Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulatory Naciągu Linki


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 dominik23145

dominik23145
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 11:35

Witam :)
Będę przygotowywał się do zmiany osprzętu w rowerze szosowym i padło na 105 5800. Teraz takie moje pytanie czy musze zakładać te regulatory naciągu linki jeśli nie ma ich przy klamkomanetce ani na ramie?

Zdjęcie podglądowe.

img_5318.jpg



#2 krzysztofmk

krzysztofmk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 11:56

Teoretycznie nie musisz, ale bez nich ustawienie przerzutek będzie drogą przez mękę.

#3 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 150 postów

Napisano 01 listopad 2016 - 12:03

Jak będą pod owijką to faktycznie z nich skorzystasz ;)

#4 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 742 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 01 listopad 2016 - 12:23

Tylny nie jest potrzeby bo masz baryłkę przy przerzutce ale na linkę od przedniej musisz. Inaczej regulacja zajmuje koło miesiąca.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka


  • Kresowiak lubi to

#5 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3886 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 listopad 2016 - 14:57

Niekoniecznie koło miesiąca. Zależy od wprawy. Ale nowe linki i tak trochę będą się wyciągać, najłatwiej zniwelować to właśnie regulatorem. Teoretycznie wystarczy właśnie do przedniej przerzutki, ale parę razy przydał mi się również do tylnej, zwłaszcza przy zmianie kół (trenażer <->treningowe, lub wyścigowe), minimalne różnice w położeniu kasety wymagają minimalnych korekt naciągu linki i najłatwiej jednak jest to zrobić w czasie jazdy.


  • piotrkol91 lubi to

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                                                       Grupa Forum na Garmin Connect


#6 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 listopad 2016 - 18:22

Ja posiadam i przy najbliższej okazji je usunę. Nie wiem czemu ale potrafią "same" się rozregulować, więc skrecilem je na "0". Tylną przerzutkę reguluje czasem barylką, jak mam akurat rower na stojaku. A przednią ustawiam raz przy zmianie linek i potem nie mam już potrzeby nic zmieniać.

#7 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3886 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 listopad 2016 - 22:42

Same?! Jakbym słyszał najczęstsze tłumaczenie kobiet: "toż to samo się zrobiło!". 

Co do przedniej zgoda, potrzeba doregulowania tylko w przy rozciągnięciu linki, ale to na początku i minimalnie. Tylna za to częściej - jak opisałem powyżej.


Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                                                       Grupa Forum na Garmin Connect


#8 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 01 listopad 2016 - 22:47

Jak dla mnie konieczne. Regulacja na stojaku to jednak zupełnie co innego niż pod obciążeniem.  pozdr



#9 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 351 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 listopad 2016 - 19:53

Mam, korzystam i chwalę sobie.

Wyciągnięcie linki jeszcze dałoby się przeżyć i regulować baryłką, ale gorzej jest ze zmianami temperatury/wilgotności (czasami zaczyna "cykać" w czasie jazdy na skutek zmiany warunków). Nie rozpracowałem kiedy i jak, regulacja i tak na ucho.

Mi osobiście nic się nie odkręca, te moje mają "skokową" regulację (pewnie jakieś zębate koronki w środku). Używam do przerzutki tylnej i hampli (bo mam v-brake.. a fajek z regulacją nie uświadczysz w Polsce)



#10 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2740 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 02 listopad 2016 - 20:07

 a fajek z regulacją nie uświadczysz w Polsce)

Gdyby kogoś interesowało, jest coś takiego:

http://allegro.pl/fa...6073070039.html

Wprawdzie działa to jednocześnie jak modulator siły hamowania (w środku jest sprężyna i rozkręcając śrubę hamulce będą bardziej gąbczaste), ale w pewnym zakresie, przy mocnym skręceniu sprężyny może to działać jako regulacja naciągu linki. Kosztuje niewiele więc można się pobawić.



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5646 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 02 listopad 2016 - 20:40

Fajek z regulatorem się nie sprzedaje, bo to po prostu słaby pomysł. W przypadku tylnego hamulca wymaga zejścia z roweru, a w przypadku przedniego wymaga niepotrzebnej gimnastyki - tymczasem regulator wbudowany w pancerz jest zawsze dostępny pod ręką.


rowerplus-logo-2.png



Dodaj odpowiedź