Skocz do zawartości


Zdjęcie

Anodowanie korby - jaki kolor wybrać?:D


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 04 listopad 2007 - 20:33

.
Przebarwienie na siodełku zostało bo pył na nim został. Jak je dobrze umyjesz to rysy będą znacznie mniej widoczne. Musisz przeszlifować drobniejszymi papierami.


:mrgreen: Raczej to nie pył ja uzywalem papieru coś kolo 350 pozniej 1000 i pasta polerska na szlifierce.Teraz jest wypolerowane na lustro tylko wlasnie w tym miejscu gdzie był napis jest jaśniejszy punkt, chyba poprostu za głęboka sie wdrapałem :roll:

a co do korby to daj ją czarną i ten otwór co idzie wzdłuż ramienia niech bedzie srebrny

#22 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 04 listopad 2007 - 21:28

Moim skromnym zdaniem Karbon, to najbardziej by tu wizualnie karbon pasował ;-)

#23 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 04 listopad 2007 - 22:07

Witam
Czytam i czytam i coraz bardziej Was podziwiam chłopaki. Kiedy macie czas zajmować się tym tuningiem? Ja po robocie jak mam trochę wolnego czasu to wsiadam i jadę, jadę i jadę. Nie myślę o tym żeby coś polerować, zdzierać naklejki, bawić się w anodowanie na kolory. Może mam amatorskie podejście ale czy to naprawdę ważne jaki kolor ma to korba? Czy nie ważniejsze jest jakie czasy można wykręcić i jakie dystanse przejechać?
Zastanawiam sie, ale wychodzi na to , że wśród szosowców istnieje jakaś moda rowerowa. Może kiedyś i ja jej ulegnę, ale jak narazie interesuje mnie tylko jazda.
Pozdrawiam brać szosową.
PS. Jak już to korba czarna.

#24 Gosc_Jelitek_*

Gosc_Jelitek_*
  • Gość

Napisano 04 listopad 2007 - 22:35

Moim zdaniem to pewnego rodzaju sztuka. Kreuje się coś co ma się podobać nam. Ja np. zastanawiam się ostatnio jaki kolor śrubki do korka sterów dać. Owszem można jeździć i kręcić, ale z czasem (przynajmniej dla mnie) rower staje się czymś więcej niż tylko rzeczą.

#25 750519

750519
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKraśnik

Napisano 04 listopad 2007 - 22:51

Hej
Myślę że jest to naturalna kolej rzeczy, kiedy to zainteresowanie przeradza się w pasję a potem jest to już pewien sposób na życie. Może i mnie to czeka, gdyż zaczynam coraz bardziej chorować na rower. Tak czy inaczej podziwiam Was.
A przy okazji pytanie: Czy odczuwacie coś takiego jak przywiązanie do danej marki roweru?
Pozdrawiam brać szosową.

#26 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 listopad 2007 - 23:08

750519, mnie chodzi tylko o to, że chce uzyskać lekki komplet korb z suportem niskim kosztem. Aby to wyglądało estetycznie należy korbę odświeżyć przez polerowanie i anodowanie bo jakby nie było jest ona wiekowo moją rówieśniczką mniej więcej.

#27 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 04 listopad 2007 - 23:12

750519, jasne, ja przywiązałem się do mojego Zeusa, miałem z nim tyle problemów ale teraz jest ok, i nie zamienił bym go na żadnego nowego sprzęta, dla mnie też liczy się jazda, w sumie nie czasy czy coś ale czysta przyjemność z jazdy, kiedy przejeżdżam przez korki, mijam wiejskie chatki albo podziwiam zachód słońca oparty o rower, rower jest ważną częścią mojego życia, i mam takie spaczenie, lubie sprzęty na całe życie, chciałbym na jednym rowerze jeździć całe życie, tylko nie wiem czy rama wytrzyma...

#28 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 listopad 2007 - 13:24

Daki, rama najprawdopodobniej wytrzyma dłużej...niż Ty. Jeśli nie trafi jej jakiś samochód to w normalnym użytkowaniu będzie niezniszczalna.

