Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zmiany W Napędzie


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 cranky_crank

cranky_crank
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 listopad 2016 - 12:30

Witam,

zakupiłem na początku roku swoją pierwszą szosę - Scotta Speedstera 40 na osprzęcie sora 2x9. Do tej pory jeździłem sam, ale od przyszłego roku chciałbym poważniej zabrać się do tematu i uczyć jeździć w grupie; na przeszkodzie stoi korba kompaktowa i kaseta 11-30, nawet przy samotnej jeździe czasem brakowało przełożeń. Mam 2 pomysły aby się z tym uporać:

- kupić całą nową grupę (myślałem nad jakąś 10: tiagra,veloce i apex na zagraniczych wyprzedażach kosztują podobnie, ale podobno nie będzie to jakaś wymierna korzyść względem dziewiątki, za to 105 będzie mnie kosztować prawie 2000zł + nowa tylna piasta)

- kupić nową kasetę (11/12 - 23/25 mniejszy rozstrzał niż w obecnej; w mojej okolicy nie ma gór, a i ja lubię twarde przełożenia) i może nową korbę, bo raczej mojej https://www.centrumr...ano,279825.html nie warto modernizować, myślałem nad http://allegro.pl/ko...11.html#thumb/1 (korby 10 podobno się dogadują z 9)

 

Co myślicie?

Dodam, że mam w planach pojeżdzić parę sezonów na tym rowerze, bo zamiast nowej szosy następnym rowerem chciałbym aby był przełaj.

 

Dzięki.



#2 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 123 postów

Napisano 06 listopad 2016 - 09:38

Ja osobiście używam 12-23/25 lub 11-32 w góry. Jak masz płasko w okolicy to składałbym się ku 12/23. Korbę zmieniłem na 2 (była 3 rzędowa), trochę trzeba pobawić się z regulacja przedniej przerzutki, ale da się to ogarnąć.



#3 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 814 postów
  • SkądPuławy

Napisano 06 listopad 2016 - 11:18

Kompakt nie jest zły (34/50) na początek przygody z rowerkiem szosowym.

Twarde przełożenie powiadasz. Mnie akurat pasuje kadencyjna jazda i Tobie też radzę się z nią zaprzyjaźnić. Kolana dłużej posłużą.

Nic nie piszesz o długości korb, a to też ma znaczenie.

 

Zrobisz co zechcesz, ale ja zacząłbym od zmiany kasety, a nie wydawaniu kasy. Np 12-25 i kompakt. Pojeździsz kilka miesięcy i zadecydujesz co robić. Tiagra to minimalnie lepsza grupa, ale 105 już jest temat. Precyzja wykonania (działanie) itd. Tylko szedłbym w 11s. Podobijaj trochę "stary" napęd i zobaczysz czego Ci brakuje.



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1707 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 listopad 2016 - 22:20

Kompakt nie jest zły, ale na płaskie w tym wydaniu to raczej średni pomysł. 52/36 lub taka fajna samoróbka 50/36-39 to bym polecał zbudować z obecnej korbt, a do tego oczywiście ciaśniejsza kaseta.

#5 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 479 postów

Napisano 06 listopad 2016 - 22:27

Szybko zmieniaj na 53/39. Jak noga podaje to nie ma co się ograniczać 😉

#6 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 814 postów
  • SkądPuławy

Napisano 07 listopad 2016 - 09:24

Szybko zmieniaj na 53/39. Jak noga podaje to nie ma co się ograniczać 😉

Tylko, czy do Sory 53/39 dostaniemy gdzieś od ręki?



#7 cranky_crank

cranky_crank
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 07 listopad 2016 - 10:58

Przepraszam, że wczoraj nie odpisałem. Zdecydowałem się na kupno kasety, zobaczę co z tego wyjdzie, potem może dokupię korbę https://www.centrumr...CFccLcwodqegPjg, nie mam zamiaru inwestować w moją obecną korbę, bo zmiana zębatek będzie mnie kosztowała połowę tej od Tiagry, chyba że uważacie 130mm rozstaw za lepszy standard. Z całkowicie nowej grupy chyba zrezygnuję, a zaoszczędzone pieniądze pójdą na nowe koła/fajny licznik/zadatek na nowy rower :)



#8 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 479 postów

Napisano 07 listopad 2016 - 11:20

Słuszna decyzja.

#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3184 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 listopad 2016 - 11:43

Zostaw obecna kasete. Jak zaczynasz przygode z szosa, zajmuje to troche czasu zeby zrozumiec i nauczyc sie jezdzic z wysoka kadencja ;)



#10 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 1054 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 listopad 2016 - 18:14

Jeśli brakuje przełożenia po 50-11, to jaki sens ma zmiana kasety na taką z identyczną skrajną koronką? Ogólnie to jak w poście wyżej, naucz się kręcić, bo sobie kolana rozwalisz. Przez samą zmianę kadencji z 60 na 90, twoja prędkość maksymalna wzrośnie z 35 do ponad 50km/h, a to wydaje mi się zanadto wystarczające na płaski teren bez zjazdów.





Dodaj odpowiedź