Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulatory Naciągu Linki


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 dominik23145

dominik23145
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 11:35

Witam :)
Będę przygotowywał się do zmiany osprzętu w rowerze szosowym i padło na 105 5800. Teraz takie moje pytanie czy musze zakładać te regulatory naciągu linki jeśli nie ma ich przy klamkomanetce ani na ramie?

Zdjęcie podglądowe.

img_5318.jpg



#2 krzysztofmk

krzysztofmk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 11:56

Teoretycznie nie musisz, ale bez nich ustawienie przerzutek będzie drogą przez mękę.

#3 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 150 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 12:03

Jak będą pod owijką to faktycznie z nich skorzystasz ;)

#4 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 779 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 01 listopad 2016 - 12:23

Tylny nie jest potrzeby bo masz baryłkę przy przerzutce ale na linkę od przedniej musisz. Inaczej regulacja zajmuje koło miesiąca.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


  • Kresowiak lubi to

#5 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4725 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 listopad 2016 - 14:57

Niekoniecznie koło miesiąca. Zależy od wprawy. Ale nowe linki i tak trochę będą się wyciągać, najłatwiej zniwelować to właśnie regulatorem. Teoretycznie wystarczy właśnie do przedniej przerzutki, ale parę razy przydał mi się również do tylnej, zwłaszcza przy zmianie kół (trenażer <->treningowe, lub wyścigowe), minimalne różnice w położeniu kasety wymagają minimalnych korekt naciągu linki i najłatwiej jednak jest to zrobić w czasie jazdy.


  • piotrkol91 lubi to

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#6 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2016 - 18:22

Ja posiadam i przy najbliższej okazji je usunę. Nie wiem czemu ale potrafią "same" się rozregulować, więc skrecilem je na "0". Tylną przerzutkę reguluje czasem barylką, jak mam akurat rower na stojaku. A przednią ustawiam raz przy zmianie linek i potem nie mam już potrzeby nic zmieniać.

#7 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 4725 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 listopad 2016 - 22:42

Same?! Jakbym słyszał najczęstsze tłumaczenie kobiet: "toż to samo się zrobiło!". 

Co do przedniej zgoda, potrzeba doregulowania tylko w przy rozciągnięciu linki, ale to na początku i minimalnie. Tylna za to częściej - jak opisałem powyżej.


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                     Grupa Forum na Garmin Connect


#8 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1995 postów
  • Skądkrakow

Napisano 01 listopad 2016 - 22:47

Jak dla mnie konieczne. Regulacja na stojaku to jednak zupełnie co innego niż pod obciążeniem.  pozdr



#9 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 382 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2016 - 19:53

Mam, korzystam i chwalę sobie.

Wyciągnięcie linki jeszcze dałoby się przeżyć i regulować baryłką, ale gorzej jest ze zmianami temperatury/wilgotności (czasami zaczyna "cykać" w czasie jazdy na skutek zmiany warunków). Nie rozpracowałem kiedy i jak, regulacja i tak na ucho.

Mi osobiście nic się nie odkręca, te moje mają "skokową" regulację (pewnie jakieś zębate koronki w środku). Używam do przerzutki tylnej i hampli (bo mam v-brake.. a fajek z regulacją nie uświadczysz w Polsce)



#10 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 02 listopad 2016 - 20:07

 a fajek z regulacją nie uświadczysz w Polsce)

Gdyby kogoś interesowało, jest coś takiego:

http://allegro.pl/fa...6073070039.html

Wprawdzie działa to jednocześnie jak modulator siły hamowania (w środku jest sprężyna i rozkręcając śrubę hamulce będą bardziej gąbczaste), ale w pewnym zakresie, przy mocnym skręceniu sprężyny może to działać jako regulacja naciągu linki. Kosztuje niewiele więc można się pobawić.



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6107 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 listopad 2016 - 20:40

Fajek z regulatorem się nie sprzedaje, bo to po prostu słaby pomysł. W przypadku tylnego hamulca wymaga zejścia z roweru, a w przypadku przedniego wymaga niepotrzebnej gimnastyki - tymczasem regulator wbudowany w pancerz jest zawsze dostępny pod ręką.


rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!

#12 arrek

arrek
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 22 sierpień 2017 - 22:53

Mam pytanie jak ten regulator na lince się wymienia?



#13 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 409 postów
  • SkądStargard/Bergen

Napisano 22 sierpień 2017 - 22:58

Składam rower i zamierzam kupić przednią przerzutkę Ultegra 8000. Jest w niej wbudowany regulator napięcia linki. Czy wtedy "baryłka" na pancerzu będzie miała sens? Ogólnie przednią przerzutkę reguluję tylko kilka razy w roku.



#14 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądNowa Huta

Napisano 01 wrzesień 2017 - 20:45

Jeśli masz regulator przy przerzutce, to raczej nie ma potrzeby.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk



#15 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 101 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 wrzesień 2017 - 18:05

Jeśli będziesz wymieniał koła np. w trakcie wyścigu, to regulator tylnej będzie jak najbardziej przydatny. Do przedniej warto mieć w każdym przypadku.

#16 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądNowa Huta

Napisano 19 grudzień 2017 - 08:13

Czy regulatory są potrzebne tylko przy osprzęcie Shimano?

 

Jak się je montuje? Czy pancerz ucina się z dwóch stron?

 

Nigdy nie miałem czegoś takiego, zawsze regulowałem śrubką baryłkową tylną przerzutkę, a przednią wcale, bo działała precyzyjnie



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6107 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 grudzień 2017 - 09:21

Są tak samo potrzebne (albo i nie, zależy kogo pytasz) przy każdej marce. Im lepiej utrzymywany na bieżąco rower, tym mniej potrzebne, choć ja osobiście zawsze lubię mieć jedną opcję więcej pod ręką (szczególnie, że często kąpię się w błocie).

 

Instalacja jest prosta jak budowa cepa: rozcinasz pancerz (najlepiej na jakimś mało zagiętym odcinku), szlifujesz końce, wstawiasz regulator i przewlekasz linkę.


  • Kresowiak lubi to
rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!



Dodaj odpowiedź