O to co Mack odpisał mi w temacie tuningu korby:

"To jest bardzo dobra korba, kiedyś sam na takiej jeździłem i byłem bardzo
zadowolony, później żałowałem jak ją sprzedałem (a była ona długości 180mm, więc bardzo rzadko spotykana, mam 190cm wzrostu i taka jest dla mnie najbardziej odpowiednia).
Korba jest już sama w sobie dość mocno wycieniowana i ja osobiscie bym ją w żaden
sposób nie przerabiał, no ew. lekkie zaokrąglenia ramion pająka (tylko na samych kantach).
Rozstaw 144mm też bym zostawił, po pierwsze dlatego że taka przeróbka osłabi korbę w tym miejscu, po drugie stare tarcze na ten rozstaw są bardzo trwałe...
...Co do polerowania to najpierw trzeba usunąć starą anodę...
...Korbę możesz potraktować kwasem azotowym (30%), jak ją w nim zanurzysz tak na powiedzmy 10-20h (zależnie od grubosci anody) to warstwa anodowana zrobi się sproszkowana i wtedy łatwo ją usunąć.
Odnośnie suportu...do tej korby to bezpieczny suport to jakieś 135-140g. Teraz zrobiłem dla sobie suport do korby dura ace, takiej chyba z 92 czy 93 roku, długosci 113mm z łożyskami szeroko rozstawionymi (tak że łożysko jest tylko 1mm od korby), taki suport bym Ci polecał bo bardzo pozytywnie wpływa to na jego sztywność.
Jeden problem jest tylko z tym że nie mam tytanu (już tak naprawdę przestałem się zajmować innymi rzeczami jak piasty i dlatego się w niego nie zaopatrzyłem) ale
jakbyś go załatwił to mogę się skusić żeby go zrobić."

#29 Pussey

Pussey
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 listopad 2007 - 14:40

Karbon, jak chcesz tanio odmienic wygląd korby to pokryj ją włóknem diolenowym:

http://www.surfpol.p...id=57&Itemid=97

Przed zamówieniem zadzwoń i spytaj czy mają włókno na stanie.
Do pokrycia nie trzeba nawet inwestować w żadne żywice-kupujesz lakier samochodowy w spray'u-pokrywasz cienką warstwą przygotowaną wcześniej korbę-nakładasz włókno-czekasz, aż przyłapie-znowu psik, psik i gotowe :mrgreen:

Jak się zrobiła moda na karbon-żeby też być elo pro pokryłem korbę SH FC-A500-którą kupiłem na allegro za 50zł.

Kiedyś dogonił mnie inny rowerzysta-ochy i achy że fajna i że chętnie odkupi...

Odkupił za 180zł (oczywiście powiedziałem mu, że sam ja przerabiałem-wszystko legal :-D )

Za ta kasę kupiłem drugą A500 (bo fajna jest), a resztę dołożyłem do nowej ramy o której nikt nic nie wie na tym forum :-/ (Battaglin-chyba Vortex:evil: )

A rozpisałem sie....

#30 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 listopad 2007 - 16:05

Eeee, kolega takie coś zrobił z klamkami Mirage i wygląda to, hmm...ch... ;-)
Chce, zeby było widac, że korba to Super Record, a nie maskować ją jakimiś łatkami, wydawać kase na materiał i dociążać zbędnie.

#31 Pussey

Pussey
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 listopad 2007 - 16:34

Może kolega się nie przyłożył :-P ?(bez urazy)

Poza tym klamki mają większe krzywizny niż korba...

Jeżeli nie carbon look, to czarny mat :mrgreen: różowe i inne odpadają.

#32 Gosc_superpiki_*

Gosc_superpiki_*
  • Gość

Napisano 06 listopad 2007 - 15:23

Karbon, ta korba to Super Record?
Strada to nie jest coś innego?

#33 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 listopad 2007 - 15:30

Z tego co wiem to Super Record i Strada to to samo. W wielu galeriach Super Recorda z tyłu ramiona z pająkiem jest napis Strada.
Natomiast trudno określić rocznik. Taką samą korbę produkowano w latach 70' - 80' (nie znam dokładnych granic), różniły sie jedynie tarczami. Ja mam tarcze, a w związku z tym i korby - ponieważ jest to zestaw fabryczny - pochodzą z roku 1980.

#34 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 03 październik 2008 - 17:58

Właśnie dotarły do mnie hamulce http://cgi.ebay.de/w...E:X:RTQ:DE:1123 . Rower składam raczej czarny i fajnie by było miec czerwone hamulce . Pytanie brzmi - gdzie , kto , za ile mi je anoduje? Kiedy widze ten projekt - az mi ślinka cieknie... http://light-bike.co...opic.php?t=5788

#35 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 03 październik 2008 - 18:16

niezły projekt, ale połączenie kolorów trochę odpustowe...



Dodaj odpowiedź