


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 październik 2016 - 16:41

...ramion swojej korby oczywiście;-) Zaczne od siebie. Długość nogi około 90 cm. Jeździłem do niedawna na korbie o długości ramion 170 mm. Założyłem na zimę 172,5 mm i nie myślałem, że będzie aż tak odczuwalna różnica. Kadencja spadła i przez pierwsze 100-200 km nie mogłem się przyzwyczaić. Teraz po przebiegu ponad 600 km już jest całkiem dobrze i nie wiem czy wróce do krótszej. Zastanawiam się jakby się jeździło na dłuższej. Gdzieś wyczytałem, że przy takiej długości nogi to nawet 180 mm powinno się używać. O tutaj http://zinncycles.co.../custom-cranks/



#2 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 25 październik 2016 - 16:45

Producent customowych korb zachwala używanie customowych korb. Niesamowite.

 

 

175mm, chociaż wciąż nie widzę sensu tego tematu, bo 99,9% ludzi używa jednego z trzech rozmiarów. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#3 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 25 październik 2016 - 16:53

Mi tam wszystko jedno czy 175, 170 czy 172,5. Nie odczuwam różnicy - 172,5 mam w przełaju, 170 w szosie, a miałem niedawno 175 w którymś z poprzednich. Dodam, że nogę mam cały czas taką samą długą.



#4 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 październik 2016 - 17:15

Jeśli chodzi o długość to u mnie xxx a jeżdżę na 170, 172,5 i 175 mm. Nie czuję za dużej różnicy bo też się nad tym nigdy nie skupiałem. Pewnie gdybym wsiadł bezpośrednio ze 170 mm na 175 mm byłoby czuć różnicę ale te rowery są w różnych lokalizacjach.

Natomiast w rowerku stacjonarnym mam 135 mm i tu już czuć różnicę :) Chyba zmienię na 170 mm.



#5 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 październik 2016 - 17:29

Myślałem, że wyczuwacie różnice a tu nikt nie zwraca uwagi na długość. Może ktoś jedak ma podobnie jak ja. 



#6 bart miro

bart miro
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 25 październik 2016 - 17:35

Jeśli ma się wybór moim zdaniem lepiej krótsze ramię. Ogólnie idzie się teraz w stronę krótszych ramion i ze względu na obciążenie stawu kolanowego lepiej wybrać mniejszą dźwignię. Wzrośnie kadencja i kąt zgięcia kolana będzie mniejszy, poza tym rośnie ponoć efektywność kręcenia np. Team Sky patrz: http://www.cyclingwe...s-better-188288
bart miro

#7 bart miro

bart miro
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądBeskid Niski

Napisano 25 październik 2016 - 17:36

Sam jeżdzę na 170mm przy 178 cm wzrostu jeśli miałbym opcję jeździłbym na 165.
bart miro

#8 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2016 - 17:44

170mm w rowerze górskim, w jednej szosie 172,5mm, w drugiej 175mm. Różnicę czuć, jeżeli jednego dnia jadę góralem, a następnego szosą z ramieniem 175. Przy 170 trzeba sie jednak sporo nakręcić. 175 czuć na podjazdach - moim zdaniem podjeżdza się łatwiej, wyczuwa się to długie ramię korby, zwłaszcza siedząc w siodełku. Mam 182 cm wzrostu.



#9 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 październik 2016 - 18:07

Między góralem i szosą zawsze będzie czuć różnicę, nawet przy tej samej długości korby ;) Pytanie czy wyczuwasz różnicę pomiędzy szosówkami?



#10 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2016 - 20:57

Tak, odczuwam różnicę pomiędzy szosówkami - tak jak napisałem, na podjeździe, kiedy nie staję na pedałach, tylko kręcę siedząc w siodełku. Lepiej, łatwiej mi się podjeżdża na dłuższym ramieniu.



#11 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 październik 2016 - 21:50

Dłuższe ramię to większy moment obrotowy przy tym samym nacisku na pedał, w tym przypadku o 1,44%. Ja bym takiej różnicy nie wyczuł organoleptycznie ale ja jestem amatorem.

#12 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 25 październik 2016 - 22:03

Kurcze, w przełaju bym jednak dał krótszą korbę bo mi czubek buta haczy o koło przy skręcie.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#13 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 26 październik 2016 - 06:27

Od pewnego czasu widzimy tendencję w dół jeżeli chodzi o dobór długości korby. Tylko w praktyce kupując nowy rower przeważnie mamy zamontowaną korbę 172,5 w średnich ramach. Sam mam taką, ale z czasem chętnie przeszedłbym na 170mm (179cm wzrostu). Nie wiem tylko, czy nie pociągnie to za sobą zmiany zakresu kasety.



#14 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2016 - 10:19

Co jest takiego w krótszej korbie, że uznawana jest rzekomo za lepsze rozwiązanie?



#15 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 26 październik 2016 - 11:08

Pasuje do krótkich nóg ;)

#16 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 26 październik 2016 - 11:58

Jedyna zaleta to mniejsze zahaczanie o glebę na zakrętach.

#17 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 26 październik 2016 - 12:09

Co jest takiego w krótszej korbie, że uznawana jest rzekomo za lepsze rozwiązanie?

 

Lżejsza jest.



#18 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 26 październik 2016 - 12:15

Jedyna zaleta to mniejsze zahaczanie o glebę na zakrętach.

 

I o przednie koło przy ostrym zakręcaniu.



#19 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2016 - 12:45

No licho z tymi zaletami krótszego ramienia korby. Nigdy nie zahaczyłem o przednie koło nawet ostro zakręcając, nigdy przez to nie zaliczyłem gleby, a co do wagi...:)


  • z wiatrem we włosach lubi to

#20 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 26 październik 2016 - 14:47

Specjaliści pewnie wymienią min 50 zalet. Np obniżenie wysokości siodełka o 5mm, a co za tym idzie bardziej aerodynamiczna sylwetka. Inny kąt pracy kolana, skracanie się "martwej strefy". 





Dodaj odpowiedź