[Koła] Fulcrum Racing Zero Competizione C17
#2
Napisano 06 grudzień 2016 - 07:48
Kupiłem Fulcrum R3 za namowa znajomego. Użytkował takie koła przez 4 lata. Najmniejszych problemów. Łatwa obsługa - np bębenek zdejmujesz przy pomocy 2 kluchy (płaskiego i sześciokątnego wewnętrznego). Model Zero pewnie jest jeszcze lepszy.
- mattio1991 lubi to
#4
Napisano 08 grudzień 2016 - 06:29
Przed zakupem kół pytałem u PL źródła:
www.wertykal.com
serwis Paweł Urbaczek tel. 660 493 492 [email protected]
#6
Napisano 08 grudzień 2016 - 14:25
#8
Napisano 10 grudzień 2016 - 19:24
16+21(3G!) szprych i to alu, a waga 92kg? Ja bym się nie zdecydował a ważę o 1-2kg więcej. Nie wiem jak wersja Fulcruma, ale Campa podaje wyraźnie, powyżej 82kg zalecane częstsze i regularne przeglądy niż w przypadku osób poniżej tej wagi. Normalnie kołodzieje zalecają do takiej wagi 24/28 do szosy, tu mamy nie mniej, a znacznie mniej szprych. Pisać to sobie oni mogą, ale praktyka może być/jest inna.
#10
Napisano 12 grudzień 2016 - 09:45
Dane o limicie Campy znajdziesz na stronie Campy, Fulcrum to Campa z innymi naklejkami. Tego nie trzeba cytować z for internetowych, to jest napisane na stronach producenta.
#11 Gosc_Bullet_*
Napisano 12 grudzień 2016 - 13:11
Z moich doświadczeń wynika, że koła gotowe z małą liczbą szprych ( tzn. do 24 ) mogą być użytkowane dłużej przez osoby do 90 kg. Oczywiście, mogą na takich jeździć, nawet parę sezonów ( nawet do 6 lat ) osoby ważące więcej. Sam ważę między 103 - 106 kg i ujeżdżam od dwóch sezonów Zondy. Nie ukrywam jednak, że staram się oszczędzać te koła i wybieram pod te koła takie trasy, gdzie jest lepszy asfalt, brak kostki itp. Niestety waga powyżej 95 kg musi pozostawić ślad na kołach. W gotowcach zwykle będą to pęknięcia obręczy, niezależnie od typu koła i producenta. Mam na myśli rzecz jasna koła z obręczami alu. Całkowicie zgadzam się z Arnim, że osoby powyżej 95 kg powinny składać koła. Przód jeszcze ujdzie nawet 24 szprychy, ale na tyle musi być 32. Tylko takie koło będzie przy tej wadze żywotne, a w razie pęknięcia obręczy, co prędzęj czy później jest nieuchronne nie będzie kłopotów z wymianą. Wszelkie zapewnienia producentów o ,,braku limitu wagi'' dla kół można sobie włożyć w .......buty.